Citat:
Ursprungligen postat av
Franke88
Precis, det är därför det finns miljontals människor runt om i världen som känner till sanningen (att jorden är platt).
Ditt (och andra religösa "globe earthers") enda argument är att "vi måste lita på vad auktoriteten säger". För det är just detta ni använder som argument. "Men Newton sa så", "men tror du NASA skulle hitta på?".
Aldrig kan ni visa några faktiskta bevis, matematiska formler eller dylikt som inte enkelt och direkt kan motbevisas. Det är hela tiden bara "appeal to authority".
Ge mig ett bevis som styrker din religösa tro om ett spinnande klot, som du tror att "flat earthers" inte kan motbevisa. Jag väntar.
Nej det är det fan inte alls ....
Ni kan ju inte ens visa var mittpunkten är, på den här skivan, eller pucken eller vad ni nu påstår för tillfället? är den rektangulär? femkantig ? hur tjock är den förresten? och vad menas med flat? är den plan, från vilket avstånd? Jag menar mount everest sticker upp en bit om man säger så. likaså är marianergraven jäkla djup.
hur är det nu? finns en kant eller är det en isvägg??
Det här med mittpunkten skulle vara kul att veta lite om..Jag har suttit i passagerarflygplan från kastrup och kryssat 22 timmar i sträck...så var jag långt ifrån kanten när jag började och kanske närmade jag mig den ??
Samtliga påstådda rymdfärder från samtliga rymdorganisationer världen över är fejk ?? sovjet och usa samarbetade och ljög under 60-talet tex ??
Har ni nån förklaring på varför allt detta behövt mörkläggas ?
finns det fler "platta" himlakroppar ? eller är det fejk också? är planeterna i vårt solsystem platta också kanske?