Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Då är det väll bättre att föra disskussioner istället och föregå med gott exempel?
De gör motstånd, precis som de senaste 40 dagarna, planen är att slås till sissta man. helikoptrarna + 3 stycken flyg ska ju ha skjutits ner den dagen, vilket naturligtvis är imponerande med tanken på att ukraina inte har så många helikoptrar och flyg som rysska försvarsministeriet har rapporterat förstörda...
Det är ju långt mer intressant kan jag tycka.
Tror att du fått det om bakfoten, zelenski vägrade flyktingkorridorer som slutade i ryssland, de som ledde in i ukraina gick däremot utmärkt (även om nu ryssarna envisades med att döda en del civila i de korridorerna)
Personerna var troligtvis spöken som de förstörda spökhellikoptrarna skulle hämta, det mest troliga är dock att det är påhittat av ryssar (dvs befäl som rapporterar till sin överordnande för att inte verka usla, det brukar var förklaringen när man skjuter ner helikopter nr 102 och 103 av 80st...)
Det nästmest troliga är att de har skjutit ner sina egna.
Jo, något fantasfullt säkert, men knappast något betydande, de har haft åtskilliga möjligheter att dra sig ut de senaste 40 dygnen, men valt att stanna.
Den där användaren är ju här för att sabotera och få medlemmar avstängda, man har varit med tidigare genom åren och egentligen ska man ignorera dessa.
Jag håller inte med där utan en del verkar inte vilja slåss till sista man utan vill tydligen ha transport därifrån. Vad jag läste var att Macron specifikt ville ha en korridor för Azovstal och dom som ville lämna. Putin sa nej första gången men sen vet jag inte vad det blev av. Separarerat från flyktingar i staden skulle det ha varit alltså.
Du vet inget mer och jag får väl slösa tid på att söka information själv.