Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså som det ser ut nu kommer ju ryssen få dunderpisk i Donbass. Ser inte hur de ska vinna detta. Väst teknik verkar ju vara totalt överlägset. Nu verkar de ha utmärkta elektroniska vapen också som slår ut ryssarnas pissiga drönare.
Ryssen bör vara rädd. Eller har jag missat något🧐
I Donbass lär det ju bli ett stort slag utanför stadsbebyggelsen och då försvinner en del av Ukrainas tidigare framgångsfaktorer. Jag hoppas så klart att de drar ner brallorna på Ryssland där med, men det kommer bli svårare och framför allt väldigt våldsamt med potentiella storförluster på bägge sidor.
Sedan kan man ju påminna sig själv om att ingen trodde att Ukraina skulle stå emot så bra som de gjort fram tills nu, så de kanske kan överraska igen? Utländska donationer av vapen och stridsfordon ser också ut att skeppas in snabbare än någonsin. Kanske kan de även genomföra fler sabotage medan ryssarna omgrupperar och skaffa sig fler fördelar den vägen.
Jag ryser inför tanken på det här slaget. Det kan mycket väl bli riktig WWII-nivå med enormt många döda. Hoppas skrället i Kreml bara går och halkar i duschen istället så att vi kan avblåsa det här tragiska och meningslösa spektaklet.