2022-04-06, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Många vill tillbaka precis i början när de flyr till ett nytt land, men efter ett tag när du har stadgat dig och ser att du har bättre framtidsutsikter för dig och familjen. Så kommer det ändras, vilket är fullt normalt.

Nej, det är skillnad mellan vanliga människor o parasiter vet du.
Citera
2022-04-06, 23:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Putins hat mot väst är 10 ggr större än hans kärlek för en fattig otrogen kusin.

Alltså, ni som är bofasta på tråden ser ni inte detta?

Trodde ni på fullt allvar att Putler tänkte invadera ett jätteland med knappt 100k?

Putin vill skapa Flyktingkaos, å han kommer lyckas, pga att ingen stoppade han - 14.

Nu kommer flyktingkortet igen.

De har boenden, kvinnorna får jobb, barnen går i skolan medan männen jagar bort ryssvinen hemma. Var är kaoset? I ditt Ryssland framöver.
Citera
2022-04-06, 23:24
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Okej. Jag har sett flera som har gått runt på gatan i Moskva och frågat. Praktiskt taget alla säger, ingen kommentar. Detta visar att en majoritet förmodligen är emot kriget och det är mest Putin-fans som svara på enkäten. Jag skulle inte bli förvånad om det är färre än hälften som stödjer Putins agerande.
Vågar de ge Putin dåliga nyheter? Vad skulle hända om tidningen som gjorde undersökningen visade ett negativ resultat? Vad kommer folket att tänka om Putin då?
Citera
2022-04-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ukraina kommer bli en modern europeisk stad när EU/USA bygger upp den igen efter kriget. Klart att de vill hem och hjälpa till och dessutom få det modernare där än här. Har du tur kanske du kan hänga på😉

Har varit i Ukraina, föredrar Sverige😏. Kanske kan bli USA om något år. Slaviska länder är inget jag längtar till😬😅.

Sen tror jag inte det kommer bli den ekonomiska utvecklingen efter kriget heller, efter sin självständighet så gick ekonomin utför blev t.o.m värre än Ryssland. Men du är fri att åka kanske du hittar dig en trevlig Ukrainarne👍
Citera
2022-04-06, 23:29
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Betydligt färre än hälften är det garanterat inte. Filmerna du såg är från Moskva, och utan att ha sett filmen själv så gissar jag på att det var mest yngre människor som frågades? Det är i den gruppen du kommer hitta det största motståndet mot kriget; unga storstadsmänniskor som växt upp efter Sovjet med en livsstil som är lik den i väst.

Jag skulle inte basera speciellt mycket på ett sådant litet urval, men visst kommer man få många "ingen kommentar"-svar då folk helt enkelt är rädda.

Putin har bara 43% stöd av väljarna enligt oberoende mätningar.
Citera
2022-04-06, 23:31
Medlem
Chanel skrattar hela vägen till banken

Russian women are videoing themselves scissoring their expensive Chanel bags in protest at being barred from new purchases by their favourite brand.

Moscow models and influencers have accused the company of 'Russophobia' after Chanel pulled out of the country.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10691751/Furious-Russian-women-cut-Chanel-handbags-protest-firms-Russia-boycott-sales-ban.html
Citera
2022-04-06, 23:34
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Putin har bara 43% stöd av väljarna enligt oberoende mätningar.

Var väl över 83% sist, dvs majoriteten. Bygg muren runt Ryssland. Likaväl som Ryssland påtvingar krav på Ukraina nu, kan väst ställa krav på Ryssland.
Citera
2022-04-06, 23:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu kommer flyktingkortet igen.

De har boenden, kvinnorna får jobb, barnen går i skolan medan männen jagar bort ryssvinen hemma. Var är kaoset? I ditt Ryssland framöver.

De ryska unga männen kommer dessutom vara döda till stor del om de envisas med att fortsätta sin ”militär-spezial-operation”
Citera
2022-04-06, 23:35
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Chanel skrattar hela vägen till banken

Russian women are videoing themselves scissoring their expensive Chanel bags in protest at being barred from new purchases by their favourite brand.

Moscow models and influencers have accused the company of 'Russophobia' after Chanel pulled out of the country.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10691751/Furious-Russian-women-cut-Chanel-handbags-protest-firms-Russia-boycott-sales-ban.html

De kommer att få nya efter återigen besökt Dubai och låtit sig bli knullade av ett par araber samtidigt. Instagramflickor finns det gott om, även inom våra gränser.
Citera
2022-04-06, 23:39
Medlem
ingen kommer vinna det här kriget, enbart Usa och Nato som vinner på allt detta. Fact
Citera
2022-04-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ukraina kommer bli en modern europeisk stad när EU/USA bygger upp den igen efter kriget. Klart att de vill hem och hjälpa till och dessutom få det modernare där än här. Har du tur kanske du kan hänga på😉

Kriget kan ju pågå i 10 år...så återbyggnad kanske får vänta.

Men om man kollar på Ukraina på Google Earth så ser det ju riktigt fint ut tycker jag. Iallafall i områdena ner mot Svarta havet . Även Kyiv ser väldigt fint ut. Undrar hur klimatet är där nere mot havet till. Hoppas inte Ryssland lägger beslag på alltihop för då går det väl aldrig resa dit.
Citera
2022-04-06, 23:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
En neutral analys av en amerikansk soldat. Pratar om båda sidornas starka och svaga sidor.

https://www.youtube.com/watch?v=Igq2fqa7RY4

Tre veckor gammal analys och jag hittar bara en nyare, vilket var innan ryssarna drog sig helt tillbaka ifrån Kiyv området. Det som hänt sedan, vad gäller ryska krigsbrott pekar på att de, gärna, skulle vilja få till ett folkmord på det "motsträviga" ukrainska folket som inte vill bli en del av Ryssland och förlora all sin egen kultur och sin frihet.

Men konceptet att, också, titta på ryska, rent militära uppgifter och deras ev. segrar gillar jag, när det kommit ifrån en så balanserad amerikansk kille som denna. Dock, kanske han förlorst lusten, med tanke på hur de ryska trupperna betet sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in