2022-04-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Som putler säger ALLT GÅR SOM PLANERAT
Har du problem med att invaderande våldtäktsmän dödas så prata med putler. Detta går helt enligt planerna. rySSland är på god väg att bli avmilitariserade och avnazifierade. Blir det bara fria val efter putlers död så finns det kanske en framtid för landet.

Har något sett till den cancersjuke barnamördaren senaste dagarna? Går rykten om att hans största rädsla nu är för cancerläkaren. Han vet aldrig om han får en dos novitjok eller smärtstillande
Nu kan han dra lite nytta av sin paranoja, han bör nog inte lita på någon nu, särskilt inte av dem som står han nära
Citera
2022-04-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ingenting. Jag har aldrig kommenterat "offensiven" mot Kiev. Det enda jag skrivit är att bara idioter kan ha trott att det skulle ta två dagar att inta staden. Det fanns aldrig på världskartan. Kanske med en miljon man...

Ja det har gått upp för oss att den militära kapaciteten hos ryssarna är rejält under par, då en "väl planerad" specialoperation tycks ta flera månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Så den lille fjanten kontrar med mer påhopp? Jisses. Du ville nyss gärna slippa dem själv. Du får inte ihop någonting.... Verkligen. Inte ett vettigt ord i ditt inlägg.
Jag vet inte riktgt vad du vill. Du verkar känslostyrd så det är nog bättre att vi avslutar eftersom det här med att diskutera inte är din grej. Du har din åsikt och jag har min och vi låter det vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vi har nekat Ryssland mer välstånd genom vår motvilja och hat. Det är få som skulle köpa en rysk bil till exempel
Nej Mortex, det handlar inte om motvilja eller hat. Ryssland har inte kunnat leverera vad vi i väst vill ha. Ingen vill ha en bil som är baserad på 70-tals teknik. Vad får dig att tro det?
Citera
2022-04-05, 19:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det är ju krig och saker och ting framställs i ett syfte för att gynna propagandan. Misstag kan ske och ibland bombas sjukhus, skolor och varuhus för att Ukrainsk militär gjort det till ett militärt mål. Sen vet vi inte vad som riktigt hänt i Butja eller ska vi verkligen utgå att allt som ryssar och ukrainare säger är sant? Det kan vara civila som hamnat i korseld, det kan vara stridande civila som fått vapen av Zelenskyj, det kan vara sabotörer och många andra orsaker till varför civila dött där. Jag avaktar en oberoende utredning innan jag fördömmer. Jag fördömmer väl alla krig men detaljer som händer i dom är ibland svår att avgöra sanningar i.

Vad bevisar satelitbilder annat än att det ligger människor där. Blev dessa publicerade i mars månad eller bara nu då dom blev användbara? Samma med bilder från befolkningen, var är alla bilder för dom borde ha dokumenterat och även ropat på hjälp kan man tycka. Borgmästaren där var mest bara glad att ryssarna lämnat och nämde inget om en massaker då. Några få vittnesmål vars bakgrund vi inte känner till. Sen har vi ju namnlistor på dessa döda och var är dom, SBU var ju snabba på att publicera alla ryska soldaters namn som var i Butja.

Mariopol är i stort sett i ryssarnas händer och där kan du följa Patrick Lancaster och vad han filmar. Nej, kroppar ligger inte kvar länge där utan ryssarna och invånarna tar bort dom. I Butja har många kroppar tydligen legat i veckor och jag finner det märkligt.

Du skriver långa texter för att säga att du är ett svin.

Jag skall inte säga att du gillar barnvåldtäkter, utan det är något man får fundera över.
Citera
2022-04-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det blir man inte. Däremot kan du få fängelse om du deserterar. Sen blir man väl utfryst i lokalsamhället. Har du varit krigsfånge, så lär man undersöka hur det gick till.

Om man skriver falska saker om kriget. Där staten avgör om du "ljuger" eller inte tror jag inte bryr som om att vara objektiva. De är nog mer intresserade av att straffa meningsmotståndare.

