2022-04-06, 14:48
Medlem
Trolltestets avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
i dag kl 14:03
Citat:
Ryssland använder mobila krematorier för att undanröja bevis på krigsbrott, hävdar stadsstyret i Mariupol, något The Kyiv Independent rapporterar om.
Ryska specialbrigader påstås samla ihop döda civila och bränna upp dem.

Tiotusentals människor kan ha dödats i staden sedan krigets start, enligt styret.

– Ryssarna har förvandlat hela vår stad till ett dödsläger, säger borgmästaren Vadym Boychenko.
Citera
2022-04-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ledsen att behöva krascha er hatfest. Visste du att Mariupol röstade för självständighet 2014? De ville inte ha med den Ukrainska regimen att göra.

Du kraschar ingenting. 🤣
Du är en ren rysspropaganda-idiot som enbart postar lögner och bortförklaringar. Du är avslöjad om och om igen. Även denna gång...

Du är körd ingen lyssnar på dig.
Citera
2022-04-06, 14:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det klipp och bilder som visats på dessa mobil krematorier är från ett företag som demonstrerar mobil sopförbränning (biologiskt avfall) och klippet postades 2013.
https://www.youtube.com/watch?v=D6L0jiMloO8
http://turmalin.ru/insineratory/
Den militära användningen jag kan tänka mig för dessa skulle vara i ett trosskompani för att hantera avfall och avföring.
Tidigare under konflikten påstod den Ukrainska propagandan att Ryssland använde dessa för att dölja sina egna förluster, en berättelse som hela tiden omformas finns det anledning till att vara skeptisk mot.

Det finns al anledning att misstänka att Ryssarna har blivit skrämda över vad dom lämnade efter sig i Bucha så dom kommer nog att göra sitt yttersta att inte lämna kvar våldtagna och mördade barn hur som helst.

Om inte Mariupol blir befriat så kommer ryssarna att städa bort allt och förnekelsen blir total. Att bränna upp kroppar är enklare än att gräva ner dom i massgravar som kan avslöjas efteråt. Putin använder sig av samma metoder som Stalin så jag förväntar mig nånting sådant. Att det är bilder som är tagna från ett privat bolag som tillverkar mobila ugnar kan nog förklaras av att det är inget ryssarna vill stoltsera med. Så underrättelsearbete där är svårt.
Citera
2022-04-06, 14:50
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De ligger på flera plan ganska nära. Se Khmer rouge i Kambodja som närmast kan beskrivas som anarko kommunistisk -nazistisk organisation. Du har ett liknande fenomen i NK med Juche. Nazismismens vilja att vara självförsörjande hittar du även hos vissa grupper av kommunister. Stalin är ett bra exempel i Sovjet unionen.

Ja, extremister ligger ju ganska nära varandra, oavsett inriktning.
Citera
Medlem
Rysslands finansdepartement har slut på dollar i landet och har försökt betala obligationer som ska betalas i dollar i rubel istället.

https://www.di.se/live/ryssland-har-betalat-pa-dollarobligationer-i-rubel/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu är jag hyfsat med på ditt svammel.

Du hänvisar till diskussionen angående Rysslands anledning för att gå in i Ukraina, NATO och USA som jag förde här förut.

Okej, då du verkar relativt aggressiv, nästintill gråtfärdig, ska jag än en gång svara på din fråga när du nu vågat krypa ur ditt safe space:

Du kan förneka att övergrepp, mord och förföljelse har skett i donbass i många år. Jag bryr mig inte.
Fråga chefen från röda korset om du nu vill ha en obiased källa, dom har nämligen varit aktiva i området många år och kan vittna om att det stämmer.

NATO förstår jag att ryssarna ser som ett hot, då de är USAS leksak.

Jag kommer dock, som du får det, aldrig acceptera de Ryssland påståtts gjorts och hoppas bevisningen kommer vara stark.

Dags att växa upp och bli torr mellab öronen.

Mycket jävla trams från din sida när du skriver numera. Ser fortfarande att du inte klarar av att stå för din ståndpunkt.

