2022-04-06, 01:26
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Det är så ofattbart vidrigt och hemskt.
Ryska soldater är precis på samma nivå.
Jag förstår inte att det finns svenskar som hyllar Putin.
Vad gick så fel i deras huvuden?

Bilden är tagen av en väns bekant.
(Båda ukrainskor)

När är bilden tagen?
Citera
2022-04-06, 01:29
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
När är bilden tagen?

Förra veckan tror jag. Vet ej exakt dag.
Hon uppdaterar mig med bilder och videos ganska ofta. Kommer posta mer när jag har ork.
Citera
2022-04-06, 01:35
Medlem
trillians avatar
Många oskyldiga civila har ju mördats i ex. Butja senaste veckorna.

Jag undrar vad deras sista tankar är.

Barn under 15 tänker nog mycket på föräldrar innan de skjuts. De förstår nog vad som sker.

Män mellan 30-50 känner nog en mycket stark ilska.

Kvinnor också.

De gamla kanske är de som ”sörjer” mest eftersom de förstår hur meningslöst allt är.

De allra minsta (under 5) förstår inte innerbörden av att mördas mer än dödsångesten.
Citera
2022-04-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
De som var inblandade i förhandlingarna om Ukrainas Natomedlemsskap måste må extremt dåligt psykiskt när de ser alla bilder från Ukraina.
...

Should we put it to the test?

Jag tror att russar är fascister, att de inte har en normal förståeöse för normala relationer, och att de inte ska vara fria i ett normalt samhälle. vad tror du
Citera
2022-04-06, 01:39
Medlem
BonerBatmans avatar
Såhär långt in i kriget vad har egentligen Ryssland lyckats med?

Landväg till Krim. Kherson som inte gjort motstånd. Är det allt?

Mariupol står är väl i gungning men det är ett stenkast från ryska gränsen och är hamnstad med vatten som är totalkontrollerat av Ryssland sedan länge.
Citera
2022-04-06, 01:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian

Barn under 15 tänker nog mycket på föräldrar innan de skjuts. De förstår nog vad som sker.

Kvinnor också.

De gamla kanske är de som ”sörjer” mest eftersom de förstår hur meningslöst allt är.

De allra minsta (under 5) förstår inte innerbörden av att mördas mer än dödsångesten.

Bra frågor, samtidigt overkliga (förstå mig rätt)...

Likaså bödlarnas sinnesstämning.., och de som gav order..(var de ens på plats, tog de första avrättningarna eller gömde sig ?)
Citera
2022-04-06, 01:49
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" har den ukrainska 54 mekaniserade brigaden angripit en framryckande rysk kolonn i Donetsk-områden idag och slagit ut flera fordon i konvojen och därmed också ryssar naturligtvis. Det verkar som om Ukraina har översikt med hjälp av drönare som styr artilleriet.

Jag tror att ryssarna får svårt med försörjningen om dom tränger långt in, eftersom den ukrainska krigföringen är listig och effektiv.

Här går han igenom vilket kan förklara Ukrainas övertag gällande information.

https://www.tiktok.com/@cpscott15/video/7083246486951267630?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&lang=sv-SE
Citera
2022-04-06, 01:49
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Som jag förstått det så har ukrainska ultranationalister under 8 års tid försökt bedriva etnisk rensning av ryssar i regionen, med uppåt 14 000 döda som följd. Det är inte rättfärdigt i mina ögon, för etniska ryssar hör hemma i området sedan länge.

Du får läsa på. Har du annat än rysk propaganda?
Citera
2022-04-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian

Kvinnor också.

Fin analys, men nu blev jag sjukt nedstämd.

Speciellt sista raden. Man vill liksom inte ta in sån fakta.
Citera
2022-04-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Älskar att min första tanke angående Bucha var false FLAG.

Allt pekar mot det nu också. Skrämmande. Det är så genomskinligt alltihop. Hur man inte kan eller inte vill se sanningen är galet.

Massaker i Bucha - 4 dagar efter ryssen lämnade.

Sen var staden tom i 4 dagar innan ukrainarna anlände och fann alla lik. Jag ser absolut inga brister eller frågetecken angående narrativet dom vill att man ska svälja.

Det är ärligt talat rätt skrämmande att det finns människor som du som kan och får lov att rösta, i Sverige.

Du menar alltså, helt ärligt, hederligt och riktigt att när ukrainska styrkor återtar sitt territorium så går de in, bakbinder kvinnor, män och barn så unga som tolv år, för att sedan våldta skjuta och lemlästa?

Finns du ens på riktigt?
Citera
2022-04-06, 02:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är märkligt nog vad som händer. De tar ingen extra hänsyn där. Se på Mariupol till exempel där de bombar hänsynslöst med hänvisning till Azovregementet. Effekten har blivit att tusentals civila etniska ryssar dödats och hundratusentals fördrivits från sina hem.

Samma sak i Grozny. De inflyttade ryssarna bodde i stan. Tjejenarna hade alternativ ute på landsbygden.
Citera
2022-04-06, 02:03
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är inte för inte som Finland vägrat att skära ner på sin militära kapacitet på det sätt som övriga nordiska länder.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_military_and_parami litary_personnel

Inräknat med militära reserver (läs värnpliktiga) så ligger Finland på nummer två i världen i förhållande mellan antal trupper och total befolkning (17 %). Enbart Nordkorea har större ratio (30+%).

Fast i % av bnp låg de ändå rätt lågt? Mer än Sverige men mindre än Norge. Alla nordiska länder under 2%.
Senast redigerad av reptileking 2022-04-06 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in