2022-04-07, 15:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Är det någon som vet om allt går enligt plan för dom våldtäktsperversa civilmördande ryska soldaterna?

Nej planen halkar efter, de dör lite för långsamt nu med cirka 300 döda om dagen, men vi hoppas snart vara uppe på planerade 500 om dagen igen.
Citera
2022-04-07, 15:34
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ville du inte avsluta? När blev jag överbevisad och när använde jag personangrepp mer än efter att du kallar mig fjant och jag bad dig byta kalsonger för att du tar i så mycket? Jag har mycket annat att göra här i livet än att besvara alla inlägg eller angrepp. Jag läser ikapp här istället för att slösa tid på att läsa annan media som mest består av propaganda. Ibland skriver jag och det gillar du verkligen inte.

Du är medveten om att den tråden inte är en sluten grupp på facebook där likasinnade kan dunka varandra i ryggen? Du bidrar inte till några intressanta diskussioner här utan tramsar mest bara.

Just nu är jag intresserad av vad som händer i Mariopol och stålverket där, Azovstal. Trist för dom soldater som är omringade där men en mycket intressant historia runt omkring. Helikoptrar har slösats bort för att evakuera någon eller några och man undrar vad gäller? Samtidigt så nekade Zelenskyj tidigare kapitulation där och även flyktkorridorer. Frankrikes Macron har också kontaktat Putin ett par gånger gällande evakuering i Mariopol och Azovstal. Det verkar vara en maktkamp där inte Zelenskyj inte riktigt har kontroll.

Du kanske kan bidra med något om du vet vad det gäller, vilka personerna är och varför Zelenskyj inte verkar vara intresserad av att hjälpa?

Azovstal är en spännande historia i sig själv, ett gigantiskt stålverk som verkar innehålla något eller några viktiga personer. Blir en bra bok eller film.

Nej Azovstal är inte jätteintressant. Bara snäppet över vattendroppar på vindruta, vita tygstycken, döda med ryska matransoner. Du läser redan boken, den skrivs i realtid av Kreml. Vi kan säga att de finns några natorådgivare kvar där som antingen dör eller blir utväxlade senare. Inte tillräckligt spännande för att tappa fokus från att Ryssland anfallit ett grannland och beter sig som svin var de än dyker upp i det landet (samtidigt som väldigt många ryssar dör helt i onödan).
Citera
2022-04-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hade de inga egna vapen med sig? Så Ryssland
Jo men dom byter ju ut WW2 arsenalen allt eftersom dom rövar nytt i byarna. Gäller att hustla hårt. Snart består ryssarnas hela militära arsenal av NATO-vapen. Plus lite svenska knallskott.
Citera
2022-04-07, 15:35
Medlem
Felstavarens avatar
Här kommer förstärkning från delrepubliken Tuva som angränsar till Mongoliet. Ännu ett gäng som skall ge sig ut i gummistövlar.

https://mobile.twitter.com/Guderian_Xaba/status/1511961698420375552

Det måste suga fullständigt att gå ut i krig utan ordentliga kängor. Fotskador och köldskador lär komma som ett brev på posten.
Citera
2022-04-07, 15:37
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Är det någon som vet om allt går enligt plan för dom våldtäktsperversa civilmördande ryska soldaterna?

Massmord, fällande av klusterbomber, utplacering av minor , våldtäkt, plundring, hundätning och allmän förstörelse av grannland går enligt plan.
Citera
2022-04-07, 15:37
Medlem
Citat:

Ja, tyvärr verkar allt gå enligt planen dvs de våldtar, mördar och torterar oskyldiga och värnlösa män, kvinnor och barn.
Citera
2022-04-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Kadyrov befodrad till generallöjtnant för sina insatser i Ukraina.
https://t.me/intelslava/24591

Hahaha han har ju aldrig varit där
Citera
2022-04-07, 15:39
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Vad pratar du om? Kadyrov ensam stred ner och jagade Azov ner till hamnen i Mariupol. Såg det på TikTok själv. Allt han hade till hjälp var några gubbar som matade honom med magasin till hans guldfärgade Kalashnjikov.
Samtidigt var han och invigde en basketplan
https://twitter.com/IntelDoge/status/1511792998413221892?s=20&t=mT5ubopOOI4Hm4Ov5AVSgQ
Undra hur många generationers inavel det tar för att man ska vara så otroligt obegåvad på att kasta en boll.
Citera
2022-04-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ville du inte avsluta? När blev jag överbevisad och när använde jag personangrepp mer än efter att du kallar mig fjant och jag bad dig byta kalsonger för att du tar i så mycket? Jag har mycket annat att göra här i livet än att besvara alla inlägg eller angrepp. Jag läser ikapp här istället för att slösa tid på att läsa annan media som mest består av propaganda. Ibland skriver jag och det gillar du verkligen inte.

