2022-04-06, 20:30
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror också det. Ryssland kommer att få ge upp både Khariv och Khersson men de har inte drabbats tillräckligt hårt ännu. Jag tror de tjatar på Putin om att ha färre fronter men han ger inte med sig förrän det går riktigt dåligt. Det har ju faktiskt varit stora nederlag i båda områden men tydligen inte tillräckligt för den envise Putin. Jag var förvånad att de lämnade Sumy-området faktiskt, jag trodde de skulle försöka där igen.

Norra Ukraina inklusive Sumy har de nog gett upp helt, men gissningsvis så inbillar sig väl Putin att hela Svartahavskusten fortfarande är möjlig att ta, men det är han nog rätt ensam om. Jag tror att stora ryska styrkor kommer att tvingas retirera i all hast från Khersonregionen. Det kommer att bli en upprepning av de vi såg norr om Kiev. Ukraina attackerar konstant försörjningslinjerna och när ryssarna inser att de börjar skäras av och omringas så blir det samma panik som uppe i norr. Längre österut kan de däremot fortfarande vinna framgångar eller åtminstone hålla fronten.
Citera
2022-04-06, 20:30
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Miljörörelsen är femtekolonnare. Det enda positiva med vindkraft är att den produceras av oss(men med brasklappar).

Schröder och Merkel har varit naiva och trott att om man integrerar ryssen i våra system så kommer de bete sig som folk. Man har även trott att ryssen inte skulle vara så dum att den äventyrar sitt affärsförhållande med Väst.

Tyvärr kan man knappt glädjas åt det heller eftersom en stor del av vår vindkraft ägs av kineserna. De parker som är under svensk kontroll behöver fortfarande importera kinesiskt neodym bland annat för att möllorna ska generera någon juice.

Vi är tyvärr nästan lika efterblivna som tyskarna, bara gentemot andra skurkar.
Citera
2022-04-06, 20:31
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tx030k/ukraine_used_the_recently_captured_russian/

Vet inte om denna har varit uppe. Ukraina beslagtog en TOS-1A för en tid sedan som kan skjuta termobariska bomber. Dessa bomber har man med framgång använt mot ryska ställningar utanför Iziym.
Det är denna du menar. https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t4c1zz/the_ukrainian_army_just_captured_a_russian_tos1a/

Bra att den kommit till användning. Trevligt med ryssjävlar som får smaka på sin egen medicin. Välrostade ryssjävlar!
Citera
2022-04-06, 20:33
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Putin och Lavrov får vara hus sociopatiska som helst.

Det är Clima KANSLER Merkel + EU topparna som möjliggjort detta. Ryssland har pumpat ner statsskuld sen - 14. Samt iskallt räknat med att dom får in grova cash även vid krig.

Dom har byggt upp en krigskassa på olja/gas/mineraler/gödsel.

EU ligger bakom detta krig, framför allt EU's handfallenhet mot Tyskland och Holland.

En stor del av intäkterna från naturtillgångarna har gått till korruption en del till att bygga upp krigsmakten men det blev mest en tummetott. En relativt liten del har gått åt till investeringar i landet som dom kan dra nytta av. Nu ligger en stor del av statskassan låsta i utländska konton som aldrig lär släppas upp. De kommer gå till återuppbyggnad av Ukraina. Lång näsa kan man säga. Nu har Putin & Co försökt med hot att få betalt i rubel men blev också en tummetott. Statsskuldväxlar har dom nu också missat att betala så dom är nära statsbankrutt.
Efter massakrerna i Bucha och dom som nu kommer att avslöjas som är mångdubbelt värre så är det i princip frikort att straffa Ryssland på godtyckligt sätt. Rubelns omsättning har sjunkit med ca 99,8%. Ingen, absolut ingen med mikroskopisk självbevarelsedrift kommer att röra i rubel framöver.

