2022-04-08, 00:43
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Är uthängning enda sättet?
Det finns givetvis fler sätt, bland annat uthängning genom maskning, något som Dumpen skulle kunna använda sig av och få samma resultat men ändå skydda barn och anhöriga. Dock handlar det inte om resultat, utan det handlar om att få ett så skandalöst genomslag som möjligt, det genererar klick och pengar.
Citera
2022-04-08, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarafton2030
Ingenting är lågt av Dumpen. Sjöberg balanserar den lagstiftning som finns. Han har på senare tid vidtagit en rad förmildrande åtgärder på sajten.
1. Lagt känsligt material i spoiler. 2. 18-års gräns man måste klicka på. 3. Maskning av bilnummer, namn och adresser. 4. Uppmaning till allmänheten att inte vidta åtgärder. 5. Försäkrar sig varje gång om att inga förväxlingar sker. 6. Moderator. Lagt servern någon annanstans. Har ingen betydelse men ändå.
Det finns fler saker men summan av dessa punkter har bevisligen inte räckt.

Sjöberg fortsätter och gör i relation till lagstiftning och JK inget fel för om han hade gjort det hade åtal väckts. Lågt...? Nej. Däremot är det motbjudande att politiker inte kunde/ville inse detta för kanske flera decennier sedan. Aftonbladet och övriga medier ska inte få lov att hunsa folkmassan så som har skett i alla år. Det får vara slut nu.
Jag hoppas att Jimmie Åkesson går i bräschen och avvecklar möjligheten för att åsiktskorridorer och pöbel ska kunna uppstå, då han om någon vet hur det var att bli kallad nazist i alla år utan att vara det, eller det kanske han både var och fortfarande är.

Ja det är motbjudande att politiker inte gör mer.
Det utesluter inte att dumpens agerande med är motbjudande.
Och nej, Sjöberg följer inte lagen. Det är nämligen olagligt att kalla någon för pedofil offentligt, dömd eller ej. Det är detta som Ebba Bush Thor dömdes för.
Senast redigerad av Johan51 2022-04-08 kl. 00:47.
Citera
2022-04-08, 00:44
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Och den pöbel som blodtörstigt klappar händerna åt spektaklet är tamejfan lika osympatisk som männen som hängs ut.
Jag vill inte uttala mig om just den saken eftersom man kan inte anklaga pöbeln. Felet ligger i så fall hos journalisterna som hänger ut, alltså Dumpen, där finns hela ansvaret.
Citera
2022-04-08, 00:49
Medlem
INFOLINA har alltså varit online på Flashback under dagen och trots det har hon hon inte bemödat att besvara frågorna kring varför hon och hennes pöbel-gäng valde att hänga ut väldigt intima saker om mannens fru.

Sedan har INFOLINA heller inte bemödat att svara på varför det saknas ålder i den sist uthängda mannens chatt till "Bella" som är den han faktiskt väljer att möta upp.
Citera
2022-04-08, 00:49
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawa00
Och då ska sambon och barnen straffas??? Du är ju helt tappad.. barnen är så jävla oskyldiga de bara kan bli, tror du dom får de lätt med kompisar nu? Barnen med poddo-pappan.

Det tycker jag inte. Men det är pappans fel.

Inte för att du bryr dig. Det handlar egentligen bara om att dina tankar inte ägnas till barn som blir våldtagna. Ska vi kalla det för din akilleshäl?
Citera
2022-04-08, 00:50
Medlem
Jag hörde nere på stan innan, två yngre killar planerade att snatta på coop.. någon som ska med å vandalisera deras morfäders hus och bilar? Vi kan kasta sten på föräldrarnas fönster, sen kan vi hoppa sönder deras syskons cyklar.. kom igen nu. Vi ska straffa hela släktträdet.. jag kunde medelst ägaren om va så höll på å ske, men tänkte, binär i Sverige vi kan gå samman å förstöra för hela familjen ist…. Tragiska jävla människor som inte begriper att hänga ut någon förstör 1000ggr värre för anhöriga
Citera
2022-04-08, 00:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Exakt. Tror de har goda intentioner. Men de behärskar inte det de skapat. De agerar närmast i affekt när de åker landet runt.

De har även hängt ut en person som påstod sig förgripit sig på sin dotter.
Stämmer det, så hänger de ut ett brottsoffer. Ett brottsoffer ska inte outas inför hela världen. Man väljer själv när, hur, till vem, man delar med sig av en sådan fruktansvärd händelse.

