2022-04-07, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Du verkar precis lika verklighetsfrånkopplad som den där pedofiljäveln Kristian Funkel..
Är du såhär störd eller trollar du ??
Du har rätt att tycka att jag är eller verkar störd och fråga om jag trollar men jag förväntar mig ett svar så jag frågar: Har du problem med att acceptera att andra människor inte tycker som du eller förväntas säga vad du eller gruppen vill höra?

Är detta en axel-klappartråd eller hur ser du på konversationerna? Är det bara vissa åsikter och vissa som du tycker ska få komma till tals?

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu är det ju helt ok att vara 14,5 år och ha en partner som är 16 år här i Sverige och blir inte något straff för den äldre om de skulle ha sex .
Att vara myndig och ha sex med underåriga är inte samma sak som 16 och en som är 14,5 år.
Lagen säger 15. Domstolar frångår ibland detta eftersom de har rätt att döma hur de vill. Dumpen är oavsett ingen domstol så därav min åsikt att 5 eller 14,5 år och åldern på gäddorna inte spelar någon roll.
Våldtäkt och att förgripa sig på barn är oavsett ålder lika smutsigt och brottsligt tills domstol avgjort frågan.
Citera
2022-04-07, 01:02
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Den här Tobias måste vara den mest blåsta dumpen dragit ner byxorna på hittils. Herrejävlar. En hel jävla sexnovell på minderårig lyckas han tillochmed blåsa av i chatten. Jag vågar inte ens föreställa mig den ångest han har nu. Att bryta med frugan som han kanske inte har en toppenrelation med är väl en sak. Men vad gör man ens av relationen till två 18-ish åriga döttrar efter en sån här dikeskörning? Hela hans övriga identitet kretsar ju dessutom kring ungdomar som tränare och lärare. Och på en liten ort som Vetlanda dessutom.

Den här gubben är ju helt hundra procent fullständigt körd på alla plan. Han har ju ingenting kvar. Imorgon kommer varenda unge på hela skolan han jobbar på springa runt i korridorerna och visa varandra dumpenlänken. Det kommer inte snackas om någonting annat överhuvudtaget i tre veckor i Vetlanda än det här.

Chansen på suicid här är nog nästan 100%. Jag kan inte föreställa mig en situation där Tobias lever 2022 ut. Den här jävla tragedin gör mig faktisk ledsen.
Har tagit del av reaktionerna efter det senaste kapet. Ditt inlägg sammanfattar chocken mycket väl. Man kan inget annat än gapa som ett frågetecken över den totala avsaknaden av konsekvenstänkande vissa uthängda ståtar med. Den här novellisten är verkligen rökt på alla plan. Till och med de plan som inte ens existerar. Det enda som fattades var en bild på en förkrympt skinnslamsa inbäddad i sin lilla kokong av omgivande hud.

Låt mig bara bekräfta att jag förstått rätt nu:

*Han jobbar som lärare och handbollstränare
*Han uttrycker att sexlivet är dött för att frugan är en fetknopp som varken kan eller vill ha sex
*Han skriver den längsta sexnovellen hittills där han beskriver varje steg i sin våldtäkt av klassens plugghäst, gissningsvis samma klass han är föreståndare för
*Han bor i Vetlanda där folk har både en och två bandyklubbor som skulle kunna användas till annat än att slå bollar med

Stackars stackars stackars dotter.

Den sammanlagda suicidchansen måste vara riktigt hög nu för övrigt. Det kan bara vara en tidsfråga innan nästa självmord är ett faktum. Tobbe har från ingenstans seglat fram som en vinnarkandidat.
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-07 kl. 01:05.
Citera
2022-04-07, 01:08
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Kan tycka att dumpen borde visa lite hänsyn till den status i samhället den utpekade har.Många är ju riktiga loosers där det inte spelar någon större roll om de blir uthängda till allmän beskådan.Men som i detta fallet blir nog konsekvenserna mycket stora.

Tycker du peddona tar hänsyn till barnen då?
Dummaste jag läst denna veckan.
Citera
2022-04-07, 01:15
Avslutad
Egentligen inte Lysturken. Läraren och handbollstränare Tobias kan lugnt köra hem och fortsätta arbeta som vanligt imorgon. Han har inte gjort fel.
Om det spökar i hans huvud så är det pga av honom själv som inte i ett tidigare skede varit ärlig mot omgivningen och mot sig själv. Om han tycker att det är skamligt att vara normal så är det upp till honom.
Han har rätt till egen sexualitet så länge han inte gör något brottsligt. Att han fångades på film är i sammanhanget oväsentligt. Detta kan och skall Tobias ta med en axelryckning. Gud nåde den skola och rektor som sparkar honom från en fast tjänst.
Citera
2022-04-07, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarafton2030
Egentligen inte Lysturken. Läraren och handbollstränare Tobias kan lugnt köra hem och fortsätta arbeta som vanligt imorgon. Han har inte gjort fel.
Om det spökar i hans huvud så är det pga av honom själv som inte i ett tidigare skede varit ärlig mot omgivningen och mot sig själv. Om han tycker att det är skamligt att vara normal så är det upp till honom.
Han har rätt till egen sexualitet så länge han inte gör något brottsligt. Att han fångades på film är i sammanhanget oväsentligt. Detta kan och skall Tobias ta med en axelryckning. Gud nåde den skola och rektor som sparkar honom från en fast tjänst.

