Citat:
Ursprungligen postat av
NixonGonzales
2. Gå in med NATO trupp och kasta ut Ryssen ur Ukraina.
Förklara tydligt för Ryssen att NATOS intention är att tömma Ukraina på Ryska trupper och sen stoppa där. Vad sen Putin hotar med eller inte får stå för honom och han får ta de konsekvenser hans val kräver. Nu kommer många skrika om kärnvapen och jordens förintelse, ja i så fall om utgången blir den så är det Putins val. Tror tyvärr att detta val och denna chanstagning är det enda hoppet vi har för mänsklighetens framtid. Det får vara slut på passiviteten i rädsla för kärnvapenhotet! Är det så vi ska leva i framtiden?
Rörande kärnvapenhotet kan jag hålla med. Fan, man måste ju testa någon gång och se vad som händer. Provar Ryssland i sin tur att använda sina kärnvapen är det så det är. Faktum är att en kärnvapenattack i ena riktningen inte heller nödvändigtvis kräver vedergällning med kärnvapen.
Jag tror att ryssarna är lika rädda de för att kärnvapen ska komma till användning, kanske ännu mer än vi andra, men jag tippar dessutom på att rädslan för ett anfall mot Ryssland på land och i luften finns där.