2022-04-07, 01:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Haha. [b][Om några år kommer ingen behöva Rysslands gas och olja/B] och man blir ett u-land. Man kan sälja till vrakpriser till Kina och Indien kanske men kommer att vara ett fattigt och isolerat land.

Det stämmer inte. Man är världens största exportör utav olja.

Även om Venezuela, Iran kommer tillbaka och "shale-oil" ifrån USA får upp farten igen, så kommer det inte att räcka !
Citera
2022-04-07, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Återigen har du inte utbildningsnivå eller kompetens att avgöra betydelsen av realtillgångar och geopolitik för krigets utgång och eftermäle.

Med andra ord har du inget argument och flyr med svansen mellan benen.
Citera
2022-04-07, 01:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
En horkarl som verkligen saknar koll. EU har en konsumtion av gasen från mongolerna, inte produktion. Inser du själv inte hur dum du är?

Nu spelar du dum. Ryska naturtillgångar står för 40 % av EU:s energiproduktion. Till konkurrenskraftiga priser. Hur ändrar du på det?
Citera
2022-04-07, 01:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Med andra ord har du inget argument och flyr med svansen mellan benen.

Inte alls. Jag är idel öra för goda och väl underbyggda argument.
Citera
2022-04-07, 01:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
I operator Starskys senaste vlogg (publ.för en halvtimme sen) passerar han ett bilvrak och säger nåt som låter som "here we see a Sweden vehicle".

Jag förstår inte vad han menar. Eller säger han nåt annat?

https://www.youtube.com/watch?v=ibvTfTdU1_o&t=39s

Klicka på rutan för text --> välj sedan svensk text, med hjulet.

PS: "ett civilt fordon".
Senast redigerad av LeeVan 2022-04-07 kl. 01:49.
Citera
2022-04-07, 01:47
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Så ser världen ut, har du inte begripit det? I högsta grad applicerbart på den här konflikten.
Nej, för att följa det jag skrev, som du citerar från mitt inlägg, så ser jag inte att köpa horor är något som jag bistår med till ekonomin. Att du skyltar och är stolt över dina kap av olyckliga kvinnor som säljer sig säger rätt mycket om din moraliska kompass.
Citera
2022-04-07, 01:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Vems fakta?

Jag kan exemplvis hänvisa till Stig Berglund, statsvetare och geopolitisk expert.
Citera
2022-04-07, 01:48
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Nu spelar du dum. Ryska naturtillgångar står för 40 % av EU:s energiproduktion. Till konkurrenskraftiga priser. Hur ändrar du på det?

Du snubbar återigen på ren dumhet. Vi konsumerar gasen. Vi producerar inte den i EU.
Citera
2022-04-07, 01:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej, för att följa det jag skrev, som du citerar från mitt inlägg, så ser jag inte att köpa horor är något som jag bistår med till ekonomin. Att du skyltar och är stolt över dina kap av olyckliga kvinnor som säljer sig säger rätt mycket om din moraliska kompass.

Hur ser USA:s "moraliska kompass" ut i det här läget menar du?
Citera
2022-04-07, 01:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du snubbar återigen på ren dumhet. Vi konsumerar gasen. Vi producerar inte den.

Utan att produktion så blir det heller ingen konsumtion. Slingra dig hur du vill, men rysk naturgas och olja står för 40 % av EU.s energiproduktion. Det går inte att vifta bort i en handvändning precis...
Senast redigerad av WordWarrior 2022-04-07 kl. 01:54.
Citera
2022-04-07, 01:51
Medlem
Citat:
Jag kan exemplvis hänvisa till Stig Berglund, statsvetare och geopolitisk expert.

Du menar Stig på Swebbtv som inte haft ett rätt hittills? Du får ett försök till ok?
Citera
2022-04-07, 01:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du snubbar återigen på ren dumhet. Vi konsumerar gasen. Vi producerar inte den i EU.

Sedan kan jag tillägga att energin produceras från gasen och oljan lokalt, så mitt påstående var faktamässigt korrekt, och ditt påstående var felaktigt.
Senast redigerad av WordWarrior 2022-04-07 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in