2022-04-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag frågade dig om du inte tror Ukraina är kapabla till det. Ukraina är desperata och intryckta i ett hörn. Zelensky har släppt ut folk ur fängelse och gett dom vapen för att hjälpa till. Tror du på fullt allvar att Ukraina inte är kapabla till brutaliteter?

Vad har det med saken att göra?

Som det ser ut nu har rder givits om att rensa ut "nazister". Det är från högsta ort, inget man själv kommer på. Då har man avrättat t ex borgmästaren med familj.

På det verkar soldaterna själva blivit väl ambitiösa i att fullfölja sin plikt. Det är grovt svineri det vittnas om.

Jag tror att hur en armé beter sig beror mycket på utbildning, upprätthållande av disciplin, kultur, vilka order som ges osv.

T ex uppträdde ju tyskar och sovjeter vidrigt och amerikanska och andra västsoldater svinade en del de också under andra världskriget.

Brittiska soldater stack ut och begick mycket få krigsbrott.

Hur ukrainarna är i detta kriget vet vi inte.

Ryssarna är helt bortgjorda nu. Helt.
Citera
2022-04-06, 14:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, liken kom dit efteråt. Se inlägget ovan och videon.

Nej. Liken har legat i stan i veckor, visar satellitbilder:

Citat:
Satellitbilderna visar: Döda kroppar i Butja har legat på gatan i flera veckor

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/satellitbilderna-visar-doda-kroppar-i-butja-har-legat-pa-gatan-i-flera-veckor
Citera
2022-04-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Hehe! Börjar bli senil tydligen. Förtjänar en facepalm från mig själv.

Min poäng var i alla fall att de behövde en "false flag" för att få internationell sympati för invasionen. Det var en fabricerad story som såldes in som underrättelseinfo. Media var vad jag minns i stort sett med på tåget, i alla fall inledningsvis.

Detta som svar på att det skulle vara osannolikt att "false flags" kan användas framgångsrikt i krigssyfte.

Så jag tror att poängen fortfarande är giltig, även om jag håller med om alla dina invändningar. Jag tror också att du förstår att detta inte var ett försvarstal för Saddam Hussein.

Ja du, Sherlock...

Alla som vet hur ett buntband funkar och har en pistol?
Dom två kriterierna stämmer väl in på Azov också, gör dom inte? Azov dök upp i Bucha direkt efter att ryssarna stack.
Dom kan ju ha tagit redan döda kroppar och bundit ihop händerna på dom också för den delen. Finns massa tänkbara förklaringar. Motivet för Azovs är ju uppenbart.

Finns inga dumma frågor. Nåt annat du undrar över?

Azov var knappast på plats, eller hur? Området var under rysk ockupation när satellitfotona togs.

Så nej... det är uteslutet. Fler smarta tips?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det finns inga bevis för det. Anklagelserna mot Ryssland är grundlösa.

Det är mycket mer sannolikt att Ukraina med sina nazister har gjort det här. Tydligen har de lagt ut folk på gatorna som de har hållit som gisslan och sedan dödat.

Mängder av vittnen säger samma sak: det var ryska soldater som utförde morden. Media är helt fylld med vittnesmål. T.ex:

Citat:
"Ett vittne berättar hur ryska soldater tvingat fem ukrainare att gå ner på knä, dragit upp deras tröjor över huvudet, för att sedan avrätta en av dem med ett skott i bakhuvudet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALVGXq/varldsledarna-om-butja-uppenbara-krigsbrott

Så att skylla på ukrainarna håller inte. Finns inga belägg för det. Finns inga vittnesmål som stöder det.
Citera
Medlem
Citat:

Snacka inte massa jävla skit det finns ju bildbevis från satelliter att det ÄR ryssarna. Att du orkar.
Citera
2022-04-06, 14:59
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Kommer mer och mer information fr staden Bucha som befriades av UAF fr ryssäcklen. Massgravar, avrättade på gator, våldtagna och mördade kvinnor. Ryssvinen gjorde samma sak där som efterbliven lillebror gjorde i Srebrenoca. Så putler bör gå samma väg som Milosevic nu.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60967463
Det du sett nu är bara början.
När våldtagna treåriga tjejer ligger på hög med sina äldre och lika våldtagna och mördade systrar visar det hur ond världen kan vara.

På bara några veckor gick ryssar medieval på sitt broderfolk söder om dem och de kommer alla säga: "vi följde bara order".
Citera
2022-04-06, 15:02
Moderator
-Info-s avatar
Minst 25 kvinnor och barn våldtogs i Butja:

Citat:
25 women and girls say they were raped by Russian troops in Bucha - Ukrainian official

Twenty-five women and girls have said they were raped by Russian forces in Bucha, a senior Ukrainian official has told the BBC.

Lyudmyla Denisova, the Ukrainian Parliament's Human Rights Commissioner, said a telephone helpline offering support had received at least 25 reports of rape of women and girls aged between 14 and 24 by Russian soldiers.