Om han mot förmodan inte får sparken så lär han bli omplacerad. Kanske får ta simhallen för seniorer eller något.
Citera
2022-04-07, 02:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
När drägg som oturligt nog har barn i tonåren exponeras tycker jag Dumpen kunde censurera ansikte och namn för att skydda just närmaste familjen. Givetvis bör frun informeras, liksom arbetsgivare. Det skulle ge mamman en chans att förklara varför pappa inte längre bor här, varför han inte går till jobbet osv. Hela skolan hade inte behövt veta om dotterns pedofilpappa.

Dumpen hade kunnat ha fortsatt koll på pedofilen hädanefter ändå.

Som det är nu är det alldeles för mycket på en gång för en tonåring att hantera. Dumpen har ett ansvar här.

Tror det är på just den här punkten Dumpen kommer torska så småningom. Om det betyder indragen Swish eller lagförändringar låter jag vara osagt.
Citera
2022-04-07, 02:28
Avslutad
Dumpen går för långt i senaste uthängningens chatt då de driver på ”gäddan” att tala illa om sin fru.

Dumpen skriver:
”Är hon tjock och ful då?” Följt av skratt emoji.
”Haha för mycket chips eller”

Svinigt av dumpen att styra konversationen dit då de vet att den kommer offentliggöras. Detta drabbar frun och kan sätta rätt allvarliga psykologiska men.

Riktigt lågt
Citera
2022-04-07, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När drägg som oturligt nog har barn i tonåren exponeras tycker jag Dumpen kunde censurera ansikte och namn för att skydda just närmaste familjen. Givetvis bör frun informeras, liksom arbetsgivare. Det skulle ge mamman en chans att förklara varför pappa inte längre bor här, varför han inte går till jobbet osv. Hela skolan hade inte behövt veta om dotterns pedofilpappa.
Dumpen hade kunnat ha fortsatt koll på pedofilen hädanefter ändå.
Som det är nu är det alldeles för mycket på en gång för en tonåring att hantera. Dumpen har ett ansvar här.
Tror det är på just den här punkten Dumpen kommer torska så småningom. Om det betyder indragen Swish eller lagförändringar låter jag vara osagt.
328 besökare efter Tobias på mrkoll sedan filmen släpptes/publiceringen gjordes. Jag tycker att det på dumpen det borde stå exakt tid när publiceringarna görs så att man kan räkna statistik jämfört med tidigare publiceringar, vem som genererar mest uppmärksamhet m.m.
"pedofilpappa" bla bla. Nånstans får man ju också stå för att man är man och ta detta faktum som en man. Bara att gå till jobbet som ingenting med ett leende på läpparna med rak rygg och säga tjena nu börjar undervisningen. Finns ju inget att skämmas för. Du är ganska insnöad i svensk kultur va...
Citera
2022-04-07, 02:34
Avslutad
Citat:
328 besökare efter Tobias på mrkoll sedan filmen släpptes/publiceringen gjordes. Jag tycker att det på dumpen det borde stå exakt tid när publiceringarna görs så att man kan räkna statistik jämfört med tidigare publiceringar, vem som genererar mest uppmärksamhet m.m.
"pedofilpappa" bla bla. Nånstans får man ju också stå för att man är man och ta detta faktum som en man. Bara att gå till jobbet som ingenting med ett leende på läpparna med rak rygg och säga tjena nu börjar undervisningen. Finns ju inget att skämmas för. Du är ganska insnöad i svensk kultur va...

Ska barnen stå för det? Det är dem som outas.
Du är inte helt 100 i själen gissar jag på... eller så är du ett troll.

Lika illa oavsett
Citera
2022-04-07, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Ska barnen stå för det? Det är dem som outas.
Du är inte helt 100 i själen gissar jag på... eller så är du ett troll.
Lika illa oavsett
Jag är inget troll och jag är 100 i själen. Normalt beteende så som Tobbes och övriga gäddors måste avstigmatiseras. Verklig manlighet måste förstås och komma i dagsljus.
Det är upp till lagen och rättsväsendet att ha åsikter om vad som borde göras eller inte, men knappast enskilda lösa tyckare. Deras pappa är oskyldig till brott och har inte gjort fel. Varför tycker du att han eller hans döttrar måste skämmas?
Citera
2022-04-07, 02:44
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Dumpen går för långt i senaste uthängningens chatt då de driver på ”gäddan” att tala illa om sin fru.

Dumpen skriver:
”Är hon tjock och ful då?” Följt av skratt emoji.
”Haha för mycket chips eller”

Svinigt av dumpen att styra konversationen dit då de vet att den kommer offentliggöras. Detta drabbar frun och kan sätta rätt allvarliga psykologiska men.

Riktigt lågt

Reagerade också på detta. Infolina kanske kan förklara sig i tråden vad sexism har med Dumpens arbete att göra …
Citera
2022-04-07, 02:50
Avslutad
Citat:
Jag är inget troll och jag är 100 i själen. Normalt beteende så som Tobbes och övriga gäddors måste avstigmatiseras. Verklig manlighet måste förstås och komma i dagsljus.
Det är upp till lagen och rättsväsendet att ha åsikter om vad som borde göras eller inte, men knappast enskilda lösa tyckare. Deras pappa är oskyldig till brott och har inte gjort fel. Varför tycker du att han eller hans döttrar måste skämmas?

Lagen är rätt tydlig gällande sex med minderårig. Eller har du svårt att läsa innantill?
Förstår du inte på egen hand varför detta är hemskt för hans barn så hjälper det inte att förklara det för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in