2022-04-06, 12:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appar
Men hur blev Hanna insläppt i landet. .eller flög de direkt till ön?

Produktionen var tydligen väldigt laidback kring corona:

Citat:
På sin Instagram berättar den kvarvarande deltagaren Hanna Bergwall om just det, och enligt henne är covid-utbrottet "inte så förvånande":

"Vi hade inte hunnit vaccinera oss eftersom vid tiden för inspelning erbjöds inte vaccinet till alla. Vid inspelningen av Robinson 2021 satte man alla i individuell karantän innan man kom in i Robinson. Men för någon anledning gjorde man inte det vid inspelningen 2022", skriver hon på Instagram och fortsätter:

"Tvärtom reste vi över hela jorden. Med mellanlandning. Träffade massor med folk, både ur produktionen och annan personal, och sen rakt ut på Robinson ön. Med tanke på hur hög smittspridning var är det inte konstigt att vi blev smittade."
2022-04-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Produktionen var tydligen väldigt laidback kring corona:

Vilken cirkus, lite av Sverige i ett nötskal, men inte alls förvånad. Hoppas att eftergifter kommer,
det är väl TV4 som har huvudansvaret som själv propagerat om sprutan osv, under pandemin.
2022-04-06, 13:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appar
Vilken cirkus

Man börjar förstå varför arga snickarn ballade ur på efterfesten, bägare rann helt enkelt över av all skit som hänt
2022-04-06, 13:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så Hanna var ovaccinerad och klarade sig, undra om inte de som blev sjuka hade tagit vaccin?

Läste du verkligen artikeln noga? Hon pratar inte enbart om sig själv utan i pluralis = flera deltagare handlar det om, dock pekar hon inte ut vilka det rör sig om ... men det räcker för att förstå att Robinsonproduktionen verkligen tabbade sig från resans början fram tills att de landat Fiji. Dels under hela resans gång från Sverige och dit och ingen kontroll om vilka som var vaccinerade (tydligen enligt Hanna iaf) eller ovaccinerade fullt ut, de träffade massor med människor under resan dit och blev inte heller satta i karantän enligt Hanna - när de var framme. Nu vet vi INTE om det som skrivs i artikeln ÄR sant eller skröna men så står det i varje fall i artikeln.
2022-04-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Like a baws! Undrar om den dyker upp på Tradera snart?

Snodde inte Robinson-Robban statyetten i direktsändning en gång? När han var blå i nyllet? Och Harald Treutiger sa "amen ROBBAN..." .
Nja, han åt upp sin röst i direktsändning men det var ganska nära. EDIT: Han tog kanske statyetten också innan han gjorde sitt svanhopp när jag kollade klippet igen.

https://www.youtube.com/watch?v=g4qEx7h05Jg
Senast redigerad av tylenol 2022-04-06 kl. 13:25.
2022-04-06, 13:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Läste du verkligen artikeln noga? Hon pratar inte enbart om sig själv utan i pluralis = flera deltagare handlar det om, dock pekar hon inte ut vilka det rör sig om ... men det räcker för att förstå att Robinsonproduktionen verkligen tabbade sig från resans början fram tills att de landat Fiji. Dels under hela resans gång från Sverige och dit och ingen kontroll om vilka som var vaccinerade (tydligen enligt Hanna iaf) eller ovaccinerade fullt ut, de träffade massor med människor under resan dit och blev inte heller satta i karantän enligt Hanna - när de var framme. Nu vet vi INTE om det som skrivs i artikeln ÄR sant eller skröna men så står det i varje fall i artikeln.
Jag läste och såg att det var pluralis men som du säger inte vilka det var som inte vaccinerat sig.
Nu tycker jag dock det är överdrivet att de som var utan symtom fick lämna ön. Det har kramats och skedats tätt liggande på nätter m.m. Varför ska friska personer sitta i karantän?
Hanna är PK till max och kommer att göra en strålande karriär.
2022-04-06, 13:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag läste och såg att det var pluralis men som du säger inte vilka det var som inte vaccinerat sig.
Nu tycker jag dock det är överdrivet att de som var utan symtom fick lämna ön. Det har kramats och skedats tätt liggande på nätter m.m. Varför ska friska personer sitta i karantän?
Hanna är PK till max och kommer att göra en strålande karriär.

