2022-04-07, 20:56
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Putin har ingen fristad någonstans, kineserna kommer inte att ta emot honom, i mellanöstern vet han att dom säljer honom för småpengar, i Venezuela vet han att the marines plockar honom innan han ens är där. Vad finns mer att välja på?

Det står nog mellan Pyonyang och Teheran, oklart om Havanna kanske ställer upp också.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
All utrikespolitik är egentligen inrikespolitik. Putin startade detta för att stärka sin position i Ryssland, det håller på att skita sig och resultatet blir att hans position försvagas. Kraftigt. Kanske totalt. Vi får se.

Hör vad du säger, och tänker inte köra nå witty mot dig.

En undring jag har förutom denna invasion är vad Som händer med NS2..

Vad säger ni FB dudes...
Citera
Medlem
Grekiska MP’s lämnar salen när zelensky tar med sig en azovfighter till det grekiska parlamentet.

https://english.almayadeen.net/news/politics/greek-mps-leave-zelensky-session-for-including-message-from

Så är frågan återigen på tal. Ukrainsk Nazism, är det ett reellt hot eller vad är det frågan om?
Citera
2022-04-07, 20:57
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns verkligen inget som tyder på att hans politiska situation har försvagats. Definivt inte nationellt, och kanske inte ens internationellt.

Nationellt kommer det att komma. Internationellt är han redan död.
Citera
2022-04-07, 20:57
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Av ett klipp- och klistrakollage skulle jag kunna sträcka mig till "beskriver". Och han har ju rätt. Tror ingen sa att ISIS var idioter i den bemärkelsen när de svepte över kartan. Visa hutlös brutalitet och folket kommer kuva sig. Precis som ryssen gör nu.

Sen gick det som det gick då ingen gillar halshuggande orcher och nu upprepar sig historien. INGEN gillar ryssen...

Jag posta videon för den intressanta tolkningen. Ni behöver inte försvara den, jag säger inte att Ukraina strider som ISIS eller använder deras metoder öht.

Intervjuerna finns på Youtube om man vill se hela.
Citera
2022-04-07, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är så de jobbar - och det är framgångsrikt. Naturligtvis är det vidrigt. Men de har stöd från alla möjliga håll.
Ja, det finns ju ett annat Youtube-klipp med Arestovich, en intervju från typ 2020, där han lägger ut texten och deklarerar att

1) Ukraina måste bli medlem av NATO, annars kan landet bara gå under

2) 2020-talet kommer att bli en kritisk period, och om Ukraina och Ryssland konfronteras får man troligen räkna med minst tre krig (vilket han accepterar).Han nämber 2021-22 som trolig tid för det första av dessa krig.

3) NATO måste komma med i de här krigen, oavsett när Ukraina blir medlem eller inte

4) Slutmålet är inte bara ett fritt och NATO-anslutet Ukraina, utan också att krossa Ryssland och förstöra dess anspråk på att vara en självständig och enad stat

Det är inte särskilt konstigt att ryska bedömare som hör ett sådant resonemang ser paralleller med Hitlers program. Också Hitler avsåg att krossa Ryssland - för tusen år framåt - och skaffa ett annat folk (arierna) "Lebensraum" i Ukraina och Ryssland.
Citera
2022-04-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ja men vi vet heller inte vad "betydande förluster" innebär i rena siffror. Ryssland har kört med sitt "vi mot världen" nu ett tag så med deras definition kan det ju vara 3000, 6000.

Ska bli intressant att se alla bekräftade siffror efter kriget. Med tanke på Rysslands rent ut av svamliga agerande i Ukraina lär de vara höga.

Över 15 tusen döda ryssar i alla fall.
Citera
2022-04-07, 20:59
Medlem
donald12s avatar
Ja, rySSen är så korkade att de diskuterar krigsförbrytelser över okrypterade kommunikationskanaler.

Russian troops were heard discussing killing civilians in the Ukrainian town of Bucha, in messages intercepted by German intelligence, German media say.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61028380
Citera
2022-04-07, 20:59
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Japp, tråden är proppfull av människor som okritiskt länkar till propaganda. Tröttsamt eller ej.

Men varför skriver du att han hyllar IS? Vad säger han som skulle tyda på det?

Nej alla tolkar väl information som de vill. Alla här tolkar uppenbarligen allting som de ser som något negativt om Ukraina som "propaganda" vilket är rätt tröttsamt men börjar bli underhållande.

Berömmer, analyserar. Jag ser inget fördömande i hans beskrivning i vilket fall.
Citera
2022-04-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Nej alla tolkar väl information som de vill. Alla här tolkar uppenbarligen allting som de ser som något negativt om Ukraina som "propaganda" vilket är rätt tröttsamt men börjar bli underhållande.

Berömmer, analyserar. Jag ser inget fördömande i hans beskrivning i vilket fall.

Det är klart att du inte gör. Han sa ju att deras tillvägagångsätt var rent ut sagt vidrig.
Citera
2022-04-07, 21:01
Medlem
Citat:
Tyckte det var jävligt konstigt att sitta och säga sådär bara. Fatta om han hade varit ryss.. Oj oj oj oj

Saken är den att man behöver inte fultolka och fulklippa videos med ryssen. De förklarar sin plan bra på egen hand.
Citat:
Det var i tisdags som Dmitrij Medvedev postade ett längre uttalande via meddelandetjänsten Telegram och världens medier rapporterade att Rysslands mål är att bygga ett ”Eurasien från Lissabon till Vladivostok”.

Citat:
– Det Medvedev säger är att vad som väntar ett besegrat Ukraina är ett ideologiskt betingat folkmord där de som insisterar på Ukrainas rätt att existera som suverän stat ska avrättas. Det är mig veterligen första gången något sådant sägs rakt ut av en högt uppsatt rysk makthavare.

– Det innebär i sin tur att Ukraina just nu inte bara kämpar för sin rätt att existera som land, vilket vi redan visste, utan också bokstavligen för sin överlevnad som folk.

https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/

Ryssland är helt öppna med att deras slutgiltiga plan är att kuva och härska över hela Europa.
Citera
2022-04-07, 21:02
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja, rySSen är så korkade att de diskuterar krigsförbrytelser över okrypterade kommunikationskanaler.

Russian troops were heard discussing killing civilians in the Ukrainian town of Bucha, in messages intercepted by German intelligence, German media say.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61028380

Nu ska jag inte vara den som är sån men det där är definitionen av propaganda eller hur?

Man fyller artikeln med bilder och videos men vart är inspelningen?? Det var ju därför jag klickade. Jag struntar i vad de påstår, jag vill höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in