Du citerade någon som hade en diskussion om den våldtagna tre åriga lilla flickan och började babbla om något annat. Förmodligen för att du inte tycker att det ska diskuteras.

Ändock har jag ställt samma fråga X antal gånger till dig nu och bett dig att förklara din ståndpunkt om den treåriga och våldtagna flickan. Som du valt att dansa kring som en liten fjolla.

Svara nu på vad exakt den där tre åringen hade gjort mot ryssarna, för o förtjäna en behandling som den där. Det är den enda fråga jag har ställt. Du håller på o babblar om en massa annat.

Du har varit pro-rysk under hela den här trådstarten.. Nu får du ta och sätta dig ner och förklara vad hon har gjort mot dig den där flickan. Och sluta utmåla dig som om ni vore offren i den här sagan. Med tanke på hur du argumenterar och hur ni håller på o bete er. Så är allting ni utsätts för just nu uppenbarligen självförvållat.

Child-rapists, tramsande lögnare och riktigt jävla äckliga jävlar.

Svara på frågan istället för o hålla på tramsa så förbannat. Var 3 åringen med i eran konspirationsteori redan ifrån början?
Senast redigerad av Stadskanten 2022-04-06 kl. 14:54.
Citera
2022-04-06, 14:51
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det klipp och bilder som visats på dessa mobil krematorier är från ett företag som demonstrerar mobil sopförbränning (biologiskt avfall) och klippet postades 2013.
https://www.youtube.com/watch?v=D6L0jiMloO8
http://turmalin.ru/insineratory/
Den militära användningen jag kan tänka mig för dessa skulle vara i ett trosskompani för att hantera avfall och avföring.
Tidigare under konflikten påstod den Ukrainska propagandan att Ryssland använde dessa för att dölja sina egna förluster, en berättelse som hela tiden omformas finns det anledning till att vara skeptisk mot.

Tror du på riktigt att trossen eldar upp avfall och avföring? Sår de nytt gräs efter stridsvagnarnas skador också? Kanske komposterar grönsaker som blivit dåliga.

Du är patetisk.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Rysska val är ju kända för sin tillförlitlighet för att inte tala om de valobservatörer man bjuder in.
De har nog ändrat sig vid det här laget när de får moisant nagant gevär och en stålhjälm från 40 talet.
Givetvis är de alla trötta på krig efter 8 år av bombningar. De som intervjuas verkar dock tacksamma för hjälpen de får av ryssarna.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Med allt som framkommer nu så är en sak säker - Ryssland kommer inte tillhöra Europa mer. Så många oskyldiga människoliv som gått till spillo. Man mår på djupet illa av det man ser. Det må vara att det är ryska legosoldater som är skyldiga. Men spelar det någon roll. Dom strider under rysk flagg.

Detta är helt för jävligt. Fan vad man blir ledsen.
Citera
2022-04-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu är jag hyfsat med på ditt svammel.

Du hänvisar till diskussionen angående Rysslands anledning för att gå in i Ukraina, NATO och USA som jag förde här förut.

Okej, då du verkar relativt aggressiv, nästintill gråtfärdig, ska jag än en gång svara på din fråga när du nu vågat krypa ur ditt safe space:

Du kan förneka att övergrepp, mord och förföljelse har skett i donbass i många år. Jag bryr mig inte.
Fråga chefen från röda korset om du nu vill ha en obiased källa, dom har nämligen varit aktiva i området många år och kan vittna om att det stämmer.

NATO förstår jag att ryssarna ser som ett hot, då de är USAS leksak.

Jag kommer dock, som du får det, aldrig acceptera de Ryssland påståtts gjorts och hoppas bevisningen kommer vara stark.

Dags att växa upp och bli torr mellab öronen.

