2022-04-06, 00:20
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

På 80-talet var "autism" en gåva och dessa idioti-deer överlevde in på 2000-talet. Ja, man gick ut i skolorna och talade om för lärare att autism var en gåva. Så lärarna reagerade inte när elever satt och ritade bilder på hur de sköt ihjäl sina klass-kamrater (jag har sett sådana teckningar omoch man bara häpnar).

På 80+talet var autism en gåva. Vad baserar du det här på, Rain man eller?
Källor för ditt påstående tack.

Det var först på 80-talet som kliniker började forska på diagnosen autism, innan dess troddes det vara en form av schizoid personlighetsstörning i barndomen.
Jag tror du blandar ihop 80-talet med 00-talet.

.
Citera
2022-04-06, 01:05
Medlem
Är det bekräftat att han har autism?
Citera
2022-04-06, 01:39
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Är det bekräftat att han har autism?

Nej.
Citera
2022-04-06, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Nej.

Misstänkte det, förmodligen har han inte det.
Citera
2022-04-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleecefilt123
Vid ett tillfälle, ett tillfälle som totalt krossade mitt hjärta och som jag aldrig kommer glömma var när sonen kommer hem efter att ha haft slöjd en dag och säger,

Mamma, idag när vi hade slöjd så sa några killar i klassen till FC, ”Titta här F, detta är din mamma och detta är ett tåg” sen körde dom tåget på mamman.

Jag blev illa till mods och ringde direkt till skolan, som direkt tog tag i detta.

Jag kan inte ens tänka mig vilken sorg F måste ha känt vid det tillfället.

Dog inte hans morsa rätt nyligen? När han gick sista åren i högstadiet?
Citera
2022-04-06, 03:27
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Dog inte hans morsa rätt nyligen? När han gick sista åren i högstadiet?

Fabian var fem år när mamman gick bort.
Läs sammanfattningen i trådens början.

”Enligt tråden ska Fabians mamma ha dött i en olycka år 2009 då hennes postbil fastnat på en järnvägsöverfart.”
https://www.expressen.se/kvallsposte...-kvinna-dog-9/
Citera
2022-04-06, 03:41
Medlem
Jag vet inte varför men det känns som om att offren har haft kontakt direkt eller indirekt med GM i frågor rörande GMs privatliv. Tycker att det luktar starkt feministisk inblandning.
Citera
2022-04-06, 16:04
Medlem
headkeepers avatar
Inte säker på att den långa berättelsen "från en som haft barn i samma klass som FC" är helt sann eller tillför mkt om FC.
Moderns död hanterades som en olyckshändelse och uti dödsannonsen står "död i olyckshändelse", det där med självmord har inte bäring. Klart grabben blir ledsen och saknar sin mamma. Om den händelsen skapar en dubbelmördare? .. Singleföräldrar visar mkt forskning på ger barn som det saknas ngt hos. Ryggrad kanske, moral?
Citera
2022-04-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Inte säker på att den långa berättelsen "från en som haft barn i samma klass som FC" är helt sann eller tillför mkt om FC.
Moderns död hanterades som en olyckshändelse och uti dödsannonsen står "död i olyckshändelse", det där med självmord har inte bäring. Klart grabben blir ledsen och saknar sin mamma. Om den händelsen skapar en dubbelmördare? .. Singleföräldrar visar mkt forskning på ger barn som det saknas ngt hos. Ryggrad kanske, moral?

Du får tro precis vad du vill. Den är dock helt sann. Jag funderade länge på om jag skulle gå med och berätta om mina och mina söners upplevelser.
Av respekt för Fs familj och anhöriga så tycker jag att det är viktigt att det kommer ut något positivt om F med.
För han var verkligen ingen dålig kille när han var yngre.
Citera
2022-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper

Tror du att det skulle stå självmord i dödsannonsen menar du?
Citera
2022-04-06, 21:35
Medlem
Citat:
Du får tro precis vad du vill. Den är dock helt sann. Jag funderade länge på om jag skulle gå med och berätta om mina och mina söners upplevelser.
Av respekt för Fs familj och anhöriga så tycker jag att det är viktigt att det kommer ut något positivt om F med.
Tror inte han är en "dålig kille" nu heller. Enl media så upplevde skolan att han förändrats sen i vintras, och i närtid till dådet triggade något. Vi får väl se framöver vad man kommer fram till.
Citera
2022-04-06, 21:39
Avslutad
Citat:

Det spelar väl ändå ingen roll hur han var när han var liten.
Han är en mördare och ska förhoppningsvis ALDRIG mer vistas ute bland folk.

Dessutom tror jag du snackar i nattmössan.
Du lever i en fantasivärld.
Senast redigerad av Kallamakaronen 2022-04-06 kl. 21:40. Anledning: Autocorrect
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in