Citat:
Ursprungligen postat av
526
Det jag undrar är varför kropparna ligger så jämt utspridda längs gatorna? Har svårt att föreställa mig situationen. Är de skjutna vid samma tillfälle eller då och då under en längre tid?
Tänker att om det kommer en grupp soldater som skjuter vilt på allt så drar sig folk bort. Här verkar det som om de stått ute på gatorna och blivit skjutna. Folk brukar också gruppera sig, men de ser ut att ha varit spridda.
Eller om de blivit utdragna från husen en och en? Jag fattar inte.
Jag tänkte också på detta. Var det nån demonstration som blev nedmejad vid ett och samma tillfälle? Var det folk som var ute och råkade dödas av en artillerigranat som slog ner mitt ibland dem på gatan? Annars finns det ingen rimlig förklaring till att de ligger jämnt utspridda på gatan. Om man bara är ute efter att döda folk så skjuter man dem där man hittar dem, i deras hus. Man släpar inte ut dem och skjuter dem och man skjuter dem inte och släpar ut dem.
Om man avrättar folk som är fångar (bakbundna) så gör man ju det på ett och samma ställe, på nån bakgård, vid sidan av en väg, på en åker eller nåt sånt, inte utspritt längs en gata. Förklaringen kan vara att de har skjutits någonstans och sen släpats dit, av ukrainska styrkor.