2022-04-05, 16:30
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja alla som inte håller med dig om det ena eller andra "blundar som vanligt", såklart.

Hade blivit ännu mer imponerad om du själv hade formulerat motargumentet och givit källan som stöd för detta.

Men ska titta på det du länkat efter jobbet och återkommer. Utgår ifrån att du själv är öppen för mina motargument, som jag kommer formulera själv.

Lät inte så självklart i ditt förra inlägg. Men tack för förtydligandet.

Jag har också vänner och bekanta i båda dom länderna. Jag har dessutom rötter i Östeuropa. Så jag har fler Östeuropa-poäng än vad du har. Betyder det att du nu kommer acceptera allt jag säger bara för det? Nej, självklart kommer du inte göra det. Så varför tycker du att jag ska acceptera allt du säger med samma argument?

Om du kommer med sakliga argument till varför du tror och tycker som du gör, och kan komplettera med en och annan källa, så kommer jag diskutera sakligt tillbaka. Om du inte har förmåga till det så har vi nog inte så mycket mer att säga varandra.
Men du håller på och diskuterar i en tråd som heter Butja - Ukrainas Srebrenica och så vet du inte ens om massgravarna dom hittat, då har du uppenbarligen inte läst någonting om det här men skall ändå diskutera, att trolla kallas det.
Det är som att börja diskutera i en tråd om Auschwitz och sen har man ingen aning om att det fanns gaskamrar där, iofs skulle det inte förvåna mig om du förnekar eller inte visste om det heller.
Citera
2022-04-05, 16:31
Medlem
coconutoils avatar
.
Senast redigerad av coconutoil 2022-04-05 kl. 17:13.
Citera
2022-04-05, 16:31
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Bevisat som påhittad av Lavrov då eller? Om man tror på Rysslands egen Bagdad Bob är man lite slut i huvudet. Antar att stadens borgmästare, och hennes man och son, inte ligger i en grav i skogen då heller eftersom Lavrov säger det.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fasansfulla-scener-motte-svt-s-utsanda-i-butja

Ni som tror att ryssarna talar sanning, ni hade varit fullblodskommunister under Sovjetunionen eftersom ni då hade trott på sovjetisk propaganda också. Ryssarna har minst 100 års erfarenhet av att ljuga för världen, men ni förstår inte detta.

Och västliga myndigheter och media ljuger aldrig?

Har inte hört något om detta knappt bara att att jag upplevde direkt att bilderna på lik var arrangerat, ganska synligt med. Ryssarna har teknisk bevisning i form av ukrainska vittnesmål filmade i byn efter ryssen lämnat och där det inte låg lik. De har dessutom satellitbilder som tyder på motsatsen till det Ukraina menar.

Är ditt argument att dessa bevis är falska att "ryssen ljuger" så är det ju extremt banalt. Ingen lyssnar på dina argument förutom lågbegåvade.

Detta är tidernas största opnionskrig redan, kan du inte förstå det och tolkar allt du läser på SVT bokstavligt så är du tyvärr ganska slut i huvudet.
Citera
2022-04-05, 16:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det jag undrar är varför kropparna ligger så jämt utspridda längs gatorna? Har svårt att föreställa mig situationen. Är de skjutna vid samma tillfälle eller då och då under en längre tid?

Tänker att om det kommer en grupp soldater som skjuter vilt på allt så drar sig folk bort. Här verkar det som om de stått ute på gatorna och blivit skjutna. Folk brukar också gruppera sig, men de ser ut att ha varit spridda.

Eller om de blivit utdragna från husen en och en? Jag fattar inte.
Jag gissar att den rimligaste förklaringen är att de första samlats i grupp. Sedan när skjutandet börjat så har de andra börjat springa. Därav spridandet.

På något ställe så ser det ut som om en är bakbunden medan övriga inte är det. Kan man gissa att ryssarna bundit en, sedan har tumult uppstått och det börjat skjutas. Kan ju också vara över en längre tid. Säg att ryssarna skjutit en. Sedan kanske några vågar sig ut för att proviantera och sedan blir skjutna i närheten.

