2022-04-07, 16:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appar
Hur lågt kan dessa sjunka

Kredd till alla i veteranlaget som stått emot frestelsen. Peter och Shevin är väl inte där då de inser att ingen ändå skulle lägga en beställning.
2022-04-07, 17:31
Medlem
lunarluddes avatar
Dagens avsnitt.
2022-04-07, 17:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
2022-04-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
När det kommer till tävlingar har iallafall Mastiff satt någon på att kolla igenom alla avsnitt av Survivor för inspiration.

Här har de t.ex kopierat tävlingen där man skulle kasta vatten i hinkar rakt av. Även slutmomentet med en kula i en vertikal labyrint är identisk:
https://youtu.be/KvIWuErHjA4

Även senaste immunitetstävlingen är kopierad. Bara att de har en lite annan design:
https://youtu.be/KB3yQ2D2e9g
Om de har inspirerats av tävlingarna så är det sporadiskt och den minst viktiga delen att kopiera av andra länder. Det viktiga är att ha en "equalizer" på slutet när det är lagtävlingar, t ex ett pussel, ringkastning eller liknande så att även lag som ligger efter eller saknar fysiska spelare har en chans. Dagens tävling där de plockade ned några bamburör och tände eld som skulle ner i en ränna var därmed relativt ospännande och ett exempel på något som aldrig hade förekommit i Survivor i andra länder när man tävlar om lagimmunitet.

Ett tips till de som sysslar med castingen är att ställa frågan om vad de tycker om "paktande" och om de tycker att ärlighet är det viktigaste som finns i alla lägen, som Anna påpekade i dagens avsnitt t ex och som hon från Kramfors som åkte ut förut. I såna fall kan man sålla bort dem direkt i det första skedet för det blir slöseri med tid och värdelös tv om alla ska sitta i ring och berätta hur de röstar innan varje öråd. Andra länder kan ha någon enstaka sådan deltagare men i Sverige så är det majoriteten av deltagarna vilket gör att det blir en helt annan show.

Men för att det ska fungera med en sådan utröstning så krävs det en jury av utröstade spelare på slutet och inte en fysisk tävling som avgör allt. Det är helt meningslöst att avsluta en säsong på det sättet, då handlar allt om fysik eller vem som är "värdig" och då kan 90% av deltagarna åka hem innan de ens har börjat eftersom de är helt chanslösa. Men så är det alltid i Robinson i Sverige, nån är castad för att vinna och resten är kanonmat redan på förhand.
Senast redigerad av tylenol 2022-04-07 kl. 18:52.
2022-04-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Dagens avsnitt.
Hål i huvudet av produktionen att ge en extraröst till en spelare genom att spela sten-sax-påse, inte minst när det är så här små lag. De har antagligen insett sitt misstag och kommer köra en twist eller två innan söndagens avsnitt. De kanske kastar in några jokrar eller ger Mattias två extraröster eller någonting? Det skulle i alla fall inte förvåna mig. Jag kommer ihåg för några år sedan när någon tjej hittade en korg med inte bara en utan TVÅ extraröster på en stig i skogen eller vad det var bara för att det var vad hon behövde och det fanns några de inte vill ha kvar som hade majoritet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Adb1e5/lucas-akte-ut-fran-robinson-riggat
Senast redigerad av tylenol 2022-04-07 kl. 18:48.
2022-04-07, 18:50
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appar
Tror en twist blir av i kommande ö-råd för att röra om i grytan ordentligt, då hela denna säsong är redan i kaos och borde inte ens har spelats in.
Kanske borde spelats in i Sverige.
2022-04-07, 19:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Kanske borde spelats in i Sverige.

Hade knappast blivit bättre för det. Vem vill se deltagarna sitta och frysa och inte kunna jaga någonting eller fälla några träd för att de är i ett naturreservat? Inte jag iaf.

Nej. Robinson kommer aldrig bli bättre så länge Tv4 och Mastiff får styra. Säga vad man vill om SVT, men Robinson gjorde de bra.
2022-04-07, 19:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Om de har inspirerats av tävlingarna så är det sporadiskt och den minst viktiga delen att kopiera av andra länder.

Hänvisade bara till material som styrkte motsatsen till ditt felaktiga påstående; "tveksamt om Mastiff har inspirerats någonting av Survivor".
2022-04-07, 19:21
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hade knappast blivit bättre för det. Vem vill se deltagarna sitta och frysa och inte kunna jaga någonting eller fälla några träd för att de är i ett naturreservat? Inte jag iaf.

Nej. Robinson kommer aldrig bli bättre så länge Tv4 och Mastiff får styra. Säga vad man vill om SVT, men Robinson gjorde de bra.
Pga av pandemin alltså, men de verkar inte bry sig om det eftersom de tar med folk som inte känner sig 100.
Ja, SVT gjorde det bra, och så slapp man all reklam
2022-04-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Pga av pandemin alltså, men de verkar inte bry sig om det eftersom de tar med folk som inte känner sig 100.
Ja, SVT gjorde det bra, och så slapp man all reklam
Man fick verkligen nästan 60 minuter långa avsnitt.
2022-04-07, 20:08
Medlem
Eustaches avatar
Spolade just TV4 att det är en man som åker ut? Gorm säger ju i slutet av det senaste "Gränslandet" att han, då han trivdes ensam i Gränslandet, blev irriterad när "jag såg han komma där" eller nåt liknande. Man fattar i a f att nästa person som dyker upp i Gränslandet är en man pga hur Gorm uttryckte sig...
2022-04-07, 20:13
Medlem
Vad Hayes var oskön i dagens avsnitt. För mig hade det inte spelat nån roll om jag själv suttit säkert eller inte, jag hade oavsett gjort allt för mitt lag. Man vill väl alltid vara så många som möjligt inför en sammanslagningen. Eller vad det nu kommer bli den här konstiga säsongen.

Sen gillade jag inte att när Linn frågade om hjälp så påpekade han att han minsann har ont i foten men när han pratar med Anna så hade han bara skrapat foten litegrann. Anna är alldeles för snäll och naiv för att förstå att han kommer bara utnyttja henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in