2022-04-07, 19:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Azov måste vara enormt bra soldater. Dessa soldater har blivit utplånade minst 511 gånger av rySStrollen men fortfarande kämpar dom. Jag tror att vissa tittar för mycket på rySSk propaganda.
De har överlägsen kommunikations och mörkerutrustning, sen gör nog drönarna sitt till.
Citera
2022-04-07, 19:32
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det detta du menar? Att Peskow medger stora förluster. Lite oväntat ändå.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512111438340493318

Ja det antyder ödmjukhet. Som är en bristvara i Ryssland. En första signal om en sinnesförändring hos det ryska ledarskapet?
Citera
2022-04-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Precis så. Han börjar vackla och oroa sig nu när han ser vartåt det barkar. Höll på att säga "jävla åsna" men faktum är att jag tror en åsna skulle leda landet bättre. Och jag gillar åsnor för övrigt.

Tror faktiskt aldrig någonsin jag sett en ledare för ett land som utstrålat så mycket förlorare som Lukasjenko. Han påminner om en bedagad, desperat och halvalkoholiserad cirkusdirektör på ett konkursmässigt tivoli.

Lukasjenko är väl bara en hund, vars husse blivit galen.
Putins galna äventyr i Ukraina, drabbar Lukasjenko.
Faller Putin, blir det politisk kollaps runt Luka åxo.
Jag vet inte mkt om honom men jag uppfattar honom som en småspelare, hänsynslös men bräcklig.
Ukrainakriget kan bli hans grav också..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Azov bataljonen ser ut att ha ganska gott om utrymme fortfarande i Mariupol. Har skickar de 30mm i riktning två ryska tanks som tar rejält med stryk.

https://twitter.com/i/status/1512052934518915077

Enligt brittiska uppgifter kontrollerar ryska styrkor 76 % och Ukrainska 24 % av Maruipol.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Till alla Putins vänner i denna tråd som envist har hävdat att ryssarna inte har gjort några större förluster, allt är bara propaganda från väst bla bla bla

Nu erkänner Ryssland själva väsentliga förluster. Så väst media hade rätt hela tiden. Ryska media snackade skit.

Citat:
Ni har förlorat tusentals trupper, hur många trupper har ni förlorat? frågar Sky News.

– Ja, vi har väsentliga förluster av trupper och det är en enorm tragedi för oss, säger Peskov.
Citera
2022-04-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
SVT har en artikel om detta:
Och den artikeln hänvisar till samma låsta artikel.
Fortfarande ser jag ingen bild om det är en TOS-1 eller det TZM-T laddningsfordon som setts på tidigare bilder.
TZM-T är känt att Ukraina kommit över men jag har inte sett en endast bild än som bekräftar TOS-1.
Däremot har jag sett bilder på TZM-T där det hävdas att det är TOS-1.
Senast redigerad av Jahvet 2022-04-07 kl. 19:38.
Citera
2022-04-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ryssland anfaller Ukraina och ukrainarna försvarar sig. Hur i helvete kan du få det till att det är några andra som krigar? Vilka är det som dör? Göteborgare eller danskar?

Ukrainarna är tyvärr enbart civilt skadade människor. Hade likaväl kunnat vara Vit-Ryssar.

Det stora kriget står mellan Putin och Schultz.

Tyskland avgör hur detta skall lira framöver.

Antingen går dom med på att deras industri tappar 50 procent under resten av 20-talet och samtidigt klipper NS1.

Eller så fortsätter denna megadeath.
Citera
2022-04-07, 19:35
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De har löpande fått in vapen och annat, för några dagar sedan visades det bilder på nylevererade drönare och mörkersikten.

Ok. Försvararna har inga som helst incitament att ge upp och Mariupol är ingen byhåla direkt. Det kommer bli dyrt att ta över den staden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Min kompis Olexandr “Fog” Tumanov och våran nya leksak...

Ukrainare plockar en TOS-1

My friend Olexandr “Fog” Tumanov and our new toy.
https://pbs.twimg.com/media/FPROKSHXIBIezEL?format=jpg&name=large
https://mobile.twitter.com/brokenpixelua/status/1509917721013673996

Lite senare... Kompis “Fog” fångar en laddningsmaskinen till TOS-1. Släpar den med en traktor...
So, yesterday I posted a picture of my friend “Fog” with captured heavy flamethrower system TOS-1. Couple hours ago he send me this video…he manage to find a reloading machine for it. Things become real.
https://mobile.twitter.com/brokenpixelua/status/1510369108931579912

Oklart hur många TOS-1 Ukrainarna lyckats plocka av ryska nassesvinen. Kanske tvåsiffrigt antal...

Konstigt att inte ryska nassesvinen har bättre koll på sitt näst bästa massförstörelsevapen.

finns 3 fångade på bild, hos oryx, "fogs" är nog inte inräknad
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Azov måste vara enormt bra soldater. Dessa soldater har blivit utplånade minst 511 gånger av rySStrollen men fortfarande kämpar dom. Jag tror att vissa tittar för mycket på rySSk propaganda.
Dessutom har de ju nyligen varit i bla Butja och dödat civila ukrainare i fals flag operationer.

De är ju helt magiska som kan förflytta sig och hinna med allt detta. Då de dessutom enligt uppgift från putinrunkarna bara ska bestå av 200 man som verkar ha stått emot 120000 ryska soldater i 6 veckor.

Snacka om soldater...
Citera
2022-04-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tre veckor gammal analys och jag hittar bara en nyare, vilket var innan ryssarna drog sig helt tillbaka ifrån Kiyv området. Det som hänt sedan, vad gäller ryska krigsbrott pekar på att de, gärna, skulle vilja få till ett folkmord på det "motsträviga" ukrainska folket som inte vill bli en del av Ryssland och förlora all sin egen kultur och sin frihet.

Men konceptet att, också, titta på ryska, rent militära uppgifter och deras ev. segrar gillar jag, när det kommit ifrån en så balanserad amerikansk kille som denna. Dock, kanske han förlorst lusten, med tanke på hur de ryska trupperna betet sig.

Han har en kanal på Youtube "Task & Purpose". Finn mer videor där han snackar om kriget.
Citera
2022-04-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Går kanon för Ryssland nu 😂

Ett av de stora målen med den ” speciella militära operationen” var att mota Nato i grind.

Nu är Finland så gott som där och Sverige kommer antagligen tätt därefter! Enligt plan Putin?

Till och med mupp-Peskov erkänner nu stora förluster, vilket med andra ord betyder att de är gigantiska.

Man fick backa från Kiev, en stad alla ( även väst ) trodde de skulle ta inom 4 dagar.

En hel drös av ryska politiker och allierade har kallat ” operationen ” för krig.

Vad det inte 15 år i buren vi sa?

Mobbade av FN, ”buhuhu det är orääättvist, vi är oskyldiga till precis allt”
Tur i alla fall att man inte är rädd för domstolen i Haag då dem inte är objektiva. Rättegången mot krigsförbrytarna samt Putin borde vara i Syrien… Det passar ryssarna bättre 😂

DET GÅR HELT ENLIGT PLAN, eller hur rysstroll?
Någon kommer fixa till ett stort jävla jokerleende på putler snart. Han är rökt sedan länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in