2022-04-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
Han har genererat vinst i 20år och som många skriver så var rökning inget ovanligt förr.
Ett hyresbolag borde slå ut väntat slitage på hyran.
Säkert behöver de inte renovera vid minst 70% av bytena av hyresgäst.
Om de som orsakat skada får betala borde de som inte gjort det få pengar tillbaka.
Så du tror att det inte kostar att ha en fastighet?
Du har aldrig hört om drift och underhåll?
Citera
2022-04-07, 20:29
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hyresgästen var ju inte hemma ... och ja, bristande ventilation -- hur skulle möglet annars kunna springa iväg på det sättet menar du..

Peter kanske inte heller var hemma?
Citera
2022-04-07, 20:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Peter kanske inte heller var hemma?
Det spelar ingen roll eftersom han är ansvarig för vad hans besökare ställer till med.
Citera
2022-04-07, 20:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompisenduvillha
Bu hu. Bara idioter som försöker köra med härskarteknik. Se så, gå hem med tvätten till mamma nu ditt socialfall. Ansvar är något du och din inavlade familj aldrig kommer förstå. Alltid andra som ska betala vänsterns idioti.

Det här handlar inte om höger eller vänster. Eller dina känslor. Det här handlar om juridik nu. Som jag förstår det försöker en stark aktör inom uthyrnig av lägenheter, bostadsbolaget MKB utnyttja en svag part. Så ska vi inte ha det i ett siviliserat samhälle. Dina tankar kring rökning och min politiska tillhörighet spelar ingen roll här.
Citera
2022-04-07, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Utanför entrén om det handlade om mottagningar ... Inne på avdelningarna fanns det rökrum man kunde gå till.

Till och med BB hade förr rökrum. Jag tyckte det luktade äckligt i rökrummet och tog aldrig med mig barnet in där, men många andra satt med anhöriga i rökrummet och fikade när de visade upp sina nyfödda (som var med i rökrummet) .. Det var i början på åttiotalet.
När jag fick mitt andra barn så fick man inte ta med sig bebisarna in i rökrummet .. Det är ca 4 år mellan de barnen ...
Tack för att du delar med dig. riktigt fascinerande
Citera
2022-04-07, 20:45
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är MKB en privat aktör?

Isåfall inte förvånad då de är som fan på sina gäster.

Bott snart 13 år i en kommunalägt bostad och inget tjafs där.

Nej, det är Malmö kommunala bostäder. Brukar ligga på 130 miljoner i vinst per år ungefär.
Citera
2022-04-07, 20:51
Medlem
hippilis avatar
Efter detta kommer nog en del folk börja röka under köksfläkten skulle jag tro
Citera
2022-04-07, 20:52
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cozi
Så du tror att det inte kostar att ha en fastighet?
Du har aldrig hört om drift och underhåll?

Är det inte det man betalar för på hyran?
Jag är även negativ till att försäkringar kostar för mycket för er ungdomar.
Vitsen är att slå ut kostnaderna på alla annars kan man lika gärna stå ansvarig för allt.

Får lägga till att det är en annan fråga.
Citera
2022-04-07, 21:03
Medlem
Klart han ska betala för saneringen men jag tycker priset för saneringen var lite väll saftig?
Men kanske kostar 500k.

För bor man i hyresrätt får man acceptera att det ej är en egna hem man är i utan man hur hemmet från någon annan så gäller det att kunna bete sig som folk i hemmet om man vill slippa skadestånd.
Citera
2022-04-07, 21:06
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Rivning och bilning av golv inklusive asbesthantering: 33 625 kronor
De har fakturerat lite väl mycket tycker jag. Oavsett hur mycket han har rökt så är det ju inte han som har fyllt huset med asbest, dessutom så har huset inte renoverats på väldigt länge så alla skador handlar inte om rökning utan om ålder - visst, han har säkert utnyttjat hyresrabatter - men det blir orättvist att fakturera honom för hela renoveringen när det var ett riktigt eftersatt underhåll.
Senast redigerad av Fear2be 2022-04-07 kl. 21:10.
Citera
2022-04-07, 21:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
De har ju för fan inte gjort underhåll i lägenheten på 20 år och underhåll i lägenhet täcks i hyran. Vem har sagt att gubben har balkong dessutom? Inte alla lägenheter som har det

Ska vi ta honom enbart på hans ord eller? nån som kollat om så verkligen är fallet?
Citera
2022-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
Är det inte det man betalar för på hyran?
Jag är även negativ till att försäkringar kostar för mycket för er ungdomar.
Vitsen är att slå ut kostnaderna på alla annars kan man lika gärna stå ansvarig för allt.

Får lägga till att det är en annan fråga.
Vitsen är inte att slå ut kostnaden på alla Vitsen är att tjäna pengar.
Fastighets bolagen tjänar knappt något på hyresrätter då underhåll och drift äter upp iprincip hela driftnettot.

Jag jobbar inom branschen.
tror du fastigheter byggs för att vara snäll mot folk så dom har tak över huvudet?
Nej det byggs för att man vill tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in