Nej det har aldrig funnits några goda intentioner från Patriks sida. Att trycka upp budskap på en tröja med uppmaning att ta livet av en viss grupp människor borde vara straffbart.

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-14/patrik-sjoberg-varfor-maste-vi-vara-sa-javla-humana-hela-tiden
Citera
2022-04-08, 00:52
Medlem
Pleurodess avatar
Så mycket bråk här det är jobbigt. Kan vi inte enas om att dumpen har sina brister men i slutet av dagen gör dom mer nytta än skada.
Citera
2022-04-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean

Inte för att du bryr dig. Det handlar egentligen bara om att dina tankar inte ägnas till barn som blir våldtagna. Ska vi kalla det för din akilleshäl?

Jag vet inte hur jag tänker. Men jag tänker mycket på hur barnen kommer få de framöver. För mig får han gärna grävas ner.. men jag känner väl ganska mycket att barnen blir mycket mer hårt uthängda i långa loppet av detta…. Vist jag kanske tänker helt fel..
Citera
2022-04-08, 00:54
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
dvs samma effekt som nu, djungeltrumman går.
Sluta skydda svin.
Familjen har nu en chans att få ett bra liv utan äcklet
Det finns ju en viss (explosionsartad) skillnad i hastighet och spridning mellan "djungeltrumma" och uthängning.

Jag tror inte någon kan föreställa sig vad (vissa) anhöriga kastas in i.

Ena dan är man en vanlig privatperson i en stilla vardagslunk. Nästa dag är man en (ofrivillig) deltagare i en dokusåpa och ens BMI och sexliv diskuteras öppet i en tråd på flashback.
Citera
2022-04-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean

Det är dessa löjliga känsloargument som du och dina gelikar försöker trycka på. Inga barn i Dumpens skit blir våldtagna, barnen existerar inte och groomande fiskarna på Dumpen som bl.a utger sig för att vara pedofilmammor som våldtar sina egna barn är lika groteska som många av männen ifråga. I och med att allt är en chatt och att inga offer existerar så är det omöjligt att likställa detta med faktiska barn som blir våldtagna då det är scenarion som inte existerar i uthängningarna. Du verkar ha stora svårigheter i att förstå det. Hur många av dessa män har tidigare ens gjort sig skyldiga till våldtäkt mot barn?

Svensk lagstiftning bojkottar Dumpen totalt, likaså andra seriösa organisation som under väldigt lång tid har jobbat mot sexuella övergrepp mot barn så som Childhood. Just Childhood menar även att Dumpens tillvägagångssätt är mer kontraproduktivt än produktivt, det säger väldigt mycket.
Citera
2022-04-08, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Pedofilerna begår ju uppenbart inget brott, inte ens sk grooming, då inga riktiga barn är inblandade. Dock är det ju fråga om riktiga pedofiler som söker sexuell kontakt med barn eller det de tror är barn i detta fallet. Konsekvenserna av ett uthängande blir långtgående, men tanken kanske är att avskräcka peddos från att ragga på barn på nätet. Det kan ju vara Dumpen. Tycker de förtjänar att visas upp, äcklen. Hindrar det att ett enda barn utnyttjas på riktigt så är det bra.
Det är såklart inte meningen att vuxna ska vara på KIK och liknande sociala plattformar. Detta kan säkert Sjöberg till viss del mota bort men det i sig leder inte ens att ett enda barn räddas från övergrepp, åtminstone inte av den anledningen. Riktiga pedofiler kommer att stanna och vidta åtgärder. Saken blir densamma.
Däremot avstigmatiserar han pedofili, vilket är bra både på så vis att det har potential att förhindra övergrepp och att stigmatisering kring frågor inte gynnar någon. Jag kan inte se att någon vinner på att pedofili är tabu. Kan du?

"Uthängning"...? Jag skulle kunna säga okej men jag tror ärligt talat inte att det hjälper eftersom man i så fall måste hänga ut alla män. Alla män har potential att begå pedofila övergrepp. Vad avhåller de flesta från att trots allt inte göra det...? Jag vet inte men stenhårda lagar som i t.ex. USA med mandatory >15 års fängelse. livstids register, kemiskt kastrering osv har inte hjälpt. Varför har det inte hjälpt...? Eftersom alla män är pedofiler.

Så vad hjälper då? Jag tror jag vet med det är inte okej i ett feministiskt och gynocentriskt land att tycka så så jag avstår... Men när allt kommer omkring är det återigen kvinnor och en slags vettlös sinnesstämning bland män som är orsaken.
Senast redigerad av Midsommarafton2030 2022-04-08 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in