2022-04-05, 16:59
Medlem
coconutoils avatar
Finns en risk att ryssarna försöker göra som serberna gjorde i Kosovo, transportera döda kroppar och gräva ner dom i sitt land. Bör inte uteslutas och förhoppningvis kommer man undersöka detta i framtiden. Serber och ryssar är blodsbröder, deras krigsföring och propaganda är identiska.

https://twitter.com/der_parrot/status/1510853557737644036?s=21&t=b1hfnzof98LKaPpZaMY86w

Kosovoalbanska offer begravda under parkeringsplats i Serbien:

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/world/2010/may/10/kosovo-albanian-mass-grave-serbia

Batajanica massgrav 774 kroppar:

https://massgravesmap.balkaninsight.com/batajnica/
Senast redigerad av coconutoil 2022-04-05 kl. 17:10.
Citera
2022-04-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns ingen liten rondell på den platsen som videoklippet sägs vara ifrån. Det är således filmat på två olika gator och ihopklippt, kanske i t o m olika städer eller åtminstone förorter. Det finns ingen rondell där.

Så vid 00:41 i videon, på vänster sida, den rondell som finns där (de cirkelformade spåren) finns alltså inte där. Ok.
Citera
2022-04-05, 17:01
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det där är redan utrett av folk som inte behöver engelska översättningar. Taget ur sitt sammanhang.

Samma grabbar ifrån denna video...

https://t.me/grey_zone/13499
Citera
2022-04-05, 17:04
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
Så vid 00:41 i videon, på vänster sida, den rondell som finns där (de cirkelformade spåren) finns alltså inte där. Ok.

Om du läser några sidor tillbaka så har jag erkänt att jag hade fel angående detta. Jag lämnar härmed den här tråden eftersom fejken ändå är tydlig och det är egentligen irrelevant för framtiden. Det pågår just nu mer intressanta saker i själva konflikten.
Citera
2022-04-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur vet vi att de talar sanning? Västerländsk media arbetar i nära samverkan med CIA och liknande organ.

Ja-a. Hur vet vi att någon talar sanning? Hur vet du att dina föräldrar inte adopterat dig utan att berätta för dig? Hur vet du att det inte är en ras med ödlemänniskor som styr jorden?

Det är klart att reportrar från AFP och Reuters kan ljuga, tillsammans med en hel drös andra journalister som också börjar hitta till området och rapportera därifrån (bl.a. svenska journalister). Det då i samråd med Ukrainas militär, med de civila i området, med FN, med satellitföretaget Maxar osv osv.

Eller så kan vi överväga om Ryssland, som har en sekellång historia av att ljuga, som till och med har tre olika ord för sanning varav bara ett är den objektiva sanningen, som ända fram till invasionen förnekade att de tänkte invadera Ukraina... kanske det är de som än en gång ljuger?
Citera
2022-04-05, 17:05
Medlem
Citat:
Om du läser några sidor tillbaka så har jag erkänt att jag hade fel angående detta. Jag lämnar härmed den här tråden eftersom fejken ändå är tydlig och det är egentligen irrelevant för framtiden. Det pågår just nu mer intressanta saker i själva konflikten.

"Jag vill inte vara med i den här diskussionen längre för jag tycker inte om när folk pekar ut att jag har fel". Ok.
Citera
2022-04-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tänkte också på detta. Var det nån demonstration som blev nedmejad vid ett och samma tillfälle? Var det folk som var ute och råkade dödas av en artillerigranat som slog ner mitt ibland dem på gatan? Annars finns det ingen rimlig förklaring till att de ligger jämnt utspridda på gatan. Om man bara är ute efter att döda folk så skjuter man dem där man hittar dem, i deras hus. Man släpar inte ut dem och skjuter dem och man skjuter dem inte och släpar ut dem.

Om man avrättar folk som är fångar (bakbundna) så gör man ju det på ett och samma ställe, på nån bakgård, vid sidan av en väg, på en åker eller nåt sånt, inte utspritt längs en gata. Förklaringen kan vara att de har skjutits någonstans och sen släpats dit, av ukrainska styrkor.

Fast dom som låg längs gatorna var väl mestadels inte bakbundna.
Citera
2022-04-05, 17:06
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Och västliga myndigheter och media ljuger aldrig?

Har inte hört något om detta knappt bara att att jag upplevde direkt att bilderna på lik var arrangerat, ganska synligt med. Ryssarna har teknisk bevisning i form av ukrainska vittnesmål filmade i byn efter ryssen lämnat och där det inte låg lik. De har dessutom satellitbilder som tyder på motsatsen till det Ukraina menar.

Är ditt argument att dessa bevis är falska att "ryssen ljuger" så är det ju extremt banalt. Ingen lyssnar på dina argument förutom lågbegåvade.

Detta är tidernas största opnionskrig redan, kan du inte förstå det och tolkar allt du läser på SVT bokstavligt så är du tyvärr ganska slut i huvudet.
Var är dessa satellitbilder från Ryssland?
Citera
2022-04-05, 17:09
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
"Jag vill inte vara med i den här diskussionen längre för jag tycker inte om när folk pekar ut att jag har fel". Ok.

Inte att jag inte vill "vara med" längre. Jag har bara ingenting mer att tillägga till den här fake-historien. Hela händelsen är fake, som den porträtterats av MSM. Jag har ingenting mer att säga i frågan.
Citera
2022-04-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Den är optimerad för att slåss mot NATO.... det betyder alltså att de suger mot stora mängder lätt infanteri då de inte har tillräckligt själva. Mot NATO har man inte det problemet då "obegränsat med soldater" knappast definierar NATO de senaste 20 åren. Om du inte tror att man har byggt upp sin armé för att möta NATO förstår jag inte vad du menar.

Nyttig idiot för att man hävdar något helt uppenbart..
Det är inget fel på ditt självförtroende men hur är det med din självkänsla?
Citera
2022-04-05, 17:10
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jobbigt att prata om mord våldtäkter barnamord…som dina idoler utför.
Hur känns det?
Citera
2022-04-05, 17:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Finns en risk att ryssarna försöker göra som serberna gjorde i Kosovo, transportera döda kroppar och gräva ner dom i sitt land. Bör inte uteslutas och förhoppningvis kommer man undersöka detta i framtiden. Serber och ryssar är blodsbröder, deras krigsföring och propaganda är identiska.
Allt ska nog komma fram ska du se.

Jag vägrar att tro att alla ryssar är dumma i huvudet. Sanningen ska fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in