2022-04-07, 13:23
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Du tror nog mer än mig. Det jag tror har en enkel och logisk förklaring. Vad du tror är något du har lärt dig av dem som kontrollerar tron ​​på den platta jorden. Det jag tror stöds av så många andra saker, som södra korset, avstånd söder om ekvatorn, solens gång och midnattssolen i Antarktis.

Totalt finns det så mycket bevis att jag tycker att det är konstigt att någon kan tvivla. Din tro stöds av hemmaexperiment av människor som letar efter förklaringar och blundar för bevisen jag har nämnt här.

De vågar inte ens undersöka om de kan vara korrekta, eller så vet de att bevisen jag nämnde är korrekta, men de kommer inte att säga det högt.

Nej jag har funderat på det här i runt 20 år, långt innan det blev "populärt"
Just för att jag jobbar med att skapa horisontell och vertikal design varje dag.
Vatten är mitt viktigaste verktyg, ja laser också.

Sen vad som händer i skyn och människors tolkning av det är jag skeptisk till.
Allt är fortfarande döpt efter gamla gudar och myter också så jag backar instinktivt.

Ska vi ta reda på nåt om jorden tycker jag vi försöker lista ut hur jorden är "designad" först och främst. Sen kan man försöka göra kopplingar till massa rörelser i himmelen.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-04-07 kl. 13:25.
Citera
2022-04-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Vatten lägger sig alltid plant. Om du hävdar att vatten kan krökas runt ett klot, så får du bevisa det med ett experiment som går att replikera.

Bevisbördan ligger på dig.

Nu används det ju teknik som bygger på att man kan mäta ojämnheten av ytan. Beviset där finns om du läser på om hur man letade efter MH370 samt att samma teknik används när man letar efter andra saker under vattenytan.

Sen har vi redan kommit överens om att den som kommer med ett påståenden mot det redan stötta och blötta vetenskapliga bevisen har bevisbördan.
Så du ska istället bevisa att det inte går och varför vetenskapen har fel.
Citera
2022-04-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nä jag påstår inte det. Så klart krafter, sug el nåt kan agera på det. Men så fort det inte är nåt som agerar på det så Snap back.

När är något på vår planet opåverkad av något?
Allt ligger konstant under påverkan.
Citera
2022-04-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
När är något på vår planet opåverkad av något?
Allt ligger konstant under påverkan.

Det finns ett tillstånd när allt är i balans, och det har att göra med horisontellt och vertikalt som jag tjatar om.
Och materia el vad man ska säga söker den balansen konstant.
Citera
2022-04-07, 13:52
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
När/om korset syns samtidigt i Afrika och i Sydamerika, så ligger korset sydöst om dig när du är i Afrika och sydväst om dig om du befinner dig i Sydamerika.

Är du knäpp eller? Men om det du säger stämmer har du ett Nobelpris i din hand för du har uppenbarligen upptäckt något ingen människa har sett sedan människan blev homosapien sapien.

Ska du låtsas tro på en platt jord får du åtminstone hitta på saker som alla miljoner människor på södra halvklotet ser inte stämmer varje natt då det är klart väder
Senast redigerad av Jazzil 2022-04-07 kl. 13:56.
Citera
2022-04-07, 14:16
Medlem
Citat:
Det finns ett tillstånd när allt är i balans, och det har att göra med horisontellt och vertikalt som jag tjatar om.
Och materia el vad man ska säga söker den balansen konstant.

Balans är när ett objekt påverkas av motsatta krafter, det vill säga det är inte opåverkat.
Ett flygplan i pkanflykt påverkas av lika stor kraft uppåt som neråt alltså flyger det rakt framåt.

Du får gärna förklara ditt resonemang hur det innebär att de kan ta ut varandra så att jämvikt uppstår.
Citera
2022-04-07, 14:48
Medlem
Citat:
Balans är när ett objekt påverkas av motsatta krafter, det vill säga det är inte opåverkat.
Ett flygplan i pkanflykt påverkas av lika stor kraft uppåt som neråt alltså flyger det rakt framåt.

Du får gärna förklara ditt resonemang hur det innebär att de kan ta ut varandra så att jämvikt uppstår.

Ok. Ja det gör det säkert. Accelerationen vill uppåt och tyngden vill neråt, el vad menar du?

Jag skulle vilja säga att balans, när det gäller människor, är typ the Goldy lock zone i våran värld. När du är i perfekt "vinkel" gentemot lodrät vågrät horisontell vertikal. Och ditt vattenpass i örat hjälper dig.

En grusig kulle rullar grus tills det lägger sig i den Goldy lock zonen. Fast där påverkar ju gruset gruset också.

