2022-04-06, 15:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Peter Schmeichel säger att varken Man City eller Liverpool kommer att nå final i UCL denna säsong.
Citera
2022-04-06, 15:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Peter Schmeichel säger att varken Man City eller Liverpool kommer att nå final i UCL denna säsong.

Och Neville säger att Liverpool troligtvis kommer göra något historiskt iår och kanske ta 4 titlar.

Men det är ju bara en mans åsikt, vilket Peters också är.

Thierry Henry tror att det blir City mot LFC i final, antar att han inte vet bättre iaf ?

Vad som händer vet ingen av oss, därav blir sådana inlägg otroligt onödiga bara.
Citera
2022-04-06, 16:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och Neville säger att Liverpool troligtvis kommer göra något historiskt iår och kanske ta 4 titlar.

Men det är ju bara en mans åsikt, vilket Peters också är.

Thierry Henry tror att det blir City mot LFC i final, antar att han inte vet bättre iaf ?

Vad som händer vet ingen av oss, därav blir sådana inlägg otroligt onödiga bara.
Haha. Men för några mndr sedan så uttalade ju Schmeichel att Man Utd skulle kunna vinna UCL

Men samtidigt så tror jag att Schmeichel har ett poäng, tror fort att Bayern eller kanske t.o.m Villarreal och Atletico kan sätta en stoppare för de två engelska lagen.
Citera
2022-04-06, 16:06
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Nämnde han Arsenal?
Citera
2022-04-06, 16:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Nämnde han Arsenal?
Glömt att ta din dagliga dos av medicin mot Alzheimer idag eller?
Citera
2022-04-06, 16:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Haha. Men för några mndr sedan så uttalade ju Schmeichel att Man Utd skulle kunna vinna UCL

Men samtidigt så tror jag att Schmeichel har ett poäng, tror fort att Bayern eller kanske t.o.m Villarreal och Atletico kan sätta en stoppare för de två engelska lagen.

Ja självklart kan de ske ? Varför ska de ställa upp om det är teoretiskt omöjligt ?

Vet inte vart du vill komma. Det enda som är teoretiskt omöjligt i fotboll är att Arsenal ska tappa 4e platsen, men att villareal ska vinna CL är tydligen en möjlighet enl dig (vilket det självklart är). Förstår du hur otroligt enögd du är nu ? Gissningsvis inte.
Citera
2022-04-06, 16:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja självklart kan de ske ? Varför ska de ställa upp om det är teoretiskt omöjligt ?

Vet inte vart du vill komma. Det enda som är teoretiskt omöjligt i fotboll är att Arsenal ska tappa 4e platsen, men att villareal ska vinna CL är tydligen en möjlighet enl dig (vilket det självklart är). Förstår du hur otroligt enögd du är nu ? Gissningsvis inte.
Vem har sagt att det är, eller rättare sagt var, omöjligt för Man United att vinna årets utgåva av UCL? Men Schmeichel påstod att Man United var bland favoriterna till att vinna Europacupen, dock så var det inte många som höll med dansken i det.

Poänget är, att många (de flesta) ser det som stensäkert att antingen så kommer Man City eller Liverpool att vinna UCL. Jag menar dock att Bayern borde ses på som minst lika stora favoriter som det Liverpool och/eller City är. Sen så ska man inte heller underskatta Chelsea, Atletico & Villarreal, det enda laget som jag inte tror på är Real Madrid. Skälet till att varför jag ser på Villarreal som den största darkhorsen, är först o främst för att de har ett bra lag, och ett lag som motståndarna kanske har en tendens att underskatta en del. Annars så har de ju Emery som boss, och han är ju bevisligen en mästare på att vinna turneringar. Jag ser Bayern som klara favoriter över två möten mot Villarreal, men jag hade inte blivit speciellt överraskad om spanjorerna skulle stå för en skräll, och om ett lag skulle klara av att slå ut Bayern, så kan jag inte varför de inte skulle klara av att vinna över tex City eller Liverpool.

När det gäller Arsenal och varför jag är säker på att vi tar fjärdeplatsen, så har jag ju förklarat det för dig ett antal ggr redan.
Citera
2022-04-06, 17:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vem har sagt att det är, eller rättare sagt var, omöjligt för Man United att vinna årets utgåva av UCL? Men Schmeichel påstod att Man United var bland favoriterna till att vinna Europacupen, dock så var det inte många som höll med dansken i det.

Poänget är, att många (de flesta) ser det som stensäkert att antingen så kommer Man City eller Liverpool att vinna UCL. Jag menar dock att Bayern borde ses på som minst lika stora favoriter som det Liverpool och/eller City är. Sen så ska man inte heller underskatta Chelsea, Atletico & Villarreal, det enda laget som jag inte tror på är Real Madrid. Skälet till att varför jag ser på Villarreal som den största darkhorsen, är först o främst för att de har ett bra lag, och ett lag som motståndarna kanske har en tendens att underskatta en del. Annars så har de ju Emery som boss, och han är ju bevisligen en mästare på att vinna turneringar. Jag ser Bayern som klara favoriter över två möten mot Villarreal, men jag hade inte blivit speciellt överraskad om spanjorerna skulle stå för en skräll, och om ett lag skulle klara av att slå ut Bayern, så kan jag inte varför de inte skulle klara av att vinna över tex City eller Liverpool.

