2022-04-07, 21:02
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag posta videon för den intressanta tolkningen. Ni behöver inte försvara den, jag säger inte att Ukraina strider som ISIS eller använder deras metoder öht.

Intervjuerna finns på Youtube om man vill se hela.
Menar du din "tolkning": Bland det sjukaste jag sett eller? Vad ser du när du ser videon? Vi försvarar den inte. Vad ska försvaras? Att 1+1=2?

Du förstår, vi hjälper dig på traven med att förstå vad du hittar när du snavar runt på internet
Citera
2022-04-07, 21:03
Medlem
Det här är nog bland de sjukare jag sett hittills:

Zelenskyjs rådgivare hyllar ISIS...

https://twitter.com/i/status/1512124495854817283
Citat:
Visste inte att det var allmän kännedom i tråden. Jag har aldrig sett det förut.

Har sett ett par videor - Nu är det inte längre tillåtet att se detta för EU har bestämt att vi får inte se och höra det.

Det finns nog mycket att förstå. En vapeninspektör skriver till ex. att det finns mycket bevismaterial för krigsförbrytelser som Ukrainska militären gör.
https://twitter.com/mountainsound55/status/1511746870389129217
Citera
2022-04-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja så sjukt kul att Shuigo gick på tiggarstråt till Nordkorea och Kina och dom vägrade att ens möta honom för samtal, alla har varit polarna som sviker

Jaså källa?
Citera
2022-04-07, 21:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Alla ryska siffror är friserade så när Peskov nämner ”betydande” så innebär det nog att Ukrainas siffror är nära sanningen.
Dom lär väl ha ytterligare tiotusentals skadade och invalidiserade och ytterligare som är POW eller deserterat.
Allt enligt plan!

Ja. Ordet "betydande" tyder på tiotusentals dödade + skadade soldater. Annars skulle han ha valt ett annat ord.

Det är ingen tvekan om att Ukraina åsamkar ryssarna stora förluster. Ryssarnas kommande storoffensiv i öster är kanske deras enda återstående chans att vinna kriget. Därefter har de blivit alldeles för vingklippta för att orka med några större operationer.
Citera
2022-04-07, 21:05
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Saken är den att man behöver inte fultolka och fulklippa videos med ryssen. De förklarar sin plan bra på egen hand.

https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/

Ryssland är helt öppna med att deras slutgiltiga plan är att kuva och härska över hela Europa.

Anders har jag inte mycket till övers för. Finns talet någonstans så man kan lyssna själv? Har inte Telegram tyvärr.
Citera
2022-04-07, 21:06
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Nu ska jag inte vara den som är sån men det där är definitionen av propaganda eller hur?

Man fyller artikeln med bilder och videos men vart är inspelningen?? Det var ju därför jag klickade. Jag struntar i vad de påstår, jag vill höra.

Till skillnad mot rySSar som alltid ljuger så har Tyskland extremt mycket högre trovärdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Nu ska jag inte vara den som är sån men det där är definitionen av propaganda eller hur?

Man fyller artikeln med bilder och videos men vart är inspelningen?? Det var ju därför jag klickade. Jag struntar i vad de påstår, jag vill höra.

Barkie apropå propaganda, är det ett krig nu eller är det fortfarande en special operation?

Kom ihåg att du står ansvarig för var du skriver här till Kreml. ( 15 år fängelse)
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Ryssland fortsätter sina operationer med att hindra civila från att fly och därmed ha dem som gisslan i regionen:
Citat:
19:17
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina?pinnedEntry=867346
Ryssland har attackerat järnvägen i Donetsk-regionen från luften.

Det innebär att tre evakueringståg inte kan lämna området.

Tusentals passagerare sitter nu fast på stationen i Barvinkove, enligt den ukrainska nyhetssajten Hromadske.

Järnvägen är den enda vägen ut ur östra Donetsk som kontrolleras av Ukraina, enligt nyhetssajten.
Citera
2022-04-07, 21:07
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Menar du din "tolkning": Bland det sjukaste jag sett eller? Vad ser du när du ser videon? Vi försvarar den inte. Vad ska försvaras? Att 1+1=2?

Du förstår, vi hjälper dig på traven med att förstå vad du hittar när du snavar runt på internet

Hade det inte varit krig och Ukraina hade sett som de bästa landet i världen just nu hade det väckt uppmärksamhet.

Min tolkning är att han inte fördömer det någon gång. Han pratar ju nästan beundrande i detalj om det. Intressant var det iallafall.
Citera
2022-04-07, 21:07
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Alla ryska siffror är friserade så när Peskov nämner ”betydande” så innebär det nog att Ukrainas siffror är nära sanningen.
Dom lär väl ha ytterligare tiotusentals skadade och invalidiserade och ytterligare som är POW eller deserterat.
Allt enligt plan!

Jag tror det gått riktigt åt helvete. Det är därför man hämnas stupade kamrater på civilister. Nu vill man helst åka hem. Men det blir svårare det. Bara att kämpa till det bittra slutet. Bittert lär det bli för många. NLAW är fina grejer.
Citera
2022-04-07, 21:09
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Nej alla tolkar väl information som de vill. Alla här tolkar uppenbarligen allting som de ser som något negativt om Ukraina som "propaganda" vilket är rätt tröttsamt men börjar bli underhållande.

Berömmer, analyserar. Jag ser inget fördömande i hans beskrivning i vilket fall.

Jag tycker den tweeten är ett tydligt exempel på propaganda eftersom avsändaren klipper ut bitar ur sitt sammanhang för att göra det enkelt för människor att misstolka rådgivarens instruktioner. Men vi kan lämna den sematistiska diskussionen om vad ordet propaganda innebär till något annat tillfälle.

Nu ser jag att du börjar backa. Du inledde med att han hyllade IS och att det var det sjukaste du har sett, nu skriver du att han iallafall inte fördömer dem.

Tror du på riktigt att han stödjer IS på minsta vis?

Att påtala att en strategi varit framgångsrik betyder inte att man stöder den på något sätt.
Citera
2022-04-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Ordet "betydande" tyder på tiotusentals dödade + skadade soldater. Annars skulle han ha valt ett annat ord.

Det är ingen tvekan om att Ukraina åsamkar ryssarna stora förluster. Ryssarnas kommande storoffensiv i öster är kanske deras enda återstående chans att vinna kriget. Därefter har de blivit alldeles för vingklippta för att orka med några större operationer.
Man får hoppas på det.
Alldeles för många har redan dött , Ukrainska familjer men även Rysska pojkar.
Nu kan det väl vara propaganda men jag tror faktiskt att en hel del av Ryssarna på plats faktiskt inte fattar vad som händer.
Fattiga pojkar från småbyar på landet som helt plötsligt befinner sig på en okänd plats i ett sammanhang de inte förstår.
Fruktansvärt för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in