Du verkar inte ha någon förståelse för helheten i hanteringen tycker jag. Det med INTE karantän och INGEN kontroll om vaccinerade deltagare/alt. icke vaccinerade deltagare har ju gått helt överstyr i hanteringen från produktionen dvs det har inte följts på någon punkt verkar det som och det vare sig vid utresa från Sverige tillika vid ankomst till Fiji = Skandal utan like när det FINNS regler för just detta i bägge länderna. Att det skedas i Robinson sedan är ju inte något konstigt då det var både fuktigt/regnigt och kallt tydligen om nätterna. Hade allt skötts på rätt sätt ang covidhanteringen med alla restriktioner så hade de på sin höjd kanske fått salmonella (då de inte begrep bättre i hanteringen av sjöborrarna enligt Kristina) och ev. skador vid tävlingar. Men INTE som det tydligen blev nu - en egen liten pandemi i Robinson.
2022-04-06, 14:00
Medlem
gränslandet

Nästa person som kommer till gränslandet är nog Mattias, tror inte öst kommer vinna nästa tävling så då går Anna och Hayes ihop.

2022-04-06, 14:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du verkar inte ha någon förståelse för helheten i hanteringen tycker jag. Det med INTE karantän och INGEN kontroll om vaccinerade deltagare/alt. icke vaccinerade deltagare har ju gått helt överstyr i hanteringen från produktionen dvs det har inte följts på någon punkt verkar det som och det vare sig vid utresa från Sverige tillika vid ankomst till Fiji = Skandal utan like när det FINNS regler för just detta i bägge länderna. Att det skedas i Robinson sedan är ju inte något konstigt då det var både fuktigt/regnigt och kallt tydligen om nätterna. Hade allt skötts på rätt sätt ang covidhanteringen med alla restriktioner så hade de på sin höjd kanske fått salmonella (då de inte begrep bättre i hanteringen av sjöborrarna enligt Kristina) och ev. skador vid tävlingar. Men INTE som det tydligen blev nu - en egen liten pandemi i Robinson.
Möjligt att jag inte förstår helheten i hanteringen och blir nog inte klokare av Hannas försök att klamra sig fast i rampljuset.
Jag vet dock att högsommar i Västindien inte är kallt och att dessutom blir man inte sjuk av myten att en aning kyla eller fukt skulle påverka att bli smittade av virus utan möjligen av en total nerfrysning vilket vore otänkbart där dom vistades.
2022-04-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Intressant från Hänt. Så lag Syd har alltså varit nakna ett antal gånger, och Per ska ha onanerat en gång. Synd bara att de klippte bort det, vilket Sydarna tyckte också.
Ja, jag har länge hävdat att Robinson borde öppna upp för lite smakfull nakenhet. Hanna och Bellas pojkliknande uppenbarelser hade väl varit en bra introduktion. Linns bleka rumpa i vågorna kunde också varit passande.

Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Nja, han åt upp sin röst i direktsändning men det var ganska nära. EDIT: Han tog kanske statyetten också innan han gjorde sitt svanhopp när jag kollade klippet igen.
Han försöker ju ropa "statyetten är MIIIN!" i mikrofonen innan han dyker in mellan Harald och Anders (varför är de där bägge två?), men eftersom han skriker alldeles för nära (och på Gällivaremål) så blir det bara ett märkligt mörkt bröl. Kul dock hur nervös Harald blir: "Du har den riktiga rösten va? Det här var bara på lek, va?"
2022-04-06, 14:48
Medlem
Att inte Tv4 anordnar en jättefest för alla robinson-deltagare genom tiderna, så det blir lite rabalder
i skvallerpressen, tänk arga "Öfvergård" snickaren i fyllan med deltagarna, de vore nåt de ..
2022-04-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jaha. Han hade inte ens sett alla säsonger utan bara från 2018-2021. Och han ska kalla sig Robinson-Fantast lol. Visserligen var han väl för ung för att minnas säsongerna med Harald Treutiger och Anders Lundin på SVT, men har man bara sett Tv4s senaste säsonger ska man inte kalla sig Robinson-Fantast.

Blir man starstruck över dessa deltagare har man förmodligen precis upptäckt Robinson, är min känsla. De måste ha varit de första deltagarna han kom i kontakt med i Robinson-sammanhang.

Mastiffs signum har väl mer eller mindre varit att gå in och peta i handlingen, en ständig iver att försöka göra programmet mer "spännande" men som enbart ger en känsla av att man försöker styra utgången via extraröster och annat blaj. Ibland känns det som att det är snudd på omöjligt att bli utröstad, på riktigt.

Sticker lite i ögonen att någon som kallar sig "fantast" hyllar detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in