2022-04-02, 19:05
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Även om jag inte sympatiserar med den åsikten så tycker jag de ska ha respekt för att de vågar sticka ut hakan.

Hur är det med tyskarna då? Anser du att de ska få tävla vidare, när den tyska staten fortsätter att pumpa in enorma summor i Ryssland i utbyte mot naturgas? Något som påtagligt fyller på Putins krigskassa och gör att han kan bomba sönder fler ukrainska städer till grus.
Citera
2022-04-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hur är det med tyskarna då? Anser du att de ska få tävla vidare, när den tyska staten fortsätter att pumpa in enorma summor i Ryssland i utbyte mot naturgas? Något som påtagligt fyller på Putins krigskassa och gör att han kan bomba sönder fler ukrainska städer till grus.
Absolut, det är Tysklands import av rysk gas som verkligen finansierar kriget(Tyskland distribuerar vidare också rysk gas till diverse andra länder i Europa så det är absurda mängder gas som importeras). Och trots all domedagsprofetior så skulle inte tyska medborgare börja frysa ihjäl om man stoppade importen av rysk gas, värsta som händer är väl att delar av den tyska industrin stängs ner tillfälligt för att prioritera energi till bostadsområden, sjukhus, skolor etc. Men die Deutsche dör väl hellre än låter sin industri lida, ej mindre låter ukrainare dö istället.

Men helt tyst om detta från Lesser och dom andra självgoda tyska skidskyttarna som har öppnat sina trutar på sociala, samtidigt som dom myser i sina rysk-gas uppvärmda hem.
Senast redigerad av Lexiania 2022-04-02 kl. 20:42.
Citera
2022-04-03, 14:41
Medlem
Hettar till sig nu på sociala medier, nu har Simon Fourcade svarat på Pidruchnyis inlägg. Tydligen har Martin Fourcade blivit inblandad trots att han varken har givit support för sin brorsas yttranden eller sagt nåt själv, men ändå valde Pidruchnyi att tagga honom i sitt inlägg och sen skriva "go fuck yourself"(om google translate är att lita på). En hel del skidskyttar(däribland Lesser, Eder och Doll) har gillat Pidruchnyis post och Tiril Eckhoff har t.o.m kommenterat nåt. Riktigt taktlöst att gilla inlägg där folk smutskastas och förolämpas hej vilt utan att veta backstoryn kan jag tycka.

Ukrainare har blivit extremt stöddiga så fort uncle Sam valde att inkludera dom i sin intressesfär.
Citera
2022-04-05, 16:38
Medlem
Alkibiadess avatar
På sociala medier kommer svenskt skidskytte att utvärdera säsongen. Så här säger Ponsiluoma om sin säsong:

Citat:
Det tuffaste under säsongen har varit att hitta en bra nivå i skyttet. Pendlat väldigt mycket mellan bra och dåliga serier. Jag har inte kommit upp i den nivån jag vill hålla under tävling och därför inte nått upp till de resultat jag velat ha denna säsongen. (Förutom os medalj)

Citat:
Jag tar med min grymma kapacitet in i den nya säsongen. Jag känner en stor trygghet i skidspåret då jag håller en grym nivå där. Är alltid med och slåss om de bästa åktiderna så när skotten sitter vet jag hur långt det kan räcka.", blir Martin summering inför att jobbet mot nästa säsong ska göras
Citera
2022-04-06, 16:10
Medlem
IBU tar in Blinkfestivalen och Fourcades festival under sina vingar i ett försök att skapa lite mer intresse kring sommartävlandet med rullskidskytte-VM som slutpunkt. Från 2023 ska det vara en sammanhängande tävlingsserie, man startar lite mjukt i år.
Citera
2022-04-06, 17:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
IBU tar in Blinkfestivalen och Fourcades festival under sina vingar i ett försök att skapa lite mer intresse kring sommartävlandet med rullskidskytte-VM som slutpunkt. Från 2023 ska det vara en sammanhängande tävlingsserie, man startar lite mjukt i år.

Blir knappast mer än en notering i marginalen. Rullskidor är inte längdskidor och kommer aldrig att vara det. Det är ett träningsredskap. Hur kul vore det att se ishockey på rullskridskor?
Citera
2022-04-06, 18:21
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Blir knappast mer än en notering i marginalen. Rullskidor är inte längdskidor och kommer aldrig att vara det.

Rullskidskytte är inte rullskidor, eller rullskridskor, eller rullbrädeåkning, och kommer aldrig vara det.

Citat:
Hur kul vore det att se ishockey på rullskridskor?

100 gånger kuligare än att läsa femtielva gnällinlägg från Herr G dag in och dag ut.

OnT: Välkommet initiativ och jag ser framemot fler tävlingar sommartid.
Citera
2022-04-06, 18:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Rullskidskytte är inte rullskidor, eller rullskridskor, eller rullbrädeåkning, och kommer aldrig vara det.

100 gånger kuligare än att läsa femtielva gnällinlägg från Herr G dag in och dag ut.

OnT: Välkommet initiativ och jag ser framemot fler tävlingar sommartid.

Men läs inte då gnällspik.

Totalt ointressant med rullskidor och med rullskidskytte.
Citera
2022-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men läs inte då gnällspik.
Ja visst är det jobbigt med gnällspikar som gnäller hela tiden?

Citat:
Totalt ointressant med rullskidor och med rullskidskytte.

Men kolla inte då, gnällspik.
Citera
2022-04-06, 21:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Ja visst är det jobbigt med gnällspikar som gnäller hela tiden?

Inte alls, men när gnällspikar gnäller på det de upplever som gnäll så blir det lite komiskt. Ungefär som när du klagar på att det inte går att argumentera med mig, men du ändå inte kan låta bli.

Citat:
Men kolla inte då, gnällspik.

Nej, det kommer jag självklart inte att göra. Den som inte har något bättre för sig än att titta på det borde allvarligt fundera över nya intressen.
Citera
2022-04-06, 22:13
Medlem
Frågan är om serieformatet kommer göra att några av dom bästa skidskyttarna ställer upp i rullskidskytte-VM, dock. Mitt intryck är att dom flesta är nöjda med att göra ett par tävlingar lite förutsättningslöst och inte så mycket mer än det. En av grejerna som ska knyta ihop tävlingarna verkar hursomhelst vara att man ska använda festivaltävlingarna som underlag för att kvala in till en nystartad masstart på VM.

I andra nyheter läser jag att Denise Herrmann inte bestämt sig om hon ska fortsätta eller inte, ska tänka på saken under semestern. Lite konstigt att tyska stjärnor slutar eller överväger att sluta inför ett hemma-VM är det allt. Oberhof kanske ger sådär vibbar även för tyskar.. Låter som att det blir max ett år till i så fall.
Citera
2022-04-07, 20:44
Medlem
katws avatar
Totalt flourförbud införs från och med nästa säsong:

Citat:
Working with Bruker, a leading manufacturer of high-performance scientific instruments, while maintaining a close collaboration with the International Ski Federation (FIS) through a joint working group, the IBU has developed an effective testing method using the Alpha II device. The device provides reliable testing to ensure fluor-free biathlon competitions. IBU will test to ensure that skis are fluor-free at each IBU event, guaranteeing the integrity of competitions and a level playing field.

https://www.biathlonworld.com/news/ibu-implements-full-fluor-ban/5crinFgqiEdlVuJdd1yHvl?utm_source=twitter&utm_medi um=article&utm_term=&utm_content=pressrelease&utm_ campaign=MO

I samarbete med FIS, så då blir det ett totalförbud även i längdvärldscupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in