Mycket påhopp och känslor i ditt inlägg. Men några fakta kring att ryssarna skulle vara oskyldiga får du nog leta efter i moskva.
Citera
2022-04-06, 14:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Rysslands finansdepartement har slut på dollar i landet och har försökt betala obligationer som ska betalas i dollar i rubel istället.

https://www.di.se/live/ryssland-har-betalat-pa-dollarobligationer-i-rubel/

Så gött att se. Omsättningen av rubeln sjönk till noll efter kriget börjafe. I praktiken existerar inte längre rubel:

https://twitter.com/KupDup/status/1511447256435671041?t=uJv55ufbmxJyzP71DY0PBw&s=19
Citera
2022-04-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det påminner lite om WW2. När Tyskarna insåg att de skulle förlora så började de att utrota judarna.
Det känns som att det som har skett är lite åt det hållet. Ryssarna insåg att de inte skulle kunna ta Kiev och att de snart skulle dra sig tillbaka. Då skall man på något sätt straffa eller skada fienden innan man ger sig av. Men det märkligaste av allt är att man inte städade upp efter sig.
Varför samlades inte alla lik in och begravdes i massgraven? Den var ju fortfarande öppen när orten befriades.
Jag tror helt enkelt de hade väldigt bråttom. De visste att Ukrainarna var på väg och de fick då order om att snabbt röra sig mot Belarus. Ryssarna ville inte förlora mer trupper i onödan. Man trodde nog inte att massavrättningen skulle väcka sådan uppståndelse.
Det är många som har en märklig syn på vad som händer. Håller ryssarna på att utrota ukrainare, är detta ett folkmord? Baserat på vad som etnisk, politisk eller religös tillhörighet och hur många döda krävs? Det här är ju en blandning av civila offer i korseld, bomber, rysk brutalitet, ukrainska skott och granater och beväpnade civila som fått vapen av Zelenskyj. Folkmord, är ni och Zelenskyj galna av hat så ni inte förstår att civila, även stackars barn dör i krig?

Putin är korkad för att han borde ha insett att ett försiktigt krig där man är rädd om civila och civil infrastruktur är omöjligt för allt används ändå i propagandan. 500 döda civila eller 10000 spelar ingen roll i långa loppet. Ryssarna tänker nog nu att det hade varit bäst att göra som USA gör och bomba vilt över städer med civila och viktig infrastruktur och fått det avklarat snabbt. Utan el och internet finns det då ingen som kan klaga och det flest dog av bomber som är anonyma. Tyvärr en grym läxa för nästa krig här i världen och USA vet hur man gör, det går inte att kriga "snällt".

Självklar har mord och plundring skett för det görs alla krig av ett fåtal galningar. Dom ska ställas inför rätta naturligtvis och Putin själv ska fördömma det även om det är svårt nu inför sina soldater. Nu handlade dessa emot Putins order att ta det lugn med civila och civil infrastruktur så dom tas nog omhand i tystnad där i Ryssland.

Det är något allvarligt fel på Kiev-regimen som överdriver och spelar på människors känslor för att dra med USA och Europa i ett världskrig bara för att dom förlorar kriget. Jag tror jag aldrig tidigare sett ett sådan vriden och falsk propaganda. Möjligen under Europas tidigare världskrig och kanske den här typen av propaganda är Europas paradgren. Problemet med det uppiskade hatet är att det försvårar förhandlingar och gör kriget betydligt längre och brutalare. Vissa hårdföra inom Ukrainas militär och även utanför tjänar på att sabotera eventuell fred mellan länderna för dom vill ha världskrig och ett krossat Ryssland även om det också innebär ett krossat Ukraina och kanske Europa.

Blir en del arga och uppröda nu i era känslostormar över kriget? Det kan jag också bli men man måste ändå hålla huvudet kallt och tänka så det inte spårar ur. Tydligen är jag bland de få som verkar veta vad grymt krig är för alla inblandade. För många verkar det vara en nyhet att civila dör i krig, en del på fasansfulla sätt. Mitt i all galenskap vill många ha mer krig, hela Europa, hela världen och slutligen kärnvapen som dödar miljontals på ett ögonblick. Svårt för mig att greppa era tankar och extremt blinda hat.
Senast redigerad av Moretex 2022-04-06 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in