2022-04-07, 23:39
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Glöm inte att mycket av sanktionerna slår mot transporter till Ryssland. Flyg. fartyg, lastbil etc.
Icke glömt,och har ganska bra insikt om vad de specifika åtgärderna innebär.Men,ingen sanktion är direkt riktad till att göra tillgängligheten till mediciner påverkad.Den påverkan är isåfall endast gjord av en intern dålig uppstyrning av handhavande att göra.Summa summarum - Ingen sanktion är gjord på sätt som riktar sig mot en försämrad inhemsk läkemedelsmarknad
Citera
2022-04-07, 23:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Jag förstår fortfarande inte det här med nazistiska icke arier. Detta är ännu ett exempel på hur smarta de är.
Tror de att de hade överlevt 5 minuter under tyskarna i nazityskland? De hade blivit klassade som undermänniskor och hamnat i ugnarna
Naziskins som naziskins. Killen här har ju för fan ett anarkist-A intatuerat på bröstet. Eller? Logiken är bländande.

Vad kom först — der eiserne Adler på baksidan eller den skabbiga stenkastarsymbolen framtill?
Citera
2022-04-07, 23:43
Medlem
JymdKjams avatar
Var någonstans tog det ryska flygvapnet vägen - någon som vet?
Citera
2022-04-07, 23:43
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De kan inte transportera ett skit om de är i blockad. Hur ska det gå till? Men mycket läkemedel tillverkas i Asien som inte har så mycket sanktioner mot Ryssland så det mesta borde väl gå att lösa därifrån tycker man.
Då är vi eniga om att det går att lösa. Sen vad du menar med blockad kan vi lämna därhän.

Man kan ju också ana att det hamstrats rejält och priser stigit kraftigt.
Citera
2022-04-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bara en note: somliga här lider genuint av en psykos. Jag tror inte de klarar av allt som sker just nu.
Det är dock enklare om du frågar mig istället för massa troll, tonåringar och individer som mår mindre bra.

Jag har inte gett dom tillåtelse att tala i mitt ställe.

Vi har inte gett dig tillåtelse att skriva i tråden.
Men eftersom du gör det kommer folk reagera. Det har du svårt att ta utan att känna dig lite kränkt....
Citera
2022-04-07, 23:45
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Losing an airforce ... stings

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/FIM-92_%28JASDF%29_noBG.png
Citera
2022-04-07, 23:46
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Om du läser alla hans inlägg noga, är det mycket tydligt att han stöttar kreml, även om han kan erkänna att de gjort bort sig i detta fall. Men tro inget annat än att usa/nato/eu och "vi" är orsaken till allt ont och denna operation enligt honom.
Tro mig,jag har läst dem alla.Det gör inte att jag sitter och gottar mig i hans NUTIDA kommentarer som om att jag hade rätt eller fel!Saken är att jag kanske tycker det är förbannat bra om vi kommer halvvägs i våra gemensamma tankar....inget mer,inget mindre.Barkie är inte unik,så heller inte jag eller du.En liten tanke kostar inte ett skit...så,skål med en kopp zoegas
Citera
2022-04-07, 23:46
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Menar du deras SU-57?
Jag gissar på att UA har så pass bra AA och EW att ryssen helt enkelt inte vågar flyga så mycket bemannat. Gamla BUK:en sänkte ju en SU-"35".
Citera
2022-04-07, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det sägs att de sitter och trycker på sin sida av gränsen. De väntas bli betydligt aktivare när den förväntade offensiven kör igång vid öst.

För då är det "allt eller inget" för Putin.
Citera
2022-04-07, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag är 81 år gammal och kunde läsa när du inte ens var född.

Barkie var nog inte ens påtänkt då, sågs nog snarare som något man inte ville ha. Är du verkligen så gammal, imponerande i så fall. Kul att du har intellektet i behåll. Då var du faktiskt med när det begav sig sist. Rent hypotetisk fråga, vad tycker du vi ska göra med ryssarna, med tanke på din ålder och dina erfarenheter av livet?
Citera
2022-04-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Tro mig,jag har läst dem alla.Det gör inte att jag sitter och gottar mig i hans NUTIDA kommentarer som om att jag hade rätt eller fel!Saken är att jag kanske tycker det är förbannat bra om vi kommer halvvägs i våra gemensamma tankar....inget mer,inget mindre.Barkie är inte unik,så heller inte jag eller du.En liten tanke kostar inte ett skit...så,skål med en kopp zoegas

Jag är ledsen men jag förstår inte vad du försöker säga? På riktigt.
Du vill att alla ska komma överens, det är jag med på. Men resten?
Citera
2022-04-07, 23:50
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
50% av det är nedskjutet av Ukraina.

Resterande 50% är väl mer försiktigt nu, så inte det också blir nedskjutet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in