EU ligger inte bakom det. Det är Russland som helt på egen hand har åsamkat allt detta och de enda som försöker göra är i ryssk tradition att SKYLLA IFRÅN SIG, som vanligt är. I tyskaln på 30talet så skyllde dom allt på Judarna. Putin har tagit efter Nazi-tyskland på punkt efter punkt. Bara byt ut Jude mot valfritt USA, Ukraina, EU

Tom Kina och Indien tar nu avstånd från ryssarnas illdåd i Bucha. Ryssland är död som nation. Ryssland har blivit ett dåligt avsnitt av TV showen Monty Pytons Flying circus.
Citera
2022-04-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Ja, det stämmer.
Jag väljer att bortse från det övriga som står i artikeln. Men du väljer att bortse från lögnen om att han heilar på en bild där han bara gör en vanlig hälsning.
Sen skumläste jag artikeln och det står ju bara massa dynga om ett råskinn. Den här nazifixeringen som båda sidor lider av i denna konflikten är ju bara tramsig.

Du missar detaljen med handen till vänster på kortet, som helt klart heilar. Vilket vår kära vän också gör.
Men nu handlade detta inte om någon hand som heilar eller inte. Det handlar om precis vad rubriken var.

Men det missade du medvetet.
Citera
2022-04-06, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Norra Ukraina inklusive Sumy har de nog gett upp helt, men gissningsvis så inbillar sig väl Putin att hela Svartahavskusten fortfarande är möjlig att ta, men det är han nog rätt ensam om. Jag tror att stora ryska styrkor kommer att tvingas retirera i all hast från Khersonregionen. Det kommer att bli en upprepning av de vi såg norr om Kiev. Ukraina attackerar konstant försörjningslinjerna och när ryssarna inser att de börjar skäras av och omringas så blir det samma panik som uppe i norr. Längre österut kan de däremot fortfarande vinna framgångar eller åtminstone hålla fronten.

Nej där ryssar är nu har de ganska korta försörjningslinjer så det klarar de
Citera
2022-04-06, 20:38
Medlem
Termos99s avatar
Inget trevligt jobb men väldigt viktigt.

”Kan behöva gräva upp massgravar”

Ryska styrkor pekas ut som ansvariga för dödandet av civila i ukrainska Butja – men att klarlägga vem som faktiskt ska ställas till svars kan dröja flera år. Det menar Patricia Rakic Arle vid den svenska polisens krigsbrottsenhet.

– Det är ett jättestort pussel som ska läggas, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-ska-svenska-polisen-utreda-krigsbrotten-i-butja
Citera
2022-04-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Öh. Jag förklarade precis i detalj vad diskussionen handlade om och vilka påståenden som kom.

Du får gärna presentera vad jag har ljugit om.

Bara en påminnelse: att ha fel är inte att ljuga. Till skillnad från dig kan jag erkänna när jag har fel.

Du verkar dock inte klara av att ta in det. Det är okej. Ingen klandrar dig, det är inte enkelt alla gånger.

Ta in vad? Att du är en extremt lättledd idiot, som tagit i från tårna när du hävdat att alla andra är känslostyrda och propagandaskadade får? Jag behöver inte presentera någonting, dina inlägg finns kvar för alla att läsa.

Jag tycker du kan ägna de närmsta dygnen med att enbart skriva ursäkter i tråden. Allt annat du får för dig är ointressant.
Citera
2022-04-06, 20:40
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Miljörörelsen är femtekolonnare. Det enda positiva med vindkraft är att den produceras av oss(men med brasklappar).