Menar du att det är olika krafter åt olika håll som håller oss på benen, har "air awareness" osv.?
Citera
2022-04-07, 16:01
Medlem
Citat:
Nej jag har funderat på det här i runt 20 år, långt innan det blev "populärt"
Just för att jag jobbar med att skapa horisontell och vertikal design varje dag.
Vatten är mitt viktigaste verktyg, ja laser också.

OK. Men om jag minns rätt, så använder du det som "moderna" plattisar experimenterar med och presenterar utan att uttrycka motuppfattningar.

Citat:
Sen vad som händer i skyn och människors tolkning av det är jag skeptisk till.
Allt är fortfarande döpt efter gamla gudar och myter också så jag backar instinktivt.

Ska vi ta reda på nåt om jorden tycker jag vi försöker lista ut hur jorden är "designad" först och främst. Sen kan man försöka göra kopplingar till massa rörelser i himmelen.
Varför? Vi kan "designa" jorden så mycket vi vill. Om det efteråt inte stämmer överens med vad vi kan se med våra egna ögon. då är det helt värdelöst. Om man "designar" jorden så att den är platt, så måste man ändå stanna upp och tänka: Hur kan Söderkorset stå där det står om jorden är platt. Det behövs en förklaring. Och man kan inte designa bort att det är midnattssol på Antarktis. För många har varit där och kan bevittna det. Ärligt talat: Du förstår att det inte går att bortförklara?
Citera
2022-04-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
OK. Men om jag minns rätt, så använder du det som "moderna" plattisar experimenterar med och presenterar utan att uttrycka motuppfattningar.

Varför? Vi kan "designa" jorden så mycket vi vill. Om det efteråt inte stämmer överens med vad vi kan se med våra egna ögon. då är det helt värdelöst. Om man "designar" jorden så att den är platt, så måste man ändå stanna upp och tänka: Hur kan Söderkorset stå där det står om jorden är platt. Det behövs en förklaring. Och man kan inte designa bort att det är midnattssol på Antarktis. För många har varit där och kan bevittna det. Ärligt talat: Du förstår att det inte går att bortförklara?

Ja jag har ju kollat lite efter det blev populärt så lite har jag väl fått från dom. Men har ingen modell.

Ja du får ta den delen och sammanfatta det bra så det inte är någon tvekan, knyt ihop säcken.
Men kan man inte bevisa här på jorden att det finns krökt vågrätt och avståndet tills vi kan börja mäta krökningen är? Då kanske det är så att vi inte förstår det ovan oss alls.
Jag visste inte att solen bildade ett analemma under ett år t,ex. Det blir ju jordens rotation som gör det då eftersom solen står stilla.

Jag hör vad du säger men förklara närmare.
Citera
2022-04-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ok. Ja det gör det säkert. Accelerationen vill uppåt och tyngden vill neråt, el vad menar du?

Jag skulle vilja säga att balans, när det gäller människor, är typ the Goldy lock zone i våran värld. När du är i perfekt "vinkel" gentemot lodrät vågrät horisontell vertikal. Och ditt vattenpass i örat hjälper dig.

En grusig kulle rullar grus tills det lägger sig i den Goldy lock zonen. Fast där påverkar ju gruset gruset också.

Menar du att det är olika krafter åt olika håll som håller oss på benen, har "air awareness" osv.?

Kraften neråt tas ut av katten uppåt, därmed blir det planflykt. Accelererar du uppåt så stiger du annars sjunker du.

Ditt vattenpass i örat fungerar väldigt dåligt när du flyger, utan ögonen så kan du inte känna om du är på väg upp, ner, vänster eller höger. Faktiskt inte ens om du är upp och ner. Så vad slår ut ditt vattenpass i örat där?

Med din teori, vad orsakar kvicksand? Hur uppstår det fenomenet med bara vertikalt och horisontellt?

Din grushög eller kulle uppnår temporär jämvikt och stannar därmed av att som du säger rulla. Prova göra ditt experiment med teflonkulor och se om du får samma resultat. Kan du med din teori beräkna i förväg hur ett materiel kommer att bete sig? Om inte, varför kan du inte det? Om ja, vad för formel använder du som passar alla materiel och substanser med mera?

Vilken vinkel är det som ni anser är den perfekta vinkeln?

Vad menar du med olika krafter?
Har du din tyngdpunkt framåt så "trillar" du framåt, att gå är ett kontrollerat fall.

Är du bombsäker på din teori med vertikalt och horisontellt med perfekt vinkel bör du genast meddela robotforskare detta. Skulle lösa deras problem med självgående humanoider i ett nafs och du skulle bli väldigt rik.
Citera
2022-04-07, 17:44
Medlem
Citat:
Kraften neråt tas ut av katten uppåt, därmed blir det planflykt. Accelererar du uppåt så stiger du annars sjunker du.