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60991746
Citera
2022-04-06, 15:02
Medlem
Enligt denna artikel är det en Mongolisk brigad som gjort illdåden. Knappast på order från Putin. - De ser precis ut som de "ensamkommande barn" vår skendräktiga regering så omhuldar. För övrigt så anser jag att det är hemskt och hemskt uppblåst i medierna. Kommer ni ihåg när NATO och USA jagade "massförstörelsevapen" i Irak och slog sönder hela Iraks infrastruktur och mördade folk? Hur många dog i Obamas/CIA/NATO/USAs alla proxykrig åt Saudi/Likud? (Arabiska våren) Khaddaffi avlivades tex med en kniv i analen. NATO/USA behöver inte betalka några krigskadestånd. Trump var den som stoppade galenskapen.

Ensamkommande Mongoliska Brigaden i Butja
https://www.friatider.se/rysk-mongolbrigad-pekas-ut-slakten-i-butja
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-04-06 kl. 15:07.
Citera
2022-04-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vad har det med saken att göra?

Som det ser ut nu har rder givits om att rensa ut "nazister". Det är från högsta ort, inget man själv kommer på. Då har man avrättat t ex borgmästaren med familj.

På det verkar soldaterna själva blivit väl ambitiösa i att fullfölja sin plikt. Det är grovt svineri det vittnas om.

Jag tror att hur en armé beter sig beror mycket på utbildning, upprätthållande av disciplin, kultur, vilka order som ges osv.

T ex uppträdde ju tyskar och sovjeter vidrigt och amerikanska och andra västsoldater svinade en del de också under andra världskriget.

Brittiska soldater stack ut och begick mycket få krigsbrott.

Hur ukrainarna är i detta kriget vet vi inte.

Ryssarna är helt bortgjorda nu. Helt.

Jo jag lutar mot att Ryssland dödat en stor del där i bucha. Jag vet inte om jag tror att dom dödat alla 300 dock. Men jag har för mig att en general erkänt 93 iallafall.

Anledningen jag frågar om vad ukrainarna är kapabla till är för att det enda frågetecknet som kvarstår (för mig iallafall) är att på satellitbilderna så syns det att en stor del av liken på gatan ligger strax intill kratrar. På fotografierna ser man också vad som ser ut som splitter, ett lik ligger t.ex brevid en plåtvägg som har tusentals hål i sig i olika storlek. I mina ögon ser det 99% ser ut som att han dött av artilleri. Träd, grenar, lyktstolpar, hela brottscenen har alla markörer för vad som ser ut som att han blivit träffad av artilleri. Och det finns video och flera dokumentationen som pekar på att Ukraina faktiskt bombat bucha med artilleri. Det finns video och lite allt möjligt.

Men när jag påpekar det för folk så blir man kallad rysstroll. Som om att det vore helt omöjligt att tro att Ukraina kan ha råkat döda civila i collateral damage. Därför frågar jag vad Ukraina är kapabla till.
Citera
2022-04-06, 15:07
Medlem
Citat:

Det enda ryssarna är bra på är propaganda. De har tusentals betalda människor som sitter och konstruerar en låtsasvärld. Hela Ryssland påminner om Truman Show.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Truman_Show

Naturligtvis har man förbjudit alternativa medier och nyhetskällor. Folket får bara en bild av verkligheten.

Men det spelar ingen roll. Det är bara ryssarna och en och annan stolle som tror på dessa lögner.
Citera
2022-04-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jo jag lutar mot att Ryssland dödat en stor del där i bucha. Jag vet inte om jag tror att dom dödat alla 300 dock. Men jag har för mig att en general erkänt 93 iallafall.

Anledningen jag frågar om vad ukrainarna är kapabla till är för att det enda frågetecknet som kvarstår (för mig iallafall) är att på satellitbilderna så syns det att en stor del av liken på gatan ligger strax intill kratrar. På fotografierna ser man också vad som ser ut som splitter, ett lik ligger t.ex brevid en plåtvägg som har tusentals hål i sig i olika storlek. I mina ögon ser det 99% ser ut som att han dött av artilleri. Träd, grenar, lyktstolpar, hela brottscenen har alla markörer för vad som ser ut som att han blivit träffad av artilleri. Och det finns video och flera dokumentationen som pekar på att Ukraina faktiskt bombat bucha med artilleri. Det finns video och lite allt möjligt.

Men när jag påpekar det för folk så blir man kallad rysstroll. Som om att det vore helt omöjligt att tro att Ukraina kan ha råkat döda civila i collateral damage. Därför frågar jag vad Ukraina är kapabla till.

Allt det där kommer att utredas ju.
Citera
2022-04-06, 15:12
Medlem
Jag har sett flera videofilmer där Ukrainskt artelleri frenetiskt skjuter in i mindre städer om det är en rysk kolonn där på huvudgatan. Ukrainarna tvekar inte en sekund att skjuta på sina egna städer och de prickar byggnader och hus istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in