2022-04-07, 22:50
Medlem
Om man ska denazifiera ett land...så skickar man nazister att göra det.

https://twitter.com/dumingtups/status/1512108732293034001
Citera
2022-04-07, 22:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Inte så mycket som läcker ut nu från kriget. UAF har tagit några fångar vid Kherson idag. En av ryssarna kom undan men en drönare hittade honom och då fick han bra fart på fötterna haha.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512166361094570001
Citera
2022-04-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Kan tycka att det där är över gränsen. Det där drabbar oskyldiga människor. Vad har barn med diabetes gjort?

Nog för jag håller med om de flesta sanktioner som satts i spel men det här tycker jag är hyckleri när man gapar om mord på civila och inför något som säkerligen kommer leda till långa barns död.

Samtidigt lyfter USA sina egna sanktioner mot Ryssland när det gäller konstgödsel då man är oroliga över produktionen i hemlandet.

Vi i väst ska stå fast och drabbas stenhårt av dessa sanktioner men USA, får, tydligen utan någon som helst kritik eller nämnande i media lyfta just den här sanktionen för sin egen nytta.

Undrar om de betalar Putin i rubel också?

Du vet Putin kan sluta riskera ännu fler av sina undersåtars liv precis nu. Det är upp till honom.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De förstår ju också vid det här laget att de kommer att bli våldtagna och slaktade av ryssen ner till sista spädbarn även om de ger upp och kapitulerar.

Precis. Det enda som betyder något nu är att väst fortsätter att pumpa in vapen och inte backar ur., gör vi det så är vi nästa på tur. Nu har vi valt sida så vi kan lika gärna gå med i NATO direkt. Nästa front blir Finland/Baltikum i så fall. Det enda Ivan förstår är våld, går det inte med lite våld så går det med mer våld!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
100 st av USA värsta killer-drönare kommer sänka orchernas sista resurser. Game Over, Ivan.
De kommer definitivt slå ut en hel del ryskt pansar, lägg till dubbelt så många av den lättare sorten, sen Bayraktars och UA’s egna attackdrönare.
Citera
2022-04-07, 22:54
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Problemet är nog att många av de ryska pojkarna vägrar vara infanteri (dvs kanonmat) mot ett broderfolk. Jag skulle också vägra om Maggan bad mig attackera dansken. Inte lönt att gå in i ett krig där man inte tänker avlossa bössan ändå.

Säkerligen är moralen i botten, men jag fattar inte hur man kan vara så inkompetent att man i princip rullar in i Ambush Alley med en skylt där det står "SKJUT MIG" fasttejpad på kanontornet.

Fattar dom inte att de inte har en chans att överleva om de får påslag från pansarvärn, precis som på filmerna? Det är helt bisarrt.
Citera
2022-04-07, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Säkerligen är moralen i botten, men jag fattar inte hur man kan vara så inkompetent att man i princip rullar in i Ambush Alley med en skylt där det står "SKJUT MIG" fasttejpad på kanontornet.

Fattar dom inte att de inte har en chans att överleva om de får påslag från pansarvärn, precis som på filmerna? Det är helt bisarrt.

De har att välja medan att rulla in eller arkebuseras på plats, inte mycket till val.
Citera
2022-04-07, 22:56
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
1. det fanns ingen azovbataljon innan kriget.
2. jag är inte din mamma så jag behöver inte bry mig om dina känslor.

Du är välkommen att presentera något mer än indicier och substanslösa påståenden.

Azovbataljonen är ju inte ens nazister, de är i "som värst" lika förvirrade som du kring begreppet.

Nej det har du inte, om du nu inte substanslöst insunierar att även usa som utbildat och beväpnat ukraina ät nazister..... eftersom de vet vad du vet som du fortfarande inte har svarat på.

De har fel, att hänvisa till alla är i sig ett bevis på det.
Objektivt inte vad putin och aftonbladet tror.
2 exempel
-svenska officerar har tränat ukrainska styrkor sedan 2018.
-svenska staten har skickat vapen till ukraina

Nu gjorde du samma sak igen, fakta != "alla" fakta!="hänvisar till digsjälv"

Du gör ofta misstaget att alla har din nivå av kompetens och förmåga....

Att tycka annorlunda än dig är inte att vara nazist, inte heller är det du känner objektivt sant för att alla andra som inte gör det "måste vara nazister"

Putin har ju gjort det, om Putin påstod att sverige var nazistiskt på samma premisser som han (och du)"propgandamässigt" påstor att ukraina är det så skulle han ha objektivt mer rätt i sak, utifrå att vi har (långt) fler högernationalistiska riksdagsmän än ukraina. vi har även hatbrott och mord av nazister, och "jagat judar" på flykt i närtid.

människor i länder som Poland, grekland, spanien, ryssland, bulgarien, mfl tycker sämre om judar än folket i ukraina.

Men han hade han hande varit lika snett på att avnazifiera sverige eller något annat land även om propgandan varit "närmare" den objektiva verkligheten.

Sorry, men du drar en u-sväng i varenda post du svarar i och hittar på nya frågeställningar.

Det är väl också en metod för att vinna en diskussion antar jag. Gratulerar, jag orkar inte.
Citera
2022-04-07, 22:57
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså som det ser ut nu kommer ju ryssen få dunderpisk i Donbass. Ser inte hur de ska vinna detta. Väst teknik verkar ju vara totalt överlägset. Nu verkar de ha utmärkta elektroniska vapen också som slår ut ryssarnas pissiga drönare.

Ryssen bör vara rädd. Eller har jag missat något🧐

I Donbass lär det ju bli ett stort slag utanför stadsbebyggelsen och då försvinner en del av Ukrainas tidigare framgångsfaktorer. Jag hoppas så klart att de drar ner brallorna på Ryssland där med, men det kommer bli svårare och framför allt väldigt våldsamt med potentiella storförluster på bägge sidor.

Sedan kan man ju påminna sig själv om att ingen trodde att Ukraina skulle stå emot så bra som de gjort fram tills nu, så de kanske kan överraska igen? Utländska donationer av vapen och stridsfordon ser också ut att skeppas in snabbare än någonsin. Kanske kan de även genomföra fler sabotage medan ryssarna omgrupperar och skaffa sig fler fördelar den vägen.

Jag ryser inför tanken på det här slaget. Det kan mycket väl bli riktig WWII-nivå med enormt många döda. Hoppas skrället i Kreml bara går och halkar i duschen istället så att vi kan avblåsa det här tragiska och meningslösa spektaklet.
Citera
2022-04-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Inte så mycket som läcker ut nu från kriget. UAF har tagit några fångar vid Kherson idag. En av ryssarna kom undan men en drönare hittade honom och då fick han bra fart på fötterna haha.

Att det inte 'läcker' ut är för att ryssarna avancerar i en stabil fart
Citera
2022-04-07, 23:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Synd man inte fick se artilleriattacken. Låg det madrasser vid skogsbrynet? Antar dom sover där.
Citera
2022-04-07, 23:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Att det inte 'läcker' ut är för att ryssarna avancerar i en stabil fart
Ja det finns fortfarande de som bestämt hävdar att Kiev faller vilken dag som helst. Blir spännande att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in