Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag vet inte vad som händer i Azovstal utan var nyfiken om andra här vet mer.
Uhm, samma sak som pågot sen ryssarna invarderade.
Citat:
Det gällde den amerikanske generalen Roger Cloutier
I turkiet
deltar i 46TH LAND OPERATIONS WORKING GROUP
https://archive.ph/Yl5Ft
Citat:
och den franske Eric Vidaud,
Hemma i frankrike, har precis fått sparken/slutat
Citat:
båda har tidigare tränat trupper i Ukraina.
Det har ett flertal svenska officerar gjort.
Citat:
Sen verkar du ha åsikten att det inte var någon evakueringssituation med Ukrainska helikoptrar och det var väl inte det då för jag tänker inte diskutera i evigheter om just det för jag vet lika lite som dig i just den frågan.
Jo, men det är ett osubstansierat påstående av ryssen, det är väll rimligt att anta att de ljög om det precis som de andra lögnerna? de kan ju inte både ha skjutit ner 2 helikoptrar, och redan skjutit ner fler helikoptrar än vad ukrina har....
Citat:
Länkar, nej, det är ingenting du vågar läsa för dom uppfyller inte aftonbladets höga standard och allt annat hånas så ni får vara utan och kalla det för vad ni vill. Vi får avakta och se vad som händer.
Ja altso är det random annomnym post så kan vi väll avfärda det som källa, Och vi behöver ju inte avvakta då heller, utan vi kan avfärda det för vad det är.
Citat:
Nej, du vet verkligen inte mer än men mig i den här Ukrainafrågan men det gör inte så mycket utan sitt där på din höga häst.
Självklart vet jag det, men då har jag naturligtvis långt mer erfarnhet och även relvanta studier för ämnet bakom mig, det betyder inte att du inte hade en chans att lära mig något, men än så länge får vi väll konstatera att kunskapsöverföringen dig och mig emellan och den stora vinnaren är du, eller snarare då det tycks vara över din förmåga, alla andra som läser utbytet......