2022-04-07, 14:01
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Precis. Lägg då till meddelande från frun att man inte är välkommen hem samt något besviken sms från en dotter. Jag tror som spekulerats att anledningen till att facebook inte plockats ner är att han är inlagd. Alternativt gått i total lockdown från all teknik.

Man börjar ju fundera. Vad själv hade man gjort?
Det går att försöka sätta sig in i situationen. Precis alla vänder dig ryggen. Du är inte välkommen någonstans. Dina barn har tappat allt förtroende för dig. De är rädda. Har du tur så har du föräldrar som låter dig komma dit för att du är deras barn som de alltid älskat. Men till och med de undrar vem du är. Du vill bara försvinna.

Antingen psyket eller ensam i chocktillstånd. Den här göken fick verkligen så otroligt många dimensioners helvete. Lärare, lagledare, pappa till tjejer, liten ort.

Vi kan egentligen bara skåla för att han trillade dit innan fler blev utsatta.

Citera
2022-04-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
De är inte proffs och det får följder eftersom de inte heller har någon som helst insikt i vilka konsekvenser deras arbetssätt får och det är också påfallande att de saknar ansvarskänsla. Detta skapar problem för oskyldiga, men kan i längden även skapa problem för dem själva. Vi går se vad framtiden visar.

Instämmer, känns som en tidsfråga innan detta havererar utan dess like.
Krävs ju bara en anhörig som inte klarar av trycket så har Dumpens metoder även lett till dödsfall av folk som är nära och kära.

Jag kan inte låta bli att känna ett obehag för vad den sist uthängda mannens barn känner just nu.
Citera
2022-04-07, 14:06
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Hade du varit hans fru hade du inte missat det.

Sakta i backarna…

Du skrev ” agerade drivande sexistiskt om hans fru.” så jag repeterar.

På vilket sätt?
Citera
2022-04-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Bra inlägg. Ja jag reagerade också på dessa sexchattar. På vilket sätt är man bättre själv? Ja man förgriper sig inte på barn, naturligtvis. Men ändå går man för långt, tycker jag också. Det hade räckt att ta reda på vilka pedofilerna är, och sedan anmäla till polisen. Istället agerar man själv både anklagare och domare.

Väldigt mycket för långt, dessa individer är ju inte yrkesprofessionella på något sätt. En traumatiserad avdankad höjdhoppare och en kvinna med svåra trauman tidigare i livet och ett liv som f.d kriminell är ju knappast en kombination att räkna med.

Dumpen vill ta oss tillbaka till ett samhälle med pöbelmentalitet och helt utan rättssystem. Nu påstår jag inte att Dumpen fabricerar chattar, men detta öppnar upp för att vem som helst kan hitta på vad som helst om någon annan med hjälp av lite photoshop och sen konfrontera personen med en kamera i handen och hänga ut denna som pedofil.
Citera
2022-04-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Vetlanda kommun sätter sig verkligen på kartan ! Förra veckan gick Vetlanda speedway i konkurs pga skulder på flera miljoner och pengar som ska ha förskingrats. Gammal anställ till stans Ica butik är en av dem som varit med i Ica harven det skrevs om för ett tag sedan. Vi har en socialtjänsten som inte funkar som det ska , knivdåd , mordbrand , mord mm och allt detta har hänt på 4 1/2 år och nu detta .

Vet vem personen , men känner honom inte privat. Har träffat på honom på en del fester när vi var yngre. Blev en aning förvånad då man uppfattar honom som en helt vanlig person, lugn, trevlig och inte utvikande på något sätt. Men det kanske är där dem fulla fiskarna simmar ?

Vetlanda kommun hemsida har man berättat att mannen är avstäng från sin tjänst . Har kommit ut även i lokaltidningen och SVT nyheter.
https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/skolanstalld-stangs-av-ska-ha-betett-sig-olampligt-mot-barn

Snuskgubben är/var kompis på Facebook med social-medarbetare.
Citera
2022-04-07, 14:08
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Instämmer, känns som en tidsfråga innan detta havererar utan dess like.
Krävs ju bara en anhörig som inte klarar av trycket så har Dumpens metoder även lett till dödsfall av folk som är nära och kära.

Jag kan inte låta bli att känna ett obehag för vad den sist uthängda mannens barn känner just nu.

Jag håller med dig, det är verkligen hemskt.

I en sådan verksamhet har man alltså en väldigt stort ansvar. Men om medvetenheten om det ansvaret inte existerar, så är det bara så. Inte mycket att göra någonting åt kanske. Vi ser här följderna av ett internetsamhälle där folk utan vidare hänger ut sin identitet hit och dit. Om det var 1975 skulle ingen någonsin hänga ut sig själv helt frivilligt på det sättet man gör idag.

