Citat:
Ursprungligen postat av
Leibach
Pedofilerna begår ju uppenbart inget brott, inte ens sk grooming, då inga riktiga barn är inblandade. Dock är det ju fråga om riktiga pedofiler som söker sexuell kontakt med barn eller det de tror är barn i detta fallet. Konsekvenserna av ett uthängande blir långtgående, men tanken kanske är att avskräcka peddos från att ragga på barn på nätet. Det kan ju vara Dumpen. Tycker de förtjänar att visas upp, äcklen. Hindrar det att ett enda barn utnyttjas på riktigt så är det bra.
Det är såklart inte meningen att vuxna ska vara på KIK och liknande sociala plattformar. Detta kan säkert Sjöberg till viss del mota bort men det i sig leder inte ens att ett enda barn räddas från övergrepp, åtminstone inte av den anledningen. Riktiga pedofiler kommer att stanna och vidta åtgärder. Saken blir densamma.
Däremot avstigmatiserar han pedofili, vilket är bra både på så vis att det har potential att förhindra övergrepp och att stigmatisering kring frågor inte gynnar någon. Jag kan inte se att någon vinner på att pedofili är tabu. Kan du?
"Uthängning"...? Jag skulle kunna säga okej men jag tror ärligt talat inte att det hjälper eftersom man i så fall måste hänga ut alla män. Alla män har potential att begå pedofila övergrepp. Vad avhåller de flesta från att trots allt inte göra det...? Jag vet inte men stenhårda lagar som i t.ex. USA med mandatory >15 års fängelse. livstids register, kemiskt kastrering osv har inte hjälpt. Varför har det inte hjälpt...? Eftersom alla män är pedofiler.
Så vad hjälper då? Jag tror jag vet med det är inte okej i ett feministiskt och gynocentriskt land att tycka så så jag avstår... Men när allt kommer omkring är det återigen kvinnor och en slags vettlös sinnesstämning bland män som är orsaken.