Du är medveten om att den tråden inte är en sluten grupp på facebook där likasinnade kan dunka varandra i ryggen? Du bidrar inte till några intressanta diskussioner här utan tramsar mest bara.

Då är det väll bättre att föra disskussioner istället och föregå med gott exempel?

Citat:
Just nu är jag intresserad av vad som händer i Mariopol och stålverket där, Azovstal. Trist för dom soldater som är omringade där men en mycket intressant historia runt omkring. Helikoptrar har slösats bort för att evakuera någon eller några och man undrar vad gäller?

De gör motstånd, precis som de senaste 40 dagarna, planen är att slås till sissta man. helikoptrarna + 3 stycken flyg ska ju ha skjutits ner den dagen, vilket naturligtvis är imponerande med tanken på att ukraina inte har så många helikoptrar och flyg som rysska försvarsministeriet har rapporterat förstörda...

Det är ju långt mer intressant kan jag tycka.

Citat:
Samtidigt så nekade Zelenskyj tidigare kapitulation där och även flyktkorridorer. Frankrikes Macron har också kontaktat Putin ett par gånger gällande evakuering i Mariopol och Azovstal. Det verkar vara en maktkamp där inte Zelenskyj inte riktigt har kontroll.

Tror att du fått det om bakfoten, zelenski vägrade flyktingkorridorer som slutade i ryssland, de som ledde in i ukraina gick däremot utmärkt (även om nu ryssarna envisades med att döda en del civila i de korridorerna)

Citat:
Du kanske kan bidra med något om du vet vad det gäller, vilka personerna är och varför Zelenskyj inte verkar vara intresserad av att hjälpa?

Personerna var troligtvis spöken som de förstörda spökhellikoptrarna skulle hämta, det mest troliga är dock att det är påhittat av ryssar (dvs befäl som rapporterar till sin överordnande för att inte verka usla, det brukar var förklaringen när man skjuter ner helikopter nr 102 och 103 av 80st...)

Det nästmest troliga är att de har skjutit ner sina egna.

Citat:
Azovstal är en spännande historia i sig själv, ett gigantiskt stålverk som verkar innehålla något eller några viktiga personer. Blir en bra bok eller film.

Jo, något fantasfullt säkert, men knappast något betydande, de har haft åtskilliga möjligheter att dra sig ut de senaste 40 dygnen, men valt att stanna.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jo men dom byter ju ut WW2 arsenalen allt eftersom dom rövar nytt i byarna. Gäller att hustla hårt. Snart består ryssarnas hela militära arsenal av NATO-vapen. Plus lite svenska knallskott.

Det har inte slagit dig att det är av samma anledning de plundrar hus på begagnade tvättmaskiner och försöker smuggla hem? Dvs de ligger överlag ljusår bakom och tar varje chans att plundra ny och överlägsen teknik. Det är egentligen inget de borde skryta över. Det visar motsatsen av vad de borde vilja visa.
Citera
Medlem
barkies avatar
Såg ett inslag på NBSC idag som påstod att rubeln var starkare idag än innan invasionen. Det kan ju aldrig stämma?
Citera
2022-04-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Nej Azovstal är inte jätteintressant. Bara snäppet över vattendroppar på vindruta, vita tygstycken, döda med ryska matransoner. Du läser redan boken, den skrivs i realtid av Kreml. Vi kan säga att de finns några natorådgivare kvar där som antingen dör eller blir utväxlade senare. Inte tillräckligt spännande för att tappa fokus från att Ryssland anfallit ett grannland och beter sig som svin var de än dyker upp i det landet (samtidigt som väldigt många ryssar dör helt i onödan).
Vad du tycker är ju en sak men jag tycker Azovstal är intressant och det händer inte mycket annat eller hur? Ryssarna omgrupperar och Ukraina gör lite nålstick där dom tar över tomma byar.

Ska vi fortsätta att tjata om att Ryssland invaderar? Det är ju redan gjort och diskuterat. En del tycker si och andra så. Själv tyckte jag då att det fanns andra lösningar men det tyckte tydligen inte ryssarna eller ukrainarna och nu har vi krig.

Jag läste också i förbifarten att det kunde gälla natorådgivare, även höga officerare från USA som gör det mycket obekvämt för en del. Nåja, det blir väl som du skriver, död eller utväxling och vi får då reda på vad det gäller. Jag tycker Zelenskyjs ointresse var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in