Idag är alla fullt uthängda både på Facebook och andra sociala medier samt identitetsuppgifter fullt sökbara. Det är som att folk förr skulle gå runt med sina personnummer, bilder, vänner, fotoalbum etc etc helt öppet på gatorna, alla skulle tycka det var sjukt då. Idag tänker man inte ens på det..
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-07 kl. 14:12.
Citera
2022-04-07, 14:11
Medlem
Ålens avatar
Dumpen ojjar sig ofta över dick pics. Den chatt de la upp och sedan tog bort är nog tusen resor värre för en kvinna att hantera.

Eftersom chatten togs bort i samma veva som den började kritiseras här i tråden kan man kanske anta att Dumpens företrädare följer och påverkas av vad som skrivs i tråden. Eller togs den bort på inrådan av frugan? Hur eller hur så verkade det ha krävts någon form av påtryckning utifrån för att de skulle ta bort chatten. Media utan självdistans och eget samvete …
Citera
2022-04-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag håller med dig, det är verkligen hemskt.

I en sådan verksamhet har man alltså en väldigt stort ansvar. Men om medvetenheten om det ansvaret inte existerar, så är det bara så. Inte mycket att göra någonting åt kanske. Vi ser här följderna av ett internetsamhälle där folk utan vidare hänger ut sin identitet hit och dit. Om det var 1975 skulle ingen någonsin hänga ut sig själv helt frivilligt på det sättet man gör idag.

Verkligen.
Och bisarrt nog så blir man kallad för "peddovurmare" när man ifrågasätter Dumpens tillvägagångssätt trots att individerna saknar just medvenhet och ansvaret för vad dom håller på med.

Nu beklagar jag inte över att män blir uthängda för att sexchatta med minderåriga, utan att det sker inför hela Sverige istället för nära och kära och polisen. Pöbelsamhällen är vidriga och ineffektiva på alla sätt.
Citera
2022-04-07, 14:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Väldigt mycket för långt, dessa individer är ju inte yrkesprofessionella på något sätt. En traumatiserad avdankad höjdhoppare och en kvinna med svåra trauman tidigare i livet och ett liv som f.d kriminell är ju knappast en kombination att räkna med.

Dumpen vill ta oss tillbaka till ett samhälle med pöbelmentalitet och helt utan rättssystem. Nu påstår jag inte att Dumpen fabricerar chattar, men detta öppnar upp för att vem som helst kan hitta på vad som helst om någon annan med hjälp av lite photoshop och sen konfrontera personen med en kamera i handen och hänga ut denna som pedofil.

Stort problem. Därav att organisationer vägrar ens ta emot pengar från Dumpen.

Måste finnas konsekvenstänk med. Här hängde man alltså direkt ut även frugan då hon nämndes i chatten, sedan också indirekt två tjejer döttrarna i ungefär samma ålder som de barn de vill skydda. Indirekt för att han läraren var så enkel att identifiera med ett unikt efternamn.
Citera
2022-04-07, 14:13
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Sakta i backarna…

Du skrev ” agerade drivande sexistiskt om hans fru.” så jag repeterar.

På vilket sätt?

Att driva om en kvinnas utseende att hon är för fet och ful för att vara sexuellt attraktiv är sexistiskt, ja. Just ful var Dumpens fiskare hela tiden tryckte på, inte gäddan.
Citera
2022-04-07, 14:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Stort problem. Därav att organisationer vägrar ens ta emot pengar från Dumpen.

Måste finnas konsekvenstänk med. Här hängde man alltså direkt ut även frugan då hon nämndes i chatten, sedan också indirekt två tjejer döttrarna i ungefär samma ålder som de barn de vill skydda. Indirekt för att han läraren var så enkel att identifiera med ett unikt efternamn.

Det visat omedvetenheten om ansvaret och noll i konsekvenstänk. Dumpen har havererat fullständigt på det planet. Jag fattar inte ens hur Patrik och Sara orkar med psykiskt att ha den belastningen på sig. Jag kan bara förklara det med att de helt enkelt borde vara totalt avtrubbade mentalt.
Citera
2022-04-07, 14:16
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Att driva om en kvinnas utseende att hon är för fet och ful för att vara sexuellt attraktiv är sexistiskt, ja. Just ful var Dumpens fiskare hela tiden tryckte på, inte gäddan.

Var det dumpen som sade det?
Källa? Är hon tjock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in