2022-04-06, 14:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Lokalisera krematoriet och spräng den. Det försvårar döljandet av brott

Tippar nog att det finns en hel del satelliter på plats, som tar mycket bilder.., det kommer fram snart.
Citera
2022-04-06, 14:13
Medlem
Fy f-an va ryssen förstör. En modern Ukrainsk stad i ruiner bara för att en enda psykotisk narcissist sitter i Kreml och med sina maffiabröder beordrar död och förintelse mot ett som lille putin i sitt psykotiska tillstånd anser uppstudsigt Ukraina.
Må Putin och hans anhang av kriminella få brinna i h-lvet-t och att deras besök dit ner snart inträffar.

Kanske någon länkat tidigare men videon verkar ny på youtube i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=mmtFXpkLLTA
Citera
2022-04-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Allt tyder på att du har rätt. Detta folkmord var planerat och iscensatt av putin. Ryssland är värre i mina ögon än uganda var under idi amin

Putin är 2000-talets Adolf Hitler. Alla likheter finns där, allt ifrån retoriken till deras handlingar. Varför tror du att Putins största supportrar i väst är just pissluktande bidragsnazister? OBS: retorisk fråga.
Citera
2022-04-06, 14:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Putin är 2000-talets Adolf Hitler. Alla likheter finns där, allt ifrån retoriken till deras handlingar. Varför tror du att Putins största supportrar i väst är just pissluktande bidragsnazister? OBS: retorisk fråga.

Ja, så är det ju. Helt bisarrt Gamla kommunister blir nazister..
Citera
2022-04-06, 14:21
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Mannen säger att "ryssarna skjuter inte på folket alls" och lägger allt ansvar för angreppen på civilbefolkningen på de ukrainska trupperna. Det skulle de aldrig sända på SVT. Passar inte narrativet.

Passar inte verkligheten heller.
Citera
2022-04-06, 14:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag vill dock minnas att den bilden med tillhörande artikel är från 5 mars och dödsorsakerna var "shelling".
Den bilden är inte från 5'e mars utan är 2 dagar gammal, vilket man ser om man gör en bildsökning på den.
Citera
2022-04-06, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag drar inte slutsatser baserat på känslor. Behöver inte ens argumentera för varför det är korkat.

Jag vill dock minnas att den bilden med tillhörande artikel är från 5 mars och dödsorsakerna var "shelling".

Oavsett var är det sjukt hemskt och omöjligt att föreställa sig.

Summa summarum är också att om ryssen inte invaderat hade dessa människor levt idag.

Inte när det kommer ifrån Ryssar... Dom betedde sig precis likadant när dom drog in över Europa under och innan andra världskriget med.

Du svarade aldrig på om 3 åringen också skulle varit nazi?
Citera
2022-04-06, 14:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tippar nog att det finns en hel del satelliter på plats, som tar mycket bilder.., det kommer fram snart.

Tycker det är väldigt imponerade att satelliter kan ta så bra bilder att man ser kroppar/gravar.

Ryssen kan inte dölja sina brott.
Citera
2022-04-06, 14:25
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den bilden är inte från 5'e mars utan är 2 dagar gammal, vilket man ser om man gör en bildsökning på den.

Sorry men jag läste hela artikeln igår. Med tillhörande bild och bakgrund. Ska se om jag kan länka.
Citera
2022-04-06, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den bilden är inte ens ifrån Bucha. Ge mig en enda oberoende mainstream källa som inte är ett ukrainskt twitterkonto eller ukrainskt telegramkonto som verifierar att bilden och dom döda på den är ifrån Bucha.
Det kan du inte. BBC, CNN, Aftonbladet, NBC och så vidare hade varit som hökar på den bilden om den kommit ifrån Bucha.

Ingen har sagt att den skulle vara ifrån Bucha? Vad försöker du ens argumentera mot din idiot?

Bilden var på en 3 årings kropp där ryssarna hade varit.. Och kroppen visade tecken på en våldtäkt...

Käften nu ditt inavlade lilla cp barn..
Senast redigerad av Stadskanten 2022-04-06 kl. 14:29.
Citera
2022-04-06, 14:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Supportrar verkar även finnas i USA och allt man trodde var sant blir jäkligt dimmigt, republikaner & Kremlin hand i hand...

"False and conspiratorial narratives pushed by some American conservative politicians and media figures about Russia’s brutal invasion of Ukraine have bolstered and created synergies with the Kremlin’s legendary disinformation machine, experts on information manipulation say."

Amerikanska högern på mediastationer som FoxNews skapar "nyheter" åt putin:

"Led by Tucker Carlson at Fox News, a few Republican rightwingers in Congress, and some key conservative activists, a spate of comments that have disparaged Ukraine and its president, Volodymyr Zelenskiy, and echoed other Russian war disinformation have been recycled by Moscow, say experts."

https://www.theguardian.com/us-news/2022/apr/06/us-right-wing-republicans-russia-ukraine-disinformation
Citera
2022-04-06, 14:28
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Inte när det kommer ifrån Ryssar... Dom betedde sig precis likadant när dom drog in över Europa under och innan andra världskriget med.

Du svarade aldrig på om 3 åringen också skulle varit nazi?

Jag fattar inte vad du menar med att 3 åringen skulle varit nazist? Utveckla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in