När det gäller Arsenal och varför jag är säker på att vi tar fjärdeplatsen, så har jag ju förklarat det för dig ett antal ggr redan.

Men såklart kommer de 2 bästa lagen I världen vara favoriter till titeln ? Att de kan bli utslagna är ju ingen som säger emot dock? Allt kan ju hända.

Favoritskapet ligger hos Liverpool och City, men teoretiskt så kan ju alla vinna.

Ang Arsenal och 4e platsen, att du tror till 100% att de tar den platsen är inte samma sak som att de till 100% kommer göra det. Eller finns det ingen teoretisk möjlighet att de tappar den ?
Citera
2022-04-06, 17:25
Medlem
Citat:
Men kan du/ni inte då ta och förklara varför du menar att Tottenham har ett lättare schema framför sig, annat än att bara lista upp lagen som de ska möta? Det finns ingen logik i vad du skriver.
För att bryta ner det till en tre-årings nivå, tabellplacering på kommande motstånd är överlag bättre i Arsenals motståndare än Spurs.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Japp, det är roligt att "det enda" som krävs är att vinna lite matcher i rad, så kan hela racet vara vänt upp och ner sen. Inte kul att vara mitt i det såklart, särskilt när man ligger sämst till.. men runt 8 omgångar kvar, mycket kan hända.

Går att argumentera för att Tavarez får ta dem på sig också. Först har han helt vikt ner sig på ettan (alternativt blir knuffad i ryggen, beroende på vilka glasögon man har på sig), på tvåan upphäver han offsiden (dödssynd för en ytterback att ligga lägre ner i banan än sina mittbackar) och är väldigt passiv, hänger inte alls med Ayew. För mig är det stora dock att Gabriel försöker nå två bollar och misslyckas kapitalt, vilket sätter hans lag i skiten.
Nej det är inget roligt när det ser ut som det gör, det håller jag med om. Även om jag vill att klubben skall ta sig tillbaka och utmana, spela bra fotboll och allt det där så tror jag på något märkligt sett att sluta åtta denna säsongen KAN vara det bästa som händer. För då kommer det hända saker. Även om det känns hemskt tragiskt att tänka tanken.
Skulle man mirakulöst klara CL-spel så kommer exakt samma manskap finnas kvar, man kommer förnya kontrakten, man kommer skylla på andra orsaker (man har haft otur, grejen med Mason tog hårdare i truppen och säkerligen fler saker) och tappa ett år till och komma ännu längre ifrån City/Pool.

Säger inte att Gabriel inte är delaktig, han gör mycket fel samtidigt. Men när startelvan kom och de sa Tavares skulle spela så var min första tanke - det blir intressant detta för han har gjort den backlinjen väldigt osäker tidigare.
Hade Gabriel ens försökt nå andra bollen med Tierney med bättre placering till Ayew. Det kan stötas och nötas, vi lär upptäcka vad Tavares innebär för Arsenal de kommande omgångarna.
Läget med Zaha tycker jag Gabriel har bra koll på, Zaha kommer inte få till ett avslut när norrbaggen får hjärnsläpp på nytt
Citera
2022-04-06, 17:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men såklart kommer de 2 bästa lagen I världen vara favoriter till titeln ? Att de kan bli utslagna är ju ingen som säger emot dock? Allt kan ju hända.

Favoritskapet ligger hos Liverpool och City, men teoretiskt så kan ju alla vinna.

Ang Arsenal och 4e platsen, att du tror till 100% att de tar den platsen är inte samma sak som att de till 100% kommer göra det. Eller finns det ingen teoretisk möjlighet att de tappar den ?
Tror du verkligen att Liverpool och/eller Man City är så mkt bättre än vad Bayern är? Efter mitt tycke, så är Bayern på höjd med båda de två engelska lagen - och jag tror inte att Chelsea heller är så mkt sämre än City eller Liverpool, trots motgången som de har haft senaste tiden.

Hur ofta är det att förhandsfavoriten/favoriterna har vunnit UCL?

Annars så har väl jag aldrig hävdat att det är teoretiskt omöjligt att vi tappar fjärdeplatsen? Däremot så ser jag på det som högst osannolikt.
Citera
2022-04-06, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag räknade till tre jättechanser. Smith-Rowe, Ödegaard & Nketiah.

Kanske inte riktigt jättechanser den farligaste måste ändå varit ramträffen från Nketiah och Arsenal skulle väl kanske haft en straff med sig när Kouyaté krokade fast Sakas ben. Men förövrigt en ganska svag insats ifrån Arsenals sida som sagt.
Citera
2022-04-06, 19:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Tror du verkligen att Liverpool och/eller Man City är så mkt bättre än vad Bayern är? Efter mitt tycke, så är Bayern på höjd med båda de två engelska lagen - och jag tror inte att Chelsea heller är så mkt sämre än City eller Liverpool, trots motgången som de har haft senaste tiden.

Hur ofta är det att förhandsfavoriten/favoriterna har vunnit UCL?

Annars så har väl jag aldrig hävdat att det är teoretiskt omöjligt att vi tappar fjärdeplatsen? Däremot så ser jag på det som högst osannolikt.

Om något är säkert till 130% så är ett annat utfall omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in