2022-04-06, 01:17
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Stusser mer over uttalelser fra høyrehånda til TH som tenkte at mangt kunne ha skjedd Fru Hagen og hevder at han fikk sjokk når han måneder senere får vite at det handlet om en kidnapping. Hallo, noen hjemme? Det har skjedd noe med kona til din tidligere sjef. En av norges rikeste. Du kan ikke innlemmes i hva. Hva da mangt?

Hadde hu daua ville han blitt fortalt det. Hadde hun vært syk, ville det ikke trolig ikke vært noe hemmelighold rundt det.

Jeg tror det er opptil flere i dette som vet mer enn de vil ut med. Og det av ulike grunner. Og flere av de ser ut til å ha det felles at de tror de som etterforsker denne saken kun har graut mellom øra.

Hva om det skulle vise seg at TH er venstrehendt, (eller keivhendt som det kaltes i min barndom for lenge siden)?
Da kan man undre seg på om TH har en venstrehånd som er enda viktigere enn den omtalte høyrehånda.
Citera
2022-04-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Hva om det skulle vise seg at TH er venstrehendt, (eller keivhendt som det kaltes i min barndom for lenge siden)?
Da kan man undre seg på om TH har en venstrehånd som er enda viktigere enn den omtalte høyrehånda.

Venstre- eller høyrehendt. Begge gjør stor nytte for seg, ikke sant? Ser imidlertid ikke bort fra at det er en viktig «venstrehånd» involvert i dette, tanken har slått meg opptil flere ganger den. Om mer viktig, like viktig/sidestilt eller høyrehånd uviktig, se det kan vi undres på.
Senast redigerad av Kokadu 2022-04-06 kl. 01:37. Anledning: Rette
Citera
2022-04-06, 06:59
Medlem
Citat:
Han får høre at kona til en av norges rikeste er forsvunnet, er det da unaturlig å tenke kidnapping? Når han tenker kidnapping, er det da unaturlig at han tenker monero/kjeltringvaluta som er nær sagt umulig å spore og mulig har vært et tema i møte med TH? Er det rart om han tenker det selv om monero ikke var et tema i og med egen kjennskap til monero?

Stusser mer over uttalelser fra høyrehånda til TH som tenkte at mangt kunne ha skjedd Fru Hagen og hevder at han fikk sjokk når han måneder senere får vite at det handlet om en kidnapping. Hallo, noen hjemme? Det har skjedd noe med kona til din tidligere sjef. En av norges rikeste. Du kan ikke innlemmes i hva. Hva da mangt?

Hadde hu daua ville han blitt fortalt det. Hadde hun vært syk, ville det ikke trolig ikke vært noe hemmelighold rundt det.

Jeg tror det er opptil flere i dette som vet mer enn de vil ut med. Og det av ulike grunner. Og flere av de ser ut til å ha det felles at de tror de som etterforsker denne saken kun har graut mellom øra.
Det var et befriende og godt innlegg.
Jeg tror også at mange misforstår uttrykket Ransomware. Fordi ordet Ransom har med penger i kidnappingssaker å gjøre, men Ransomware i seg selv er noe helt annet. Og Monero er blitt mye brukt i Ransomware.
Ellers helt enig i at konklusjonen han har trukket er spot on, og nok heller er et produkt av logisk tenkning gjennom det han har fått med seg.
Citera
2022-04-06, 07:15
Medlem
Det som er interessant, er hva som hendte nær opp til forsvinningen.
AE ville ha skilsmisse, var fortvilet, sa hun hadde fått nok, søkte aktivt på bolig, og fortalte i vitners nærvær at TH hadde tvunget henne til å underskrive en kontrakt der hun satt igjen med ingenting.

«Hata slumpen» = hate tilfeldighetene, på norsk.

Mht avisartiklene, har vi ingen informasjon om når de er datert fra. De kan være i forbindelse med artikler om uløste drapssaker i Norge, altså skrevet lenge etter drapet.
Citera
2022-04-06, 08:47
Medlem
Citat:
Han får høre at kona til en av norges rikeste er forsvunnet, er det da unaturlig å tenke kidnapping?

Ja, det er etter min mening helt unaturlig. Det finnes mange grunner til at en person kan være forsvunnet. Dette gjelder også kona til en av norges rikeste.

Citat:
Når han tenker kidnapping, er det da unaturlig at han tenker monero/kjeltringvaluta som er nær sagt umulig å spore og mulig har vært et tema i møte med TH? Er det rart om han tenker det selv om monero ikke var et tema i og med egen kjennskap til monero?

Når han først tenker på kidnapping, så er det kanskje naturlig for akkurat han å tenke på monero. Men det finnes også her andre muligheter.

Citat:

Skulle tro at kidnapping var en dagligdags ting i din verden også, men det skjer faktisk svært sjelden i Norge. Det finnes mange tema innen sykdom folk flest ikke forteller til alle man kjenner. Det kunne være psykisk sykdom. Rusavhengighet. Til og med kreft holder noen hemmelig den første tiden. Han kunne også tenkt at AE hadde forlatt TH, og dette var et tema TH ikke ønsket å snakke om.

