2022-04-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Haggan har bara levererat pansarskott, fältransoner, hjälmar, skyddsvästar. Vi har inte gjort mycket i jämförelse med Tjeckien, Estland, Polen och framförallt GB.

USA är jag osäker på. Dom hjälper nog mest till med underrättelser och enstaka instruktörer.

Oerhörda mängder av vapen som andra länder har levererat till Ukraina är dock utvecklat av eller producerat av Sverige.
Citera
2022-04-06, 21:39
Medlem
Snapcounts avatar
Förresten, med alla vapenleveranser ifrån väst.., är jag ensam att misstänka att man har "stealthat" iväg några MiG-29 till hemliga flygfält i Ukraina ?

(frestelsen borde finnas där)
Citera
2022-04-06, 21:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" har den ukrainska 54 mekaniserade brigaden angripit en framryckande rysk kolonn i Donetsk-områden idag och slagit ut flera fordon i konvojen och därmed också ryssar naturligtvis. Det verkar som om Ukraina har översikt med hjälp av drönare som styr artilleriet.

Jag tror att ryssarna får svårt med försörjningen om dom tränger långt in, eftersom den ukrainska krigföringen är listig och effektiv.

Givet vad de har sagt om hur underhållet fungerar måste de eventuellt inta varje stad eftersom järnvägen ofta löper rakt igenom staden.

För den sakens skull är det förmodligen vettigt av Ukraina att också försvara varje stad där nätet ser ut sådant.
Citera
2022-04-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Oerhörda mängder av vapen som andra länder har levererat till Ukraina är dock utvecklat av eller producerat av Sverige.

Ja Sverige är ju indirekt inblandat överallt där det finns krig på grund av vapenindustrierna. Det är völ också en symbios mellan oss och GB för engelska företag äger en del här.

Jag får ge dig rätt här.
Citera
2022-04-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Givet vad de har sagt om hur underhållet fungerar måste de eventuellt inta varje stad eftersom järnvägen ofta löper rakt igenom staden.

För den sakens skull är det förmodligen vettigt av Ukraina att också försvara varje stad där nätet ser ut sådant.

Rysslands problem är också att terrängen är lerig så här års så dom färdas i konvojer på vägarna.

Ukraina har förmodligen stor nytta av sina drönare. Hoppas dom lär sig amerikanska Switchblade också.
Citera
2022-04-06, 21:45
Medlem
DDRTVs avatar
En fråga ni kan ställa till ryssarna i Sverige är vad de tycker om Krimea.

Alla ryssar jag mött försvarar Krimea, dvs vi borde utvisa dom. Krim är Ukraina.
Senast redigerad av DDRTV 2022-04-06 kl. 21:49.
Citera
2022-04-06, 21:45
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Tveksamt. Har svårt för Woke, Liberalism och ultrafeminism som vill slakta vårt samhälle. Eller förresten, har redan slaktat vårt samhälle.

Men du kanske gillar det.

Haha hur SVAG är du om du tror att de där sakerna är allt Sverige är?
Flytta ut från Södermalm för fan.
På landet är det 100% king. Alla svenskar i småstäder är såna jävla grymma personer. Lagom bildade och är extremt duktiga på ett hantverk. Typ målare, Snickare, elektriker osv.

Woke och sånt? Det är vad ryska troll försöker hävda är allt Sverige är
Extremt idiotisk bild av vårt fantastiska land.
Citera
2022-04-06, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Okay.. Där skiljer vi oss åt.. Kraftigt

Är väl antagligen därför vi är här.

Ja. Du vill bo ett feodal Kina. Jag är nöjd med den uppväxten man har fått här..

Det enda som saknas är jävligt mycket mindre folk från andra länder.

Men det går o fixa.

Det går inte o göra i något Ryssland.
Citera
2022-04-06, 21:48
Medlem
BonerBatmans avatar
Min sammanfattning av dagen:
Ukraina bökar i Kherson området
Österrike, Ungern och Slovakien har svårt att strypa oljan och kan komma handla med rubel
Liberalernas partiledare är en parasit

Något jag glömt?
Citera
2022-04-06, 21:50
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
En fråga ni kan ställa till ryssarna i Sverige är vad de tycker om Krim.

Alla ryssar jag mött försvarar Krim, dvs vi borde utvisa dom. Krim är Ukraina.

Ja, de ryssar jag känner har alltid betraktat Krim som ryskt. Kommer bli intressant med utvecklingen av det här kriget. Det vore ju fantastiskt om Ukraina kunde ta tillbaka Krim och även Sevastopol😁
Citera
2022-04-06, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Motbevisa att du är off topic?

Byt med en gång......

Inte offtopic din clown. Putins usla krig har enbart ett syfte, att skapa enorma flyktingströmmar till Norra Europa.

Å det är där vi är och tassar nu. Han har skapat 5 mill fattiga som är på väg till rikaste delarna av Europa.
Citera
2022-04-06, 21:56
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ja, de ryssar jag känner har alltid betraktat Krim som ryskt. Kommer bli intressant med utvecklingen av det här kriget. Det vore ju fantastiskt om Ukraina kunde ta tillbaka Krim och även Sevastopol😁

Jo är intressent. Stalin har ju ställt till det ordentligt när han flyttade runt folk. Men Krimea tillhör Ukraina. Ryssar får flytta på sig eller acceptera landets lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in