Ditt vattenpass i örat fungerar väldigt dåligt när du flyger, utan ögonen så kan du inte känna om du är på väg upp, ner, vänster eller höger. Faktiskt inte ens om du är upp och ner. Så vad slår ut ditt vattenpass i örat där?

Med din teori, vad orsakar kvicksand? Hur uppstår det fenomenet med bara vertikalt och horisontellt?

Din grushög eller kulle uppnår temporär jämvikt och stannar därmed av att som du säger rulla. Prova göra ditt experiment med teflonkulor och se om du får samma resultat. Kan du med din teori beräkna i förväg hur ett materiel kommer att bete sig? Om inte, varför kan du inte det? Om ja, vad för formel använder du som passar alla materiel och substanser med mera?

Vilken vinkel är det som ni anser är den perfekta vinkeln?

Vad menar du med olika krafter?
Har du din tyngdpunkt framåt så "trillar" du framåt, att gå är ett kontrollerat fall.

Är du bombsäker på din teori med vertikalt och horisontellt med perfekt vinkel bör du genast meddela robotforskare detta. Skulle lösa deras problem med självgående humanoider i ett nafs och du skulle bli väldigt rik.

Är rätt säker på att dom använder sig av det jag skriver när sånt ska designas. Om inte, då borde dom ja.

Vad som orsakar Kvicksand vet jag inte.
Vad menar du med min teori angående det?

Men saker som faller söker en lodrät väg ner, när objektet hittat det så avviker det inte om man inte gör nåt med det.
Det är väl inget kontroversiellt med det?
Du har ju just lod för det.

Ett vattenpass du kan få ut 90 grader med visar ju att det finns nån "regel" vi inte ser som vatten rättar sig efter. (Nä tror inte det har med gravitation att göra)

Men nåt håller oss ju här, vi kallar det gravitation då, horisontell och vertikal gravitation.

Vad som slår ut vattenpasset i örat är väl att vi lämnar just det jag beskriver som hör denna världen till. Horisontell och vertikal design. Har inte flygit så mycket men det känns som du lämnar nåt ju längre upp du kommer va?

Men det menar du krökt rumstid orsakar och gravitationen pga den krökta rumstiden är det som gör att vi känner när vi lutar oss för långt fram och håller på att falla? Har inte nåt att göra med den "regel" "design" som jag pratar om. Som kan påvisas med vatten.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-04-07 kl. 18:24.
Citera
2022-04-07, 18:24
Medlem
Citat:
Är rätt säker på att dom använder sig av det jag skriver när sånt ska designas. Om inte, då borde dom ja.

Vad som orsakar Kvicksand vet jag inte.
Vad menar du med min teori angående det?

Men saker som faller söker en lodrät väg ner, när objektet hittat det så avviker det inte om man inte gör nåt med det.
Det är väl inget kontroversiellt med det?
Du har ju just lod för det.

Ett vattenpass du kan få ut 90 grader med visar ju att det finns nån "regel" vi inte ser som vatten rättar sig efter. (Nä tror inte det har med gravitation att göra)

Men nåt håller oss ju här, vi kallar det gravitation då, horisontell och vertikal gravitation.

Vad som slår ut vattenpasset i örat är väl att vi lämnar just det jag beskriver som hör denna världen till. Horisontell och vertikal design. Har inte flygit så mycket men det känns som du lämnar nåt ju längre upp du kommer va?

Men det menar du krökt rumstid orsakar och gravitationen pga den krökta rumstiden är det som gör att vi känner när vi lutar oss för långt fram och håller på att falla? Har inte nåt att göra med den "regel" "design" som jag pratar om. Som kan påvisas med vatten.

Du är rätt säker på att hela vetenskapen har fel men du vet inte mycket i övrigt, ska man tolka det som att du är en sådan person som alltid måste gå emot oavsett vad det gäller?

Rätt säker? Nämn ett par områden där dina teorier används praktiskt och fungerar.

Hur vet ditt lodräta vad som är ner? Vartifrån räknas ditt ner?

Du nämner lod, du är medveten om att det varierar från ort till ort och kallas lodavvikelse. Hur fungerar det med ditt horisontella och lodräta teorier? Varför beror detta på jordens massförskjutelse om bara vertikalt och horisontellt existerar?

90 grader mot vad?

Menar du att 300m ovanför havsytan är så högt upp att dina krafter slutar fungera? Så om jag går upp på berget i min hemby som ligger 600m ovanför havsytan så kommer jag sväva iväg samt inte kunna hålla balansen?

Horisontell gravitation? Viket håll verkar den på, slumpvis eller 360 grader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in