Citat:

Hvis politiet kjøper kryptomannens forklaring, så faller tiltroen min til politiet flere hakk. Men det tror jeg ikke de gjør.
Citera
2022-04-06, 11:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Hvis politiet kjøper kryptomannens forklaring, så faller tiltroen min til politiet flere hakk. Men det tror jeg ikke de gjør.

Det er vel ikke helt uten grunn at det er to personer som foreløpig er siktet i denne saken, han og TH.

Ingen av disse siktelsene er ubegrunnede.
Citera
2022-04-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er vel ikke helt uten grunn at det er to personer som foreløpig er siktet i denne saken, han og TH.

Ingen av disse siktelsene er ubegrunnede.

Ja, det har du rett i. Men bortsett fra at TH har motiv, og kryptomannen har snakket seg inn i saken, ser grunnlaget for siktelsene tynt ut.

Det er mulig politiet har funnet beviser som har presset kryptomannen til å endre forklaring om at monero var tema på møtene med TH, men det spørs om det er nok.
Citera
2022-04-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ja, det har du rett i. Men bortsett fra at TH har motiv, og kryptomannen har snakket seg inn i saken, ser grunnlaget for siktelsene tynt ut.

Det er mulig politiet har funnet beviser som har presset kryptomannen til å endre forklaring om at monero var tema på møtene med TH, men det spørs om det er nok.

Kryptmannen har gjort enn mer å kun snakke seg inn i saken. Alle møtene med TH kan ha hatt et litt annet innhold enn det de har innrømmet. Og, han samkjørte løgn med TH om antall møter og når de opphørte.
Citera
2022-04-06, 12:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kryptmannen har gjort enn mer å kun snakke seg inn i saken. Alle møtene med TH kan ha hatt et litt annet innhold enn det de har innrømmet. Og, han samkjørte løgn med TH om antall møter og når de opphørte.

Ja, jeg venter jo spent på denne utsjekkingen forsvareren hans har annonsert i ganske lang tid.

Enn så lenge gjør vel RU storre penger på konsulentvirksomheten sin, tenker jeg.
Citera
2022-04-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Innholdet på møtene virker de forholdsvis samkjørte om. (Bortsett fra at monero var tema) Kryptomannen kom med en rekke forretningsideer som TH sa nei til. Kryptomannen ble mer og mer fortvilet, og til slutt gav han opp.

Antallet møter stemmer ganske bra, hvis man tenker at noen av møtene ikke var planlagt, og noen ganger møtte kryptomannen opp, uten at TH hadde tid til å snakke med han. Det blir da vanskelig å huske nøyaktig hvor mange møter man har hatt, og for TH og kryptomannens del har det vel lite å bety om det var 8 eller 14 møter. De oppnår ingenting ved å lyve om dette.

Men datoen for siste møtet, er veldig interessant. Har politiet beviser for at begge lyver her, og siste møtet var like før forsvinningen, så har politiet gode kort på hånd.
Citera
2022-04-06, 13:07
Medlem
Citat:
Innholdet på møtene virker de forholdsvis samkjørte om. (Bortsett fra at monero var tema) Kryptomannen kom med en rekke forretningsideer som TH sa nei til. Kryptomannen ble mer og mer fortvilet, og til slutt gav han opp.

Antallet møter stemmer ganske bra, hvis man tenker at noen av møtene ikke var planlagt, og noen ganger møtte kryptomannen opp, uten at TH hadde tid til å snakke med han. Det blir da vanskelig å huske nøyaktig hvor mange møter man har hatt, og for TH og kryptomannens del har det vel lite å bety om det var 8 eller 14 møter. De oppnår ingenting ved å lyve om dette.

Men datoen for siste møtet, er veldig interessant. Har politiet beviser for at begge lyver her, og siste møtet var like før forsvinningen, så har politiet gode kort på hånd.

Ja, politiet har åpenbart vitner (eller f.eks. videoopptak) som kan fortelle at møter pågikk nesten helt frem til forsvinningen. Her mener TH og RU at de kan oppnå noe ved å lyve. Det kan de også mene når det gjelder å redusere inntrykket av hvor mye kontakt de har hatt. De har uansett hatt svært mange møter om noe TH sier han kjapt fant ut av at han ikke var interessert i. Han syntes guttungen var en vits helt fra starten av. TH så vel det samme som mange andre har sett. En som vil (for) mye, men ikke helt får det til.
Citera
2022-04-06, 13:08
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Venstre- eller høyrehendt. Begge gjør stor nytte for seg, ikke sant? Ser imidlertid ikke bort fra at det er en viktig «venstrehånd» involvert i dette, tanken har slått meg opptil flere ganger den. Om mer viktig, like viktig/sidestilt eller høyrehånd uviktig, se det kan vi undres på.

Lurer også litt på om høyrehånd og venstrehånd er koordinert, eller om hjernen bak finner det hensiktsmessig å bruke splitt/hersk-metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in