Att bli tillfångatagen eller desertera avgör staten beroende på om de tycker du ska vi straffas eller inte
Citera
2022-04-05, 19:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det ständiga förnekandet. En fransk nyhetsbyrå filmar mördade civila och intervjuar ögonvittnen till ryska armens övergrepp. Eftersom det som förväntat omedelbart sprids dimridåer från Kremls propagandafabriker så rekvirerar NY Times satellit-bilder tagna tre veckor tidigare*. Kropparna (11 st om jag minns rätt) ligger på exakt samma plats vid en tidpunkt då bara rysk militär fanns i området.

Case close? Nej, då moratex kör ett varv till och ifrågasätter som vanligt allt. Utom den uppenbara förklaringen: rysk militär har begått ett krigsbrott. Av vilken anledning skulle NY Times och den franska nyhetsbyrån synkroniserat genomföra en bluff tillsammans med Ukraina? Skall vi tro att kropparna i filmen är levande skådespelare, eller ditplacerade lik utan att journalisterna anar oråd? Hur är de synkade med en satellitbild som vare sig journalisterna eller Ukrainas arme rimligen kan ha känt till? Frågor, frågor. Det som är ’märkligt’ är att vissa skribenter har en så hög ribba för vad som skall anses bevisas att det rimligen är helt meningslöst för dem (du!) att läsa eller titta på några media. Allt kan ju antas vara fake.

*) vi får i ditt inlägg exempel på en ny bisarr undanmanöver: ”blev de publicerade i mars”? Vi skall då förmodligen undra varför de dyker upp nu, fastän detta är helt självklart för var och en med en tankeförmåga överstigande en hamster: det tas miljontals bilder av satelliter varje dag och det sitter givetvis ingen och granskar varenda bild efter spår av ryska massakrer. Det var först när NY Times ville jämföra satellitbilden med tv-filmen som den blev intressant och bekräftade att det med säkerhet är Ryssland som är ansvarigt för morden på de civila i Butja.
Väl sammanfattat/rutet!
Citera
2022-04-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Väl rutet. Det är rätt chockerande att se hur stängda många proryssar verkar vara. Fullkomligt omöjligt att nå fram. Ger en fin inblick i hur det säkerligen fungerat i alla krig någonsin. Vilket typ av människor som hade suttit och försvarat Nazi-Tyskland med samma frenesi 1942. Den totala skammen kommer förhoppningsvis i efterhand.
Finns det någon term för såna människor? Skygglappssjukan?
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu kan han dra lite nytta av sin paranoja, han bör nog inte lita på någon nu, särskilt inte av dem som står han nära
Verkligen. Det kan inte vara kul för den kommande eliten att se hur en gubbe 1-2 generationer före man själv föddes kör landet i botten. Undrar vad höjdarna som trodde de var näst på tur tycker om utvecklingen...
Citera
2022-04-05, 19:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktgt vad du vill. Du verkar känslostyrd så det är nog bättre att vi avslutar eftersom det här med att diskutera inte är din grej. Du har din åsikt och jag har min och vi låter det vara så.

Tack för att du avslöjar dig som bra inkompetent i din "bisyssla" och väldigt fort och vekt går över till endast personpåhopp....
Återigen folk läser längre bak i tråden än några minuter. Och det blir uppenbart hur falsk du är. Inte ett uns känsla inblandat i mina inlägg, det är den mycket välsittande offerkoftan som åker på så fort du åker på verbal stryk.
Men håll dig gärna borta från tråden. Ditt gnäll stör.
Citera
2022-04-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Här presenteras så mycket alternativ verklighet på en gång att jag bara måste få mer:
- vilka var ”plundrarna som Putin kastade ut”? Det är uppenbarligen inte hans kompisar oligarkerna som rövade åt sig naturtillgångar och industrier på 90-talet, så vilka menar du?
- det där om rysk industri är ju jättespännande. Vi ”vägrar” alltså köpa t.ex. ryska bilar, inte för att de är värdelösa utan av politiska skäl. Har jag fattat rätt?

