2022-04-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vad pratar du om? Kadyrov ensam stred ner och jagade Azov ner till hamnen i Mariupol. Såg det på TikTok själv. Allt han hade till hjälp var några gubbar som matade honom med magasin till hans guldfärgade Kalashnjikov.

Kamrat, du borde skriva barnböcker för din fantasi är lysande

Ps Kadyrov satte aldrig sin fot i Ukraina
Citera
Medlem
raskenss avatar
På dom ryska dödslistorna fanns veteraner rättsväsemdets personal och jaktvapenägare.

Bäst se upp nu alla med vapenlicens i sverige:

https://twitter.com/markomihkelson/status/1511999652626845697?t=j5uh5YvWauAOYyDG8haJyw&s=19
Citera
Medlem
Är Wagnergruppen i Ukraina ?

Är det dom som våldtar,torterar och mördar civila ?
Citera
2022-04-07, 15:46
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Såg ett inslag på NBSC idag som påstod att rubeln var starkare idag än innan invasionen. Det kan ju aldrig stämma?
Var det när jag kollade i morse. Nu får du 0.12 öre mot 0.11 öre som var den 24e feb. Gått upp 20% på en månad nu.
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-07 kl. 15:48.
Citera
2022-04-07, 15:47
Medlem
Citat:
Såg ett inslag på NBSC idag som påstod att rubeln var starkare idag än innan invasionen. Det kan ju aldrig stämma?

Det stämmer. Man har begränsat vem som får handla med rubel så det är mycket liten omsättning, därför kan ryska staten hålla kursen uppe med stödköp. Samma med ryska börsen.
Citera
2022-04-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Det har inte slagit dig att det är av samma anledning de plundrar hus på begagnade tvättmaskiner och försöker smuggla hem? Dvs de ligger överlag ljusår bakom och tar varje chans att plundra ny och överlägsen teknik. Det är egentligen inget de borde skryta över. Det visar motsatsen av vad de borde vilja visa.
Viss plundring ingår ju i sådana här konflikter när man har en anfallare och en försvarare. Vart tog Saddams duschhandtag och toapappershållare vägen liksom?
Citera
2022-04-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
På dom ryska dödslistorna fanns veteraner rättsväsemdets personal och jaktvapenägare.

Bäst se upp nu alla med vapenlicens i sverige:

https://twitter.com/markomihkelson/status/1511999652626845697?t=j5uh5YvWauAOYyDG8haJyw&s=19

Härligt att man tog avskummet.

https://twitter.com/bellingcat/status/1496984468141522945
Citera
2022-04-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Kamrat, du borde skriva barnböcker för din fantasi är lysande

Ps Kadyrov satte aldrig sin fot i Ukraina
Jag vet inte. Jag hörde att han var där på natten och det var därför ingen såg honom, för det var mörkt.
Skulle dock inte förvåna mig om han har en body double eller 2 och kan vara på flera ställen samtidigt.
Citera
2022-04-07, 15:53
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Det kan det nog mycket väl, bytesbalansen är ju minst sagt rätt skev just nu.

Frågan är hur det ser ut med omsättningen på rubeln.
Citera
2022-04-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då är det väll bättre att föra disskussioner istället och föregå med gott exempel?

De gör motstånd, precis som de senaste 40 dagarna, planen är att slås till sissta man. helikoptrarna + 3 stycken flyg ska ju ha skjutits ner den dagen, vilket naturligtvis är imponerande med tanken på att ukraina inte har så många helikoptrar och flyg som rysska försvarsministeriet har rapporterat förstörda...

Det är ju långt mer intressant kan jag tycka.

Tror att du fått det om bakfoten, zelenski vägrade flyktingkorridorer som slutade i ryssland, de som ledde in i ukraina gick däremot utmärkt (även om nu ryssarna envisades med att döda en del civila i de korridorerna)

Personerna var troligtvis spöken som de förstörda spökhellikoptrarna skulle hämta, det mest troliga är dock att det är påhittat av ryssar (dvs befäl som rapporterar till sin överordnande för att inte verka usla, det brukar var förklaringen när man skjuter ner helikopter nr 102 och 103 av 80st...)

Det nästmest troliga är att de har skjutit ner sina egna.

Jo, något fantasfullt säkert, men knappast något betydande, de har haft åtskilliga möjligheter att dra sig ut de senaste 40 dygnen, men valt att stanna.
Den där användaren är ju här för att sabotera och få medlemmar avstängda, man har varit med tidigare genom åren och egentligen ska man ignorera dessa.

Jag håller inte med där utan en del verkar inte vilja slåss till sista man utan vill tydligen ha transport därifrån. Vad jag läste var att Macron specifikt ville ha en korridor för Azovstal och dom som ville lämna. Putin sa nej första gången men sen vet jag inte vad det blev av. Separarerat från flyktingar i staden skulle det ha varit alltså.

Du vet inget mer och jag får väl slösa tid på att söka information själv.
Citera
2022-04-07, 15:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Det stämmer. I alla fall jämfört med dollarn.

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=RUB&to=USD&view=1Y
Citera
2022-04-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det stämmer. Man har begränsat vem som får handla med rubel så det är mycket liten omsättning, därför kan ryska staten hålla kursen uppe med stödköp. Samma med ryska börsen.

Precis. Funkar för stunden men knappast i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in