Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Men kan du/ni inte då ta och förklara varför du menar att Tottenham har ett lättare schema framför sig, annat än att bara lista upp lagen som de ska möta? Det finns ingen logik i vad du skriver.
För att bryta ner det till en tre-årings nivå, tabellplacering på kommande motstånd är överlag bättre i Arsenals motståndare än Spurs.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Japp, det är roligt att "det enda" som krävs är att vinna lite matcher i rad, så kan hela racet vara vänt upp och ner sen. Inte kul att vara mitt i det såklart, särskilt när man ligger sämst till.. men runt 8 omgångar kvar, mycket kan hända.
Går att argumentera för att Tavarez får ta dem på sig också. Först har han helt vikt ner sig på ettan (alternativt blir knuffad i ryggen, beroende på vilka glasögon man har på sig), på tvåan upphäver han offsiden (dödssynd för en ytterback att ligga lägre ner i banan än sina mittbackar) och är väldigt passiv, hänger inte alls med Ayew. För mig är det stora dock att Gabriel försöker nå två bollar och misslyckas kapitalt, vilket sätter hans lag i skiten.
Nej det är inget roligt när det ser ut som det gör, det håller jag med om. Även om jag vill att klubben skall ta sig tillbaka och utmana, spela bra fotboll och allt det där så tror jag på något märkligt sett att sluta åtta denna säsongen KAN vara det bästa som händer. För då kommer det hända saker. Även om det känns hemskt tragiskt att tänka tanken.
Skulle man mirakulöst klara CL-spel så kommer exakt samma manskap finnas kvar, man kommer förnya kontrakten, man kommer skylla på andra orsaker (man har haft otur, grejen med Mason tog hårdare i truppen och säkerligen fler saker) och tappa ett år till och komma ännu längre ifrån City/Pool.
Säger inte att Gabriel inte är delaktig, han gör mycket fel samtidigt. Men när startelvan kom och de sa Tavares skulle spela så var min första tanke - det blir intressant detta för han har gjort den backlinjen väldigt osäker tidigare.
Hade Gabriel ens försökt nå andra bollen med Tierney med bättre placering till Ayew. Det kan stötas och nötas, vi lär upptäcka vad Tavares innebär för Arsenal de kommande omgångarna.
Läget med Zaha tycker jag Gabriel har bra koll på, Zaha kommer inte få till ett avslut när norrbaggen får hjärnsläpp på nytt