Kontrollfråga: kan du ge ett enda exempel på rysk teknik (bilar, elektronik, ...) som ryssar köper i stället för produkter från Europa, USA, Japan eller Sydkorea? Ett exempel?

Detta är ju en retorisk fråga så klart, men alla vet att Ryssland inte tillför någonting av värde till resten av världen överhuvudtaget. Jag har aldrig sett "Made in Russia" på en enda pryl, någonsin.
Citera
2022-04-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Och självklart gynnar det rysk propganda, så det kan givetvis vara precis tvärtom, tex att man strategiskt bombar sjukhus skolor och varuhus, då är det heller inte konstigt att man skjuter civilia eller våldförsig på kvinnor och barn.

Det behöver vi inte, vi kan se bilder och video med ljudet avstängt och själva bilda oss en uppfattning.

Så då är du öppen för att det är medvetet och stött uppfirån av putin, dvs denazifiering vi ser, för det skulle ju dessutom förklara alla omständigheter, inte enbart de som rysk propganda försöker göra en sak av, tex vattendroppar som ser ut som zombies.

Satelitbilder tas löpande, du kan säekrligen begära ut dem du önskar mot en kostnad, det är ju privatägda sateliter.

Det finns ju mängder med rop på hjälp och dokumenterar mördade i bucha sen flera veckor tillbaks.
VIlket inte är så konstigt utifrån att många kroppar legat där i mer än 1 vecka.

Jasso? är inte det här mer dina känslor än något substansiellt bevis på att civila döda i bucha inte är civila döda i bucha?

De övernstämemr med objektiv bevisning, tex döda kroppar, det räcker som regel för fällande domar "bortom allt rimligt tvivel", menar du på att det finns någon högre bevisvärdering, och att system byggda på "anglosaxisk-common law" inte duger längre? (du lever i ett sånt rätsystem)

Ja, man vet vilka förband som varit i bucha, och har även identitt på specefika soldater/befäl.

Patrick Lancaster är ju en dålig representat för objektiv raportering. så du bör nog avhålla dig från hans "arbete". Har han isencsatt och fabricerat förut, du blir mao inte mer insatt av hans röst och reportage, tvärtom snarare.

Kanske för att Patrick Lancaster inte har varit där och filmat än?

Och du kan finna åtskiliga bilder, filmer och ögonvittneskildringar från mariopol med döda kroppar liggande på gatorna.

https://news.sky.com/video/ukraine-war-volunteer-who-escaped-mariupol-says-dead-people-in-the-street-became-normal-12572617

https://www.youtube.com/watch?v=7fWv7ZK70bI&ab_channel=RadioFreeEurope%2FR adioLiberty

https://www.youtube.com/watch?v=5rhACMdEl5M&ab_channel=InsiderNews

https://www.youtube.com/watch?v=dqbqJYt0_X4&ab_channel=WION

Säg till om du eller Lancaster behöver fler.....
Ja, du visar här filmer där dom plockar bort kroppar och lägger dom i tillfälliga massgravar. Sen är det väl klart att det ligger kvar döda kroppar ett tag om det är för farligt att ta bort dom men dom ligger inte kvar i veckor. Det är bara att ta en titt på Patrick Lancasters filmer där han är i förorterna.
Citera
2022-04-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rysslands uttalanden i FN idag sammanfattade:
https://t.me/boris_rozhin/39958

Det är verkligen en sån här "totala motsatsen till sanningen"-värld väst lever under idag. Vissa skulle kalla det satanism, när allt gott blir ont, allt sant falskt osv. Ukraina begår de mest horribla krigsbrott och övergrepp på civila på daglig basis, i väst snackas det bara om påhittade ryska övergrepp.
Har du varit i Ukraina och sett vad ryssarna gör?? Om inte föreslår jag att DU gör det. Jag skulle vilja se dig komma dit och uttala dig på samma sinnesslöa sätt du gör nu!! Du verkar ha svårt med att ta in fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in