Att de blivit placerade på plats av någon är såklart det minsta troliga.
Citera
2022-04-05, 16:40
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey

Har inte hört något om detta knappt bara att att jag upplevde direkt att bilderna på lik var arrangerat, ganska synligt med. Ryssarna har teknisk bevisning i form av ukrainska vittnesmål filmade i byn efter ryssen lämnat och där det inte låg lik. De har dessutom satellitbilder som tyder på motsatsen till det Ukraina menar.

Är ditt argument att dessa bevis är falska att "ryssen ljuger" så är det ju extremt banalt. Ingen lyssnar på dina argument förutom lågbegåvade.

Detta är tidernas största opnionskrig redan, kan du inte förstå det och tolkar allt du läser på SVT bokstavligt så är du tyvärr ganska slut i huvudet.

Du ordbajsar lögner och kallar andra lågbegåvade. Hoppas att du inte är svensk, för i så fall är jag seriöst orolig för vårt DNA. Men du kanske är ”svensk”?
Citera
2022-04-05, 16:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
En artikel som handlar om Buchas, och att Ryssarna är villiga att utreda det som hänt.
https://southfront.org/russia-willing-to-investigate-buchas-tragedy/

Med tanke på hur ryssarna trollar och ljuger så misstänker jag att de med "utredning" syftar på att "gömma spåren".

Annars innehåller artikeln en felaktighet här:

Citat:
Another point that needs to be mentioned is that there is an evident time lapse in the case. The Russians withdrew from Bucha on 30 March. The Ukrainians entered Bucha on March 31, and the “retake” of the city was announced by the mayor on the same day. Azov’s paramilitaries entered the city only on April 1. So how were the “bodies in the streets” found only on April 3?

Det fanns en video uppe med döda kroppar på gatorna i Butja redan 1 april:

https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw
Citera
2022-04-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Folk som är bakbundna och skjutna i nacken, barn och andra är inte kombattanter vad du än försöker låtsas.

Utredningen kommer visa ryska krigsbrott och brottslingarna som utfört detta måste straffas.

Nej det är ju klart att det är så.

Det var därför CIA hade massor av Black sites där man testade massor med roliga tortyrmetoder på "terrorister" år efter år efter år efter år.
Citera
2022-04-05, 16:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Två frågor som du bör ställa dig själv.

1) Har ryssen ljugit förut?

2) Vilken sida har ljugit mest i historien. Öst eller Väst?

När du besvarat dessa så är du välkommen att fortsätta diskussionen.
Citera
2022-04-05, 16:47
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Är det någon som vet vilka ryska förband som befann sig i Butja?
Och vidare;-vad sorts manskap som var i förbanden?
Ryska soldater från Sibirien och ***stan-regioner var ju fruktade i WWII för sin brutala framfart.
Growing evidence points to barbarism in Bucha with local women and children reportedly raped and shot.

Ukrainian activists and web sleuths have allegedly identified the presence of Omurbekov’s forces - which are normally based in the far east of Russia - and a number of other Russian military units.
Volunteers group Tretya Sila reported: “In Bucha there was a military unit 51460 from the village of Knyaze-Volkonskoye, Khabarovsk region...

https://www.standard.co.uk/news/world/hunt-for-russian-commander-in-charge-of-bucha-atrocities-as-colonel-named-b992288.html?amp
Citera
2022-04-05, 16:47
Medlem
jhww82s avatar
Citat:

Kan du länka till de där bevisen NUUUU!!
Citera
2022-04-05, 16:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Vad tycker ni Ukros om att ukrainarna binder fast rysktalande civila runt lyckstolpar och sedan misshandlar dem? Är det bra eller dåligt?

Detta är ju ingen konspiration. Ukraina förnekar ju inte att detta pågår.

Bild

Går att fördöma bägge händelserna?
Citera
2022-04-05, 16:55
Medlem
Citat:
Du är inte riktigt med nu va? Sök om, sök rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in