Schröder och Merkel har varit naiva och trott att om man integrerar ryssen i våra system så kommer de bete sig som folk. Man har även trott att ryssen inte skulle vara så dum att den äventyrar sitt affärsförhållande med Väst.
tja, må hänt att de var efterblivna och trodde att det skulle funka på putin, men att förhindra krig genom ekonomisk sammanflätning är faktiskt EUs hela syfte. Egentligen verkar det som att det också funkar i det här fallet, bara att putin är så jävla blåst att han gjorde det ändå (och kommer snart behöva putta gamla babushkor för ett brunt nordkoreanskt äppelskrutt)
Citera
2022-04-06, 20:40
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Militära svensk säkerhertjänsten kolllar alka putin vänner här.deras namn och adress kommer lämnas ut

De vet redan vilka dessa kackerlackor är till 90%. De kommer inte att lämna ut dom men det kommer säkert "läckor". Det finns säkert en hel det människor av ukrainsk börd som är mycket intresserade
Citera
2022-04-06, 20:44
Medlem
allegragellers avatar
En i mina ögon viktig artikel av Michael Winiarski (DN)

” Det var i helgen som en artikel med rubriken ”Vad bör Ryssland göra med Ukraina” dök upp hos statliga nyhetsbyrån RIA Novosti. Den var skriven av Timofej Sergejtsev, som beskrivs som en Putinvänlig nationalistisk filosof, filmskapare och ”politisk teknolog”.

” ”Avnazifiering betyder av-ukrainisering. Ukrainarna är en antirysk konstruktion. De ska inte längre ha en nationell identitet. Avnazifiering av Ukraina innebär också en oundviklig av-europeisering”. Han tillägger:

”Ukraina är en omöjlighet som nationalstat. Alla försök att bygga en sådan stat leder till nazism.”

” I texten förespråkar han öppet etnisk rensning och folkmord, vilket kan framstå som chockartat. Men hans budskap är viktigt att uppfatta för den som vill förstå vad som ligger bakom Rysslands krigföring i Ukraina. Och för att förstå varför den ryska krigsmakten agerar så som den gjorde i Butja. Ingen sådan text kan i dagens Ryssland publiceras i ett statskontrollerat nyhetsmedium utan klartecken från högsta ort.”

https://www.dn.se/varlden/michael-winiarski-kremls-plan-ar-etnisk-rensning-i-ukraina/
Citera
2022-04-06, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En stor del av intäkterna från naturtillgångarna har gått till korruption en del till att bygga upp krigsmakten men det blev mest en tummetott. En relativt liten del har gått åt till investeringar i landet som dom kan dra nytta av. Nu ligger en stor del av statskassan låsta i utländska konton som aldrig lär släppas upp. De kommer gå till återuppbyggnad av Ukraina. Lång näsa kan man säga. Nu har Putin & Co försökt med hot att få betalt i rubel men blev också en tummetott. Statsskuldväxlar har dom nu också missat att betala så dom är nära statsbankrutt.
Efter massakrerna i Bucha och dom som nu kommer att avslöjas som är mångdubbelt värre så är det i princip frikort att straffa Ryssland på godtyckligt sätt. Rubelns omsättning har sjunkit med ca 99,8%. Ingen, absolut ingen med mikroskopisk självbevarelsedrift kommer att röra i rubel framöver.

EU ligger inte bakom det. Det är Russland som helt på egen hand har åsamkat allt detta och de enda som försöker göra är i ryssk tradition att SKYLLA IFRÅN SIG, som vanligt är. I tyskaln på 30talet så skyllde dom allt på Judarna. Putin har tagit efter Nazi-tyskland på punkt efter punkt. Bara byt ut Jude mot valfritt USA, Ukraina, EU

Tom Kina och Indien tar nu avstånd från ryssarnas illdåd i Bucha. Ryssland är död som nation. Ryssland har blivit ett dåligt avsnitt av TV showen Monty Pytons Flying circus.

Om det du säger stämmer så behöver EU inte ens stänga ner NS1.

Samt att Ryssland ej får in en enda krona till sin krigsmaskin.

Rijjt. Visst förstod jag dig rätt?

Det du säger är att kriget/special operations är över och Ryssland har förlorat.

Känns som att vi borde fira ikväll...
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-04-06 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in