2022-04-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Här har vi en drönarfilm där det ärorika sovjetunionens soldater skjuter ihjäl en cyklist i Bucha.
https://twitter.com/bellingcat/status/1511284174921076736

"Bellingcat" är en ökänd propagandaverksamhet och front för brittisk underrättelsetjänst. De låg bakom många av lögnerna och false flag-incidenterna under kriget i Syrien. Gång på gång så spred de lögner och visade bilder på nån gammal svetstub och gud vet vad för att "bevisa" att "Assad gasade sitt eget folk". Allt var fejk och påhitt. Det känns lite svajigt att just dessa clowner dyker upp nu igen med sina "bevis".
Citera
2022-04-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Det jag undrar är varför kropparna ligger så jämt utspridda längs gatorna? Har svårt att föreställa mig situationen. Är de skjutna vid samma tillfälle eller då och då under en längre tid?

Tänker att om det kommer en grupp soldater som skjuter vilt på allt så drar sig folk bort. Här verkar det som om de stått ute på gatorna och blivit skjutna. Folk brukar också gruppera sig, men de ser ut att ha varit spridda.

Eller om de blivit utdragna från husen en och en? Jag fattar inte.

Jag tänkte också på detta. Var det nån demonstration som blev nedmejad vid ett och samma tillfälle? Var det folk som var ute och råkade dödas av en artillerigranat som slog ner mitt ibland dem på gatan? Annars finns det ingen rimlig förklaring till att de ligger jämnt utspridda på gatan. Om man bara är ute efter att döda folk så skjuter man dem där man hittar dem, i deras hus. Man släpar inte ut dem och skjuter dem och man skjuter dem inte och släpar ut dem.

Om man avrättar folk som är fångar (bakbundna) så gör man ju det på ett och samma ställe, på nån bakgård, vid sidan av en väg, på en åker eller nåt sånt, inte utspritt längs en gata. Förklaringen kan vara att de har skjutits någonstans och sen släpats dit, av ukrainska styrkor.
Citera
2022-04-05, 16:16
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tänkte också på detta. Var det nån demonstration som blev nedmejad vid ett och samma tillfälle? Var det folk som var ute och råkade dödas av en artillerigranat som slog ner mitt ibland dem på gatan? Annars finns det ingen rimlig förklaring till att de ligger jämnt utspridda på gatan. Om man bara är ute efter att döda folk så skjuter man dem där man hittar dem, i deras hus. Man släpar inte ut dem och skjuter dem och man skjuter dem inte och släpar ut dem.

Om man avrättar folk som är fångar (bakbundna) så gör man ju det på ett och samma ställe, på nån bakgård, vid sidan av en väg, på en åker eller nåt sånt, inte utspritt längs en gata. Förklaringen kan vara att de har skjutits någonstans och sen släpats dit, av ukrainska styrkor.
Tanken att man bara skjutit ner en hel gata känns inte som det troligaste scenariot?
Citera
2022-04-05, 16:21
Moderator
-Info-s avatar
Ett vittne som bor i Butja berättar:

Citat:
Hanna Herega, a Bucha resident, said she witnessed a man being killed by Russian troops. “He went to get some wood when all of a sudden they [Russians] started shooting. They hit him a bit above the heel, crushing the bone, and he fell down,” Herega told Al Jazeera.

“The shooter shouted: ‘Don’t scream or I will shoot!’ and they turned away. Then they shot off his left leg completely, with the boot. Then they shot him all over this side [on the chest.] And another shot went slightly below the temple. It was a controlled shot to the head,” she added.

https://www.aljazeera.com/news/2022/4/4/witness-describes-bucha-killings
Citera
2022-04-05, 16:22
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det jag undrar är varför kropparna ligger så jämt utspridda längs gatorna? Har svårt att föreställa mig situationen. Är de skjutna vid samma tillfälle eller då och då under en längre tid?

Tänker att om det kommer en grupp soldater som skjuter vilt på allt så drar sig folk bort. Här verkar det som om de stått ute på gatorna och blivit skjutna. Folk brukar också gruppera sig, men de ser ut att ha varit spridda.

Eller om de blivit utdragna från husen en och en? Jag fattar inte.
Hade jag sett att soldater närma sig och börjar skjuta folk så hade jag inte stått kvar på gatan utan flytt. Men här verkar alla ha stått kvar av någon anledning.
Citera
2022-04-05, 16:25
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Hade jag sett att soldater närma sig och börjar skjuta folk så hade jag inte stått kvar på gatan utan flytt. Men här verkar alla ha stått kvar av någon anledning.
Om det rullar en konvoj genom stan som plötsligt börjar skjuta hejvilt runt om sig vart flyr du då om du är en gammal gubbe på cykel?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Ett annat vittne berättar:

Citat:
Bucha witness saw soldiers fire on man 'going to supermarket'

"Right in front of my eyes, they fired on a man who was going to get food at the supermarket," said Olena, 43, who did not wish to give her second name.

https://www.france24.com/en/live-news/20220405-bucha-witness-saw-soldiers-fire-on-man-going-to-supermarket
Citera
Medlem
Vad är det för "massmord" de pratar om? Jag har som hastigast enbart fått se max 10 människoliknandkroppar legades utspridda på gata i någon mindre byhåla någonstas, där vissa ser ut att ha händerna bakbundna bakom ryggarna. Ja, de ser döda ut, men inget varken jag eller någon annan kan styrka. Vem är dem? Skådisar från den CIA-styrda judiska regimen i Kiev som ligger på marken? Eller är det kanske "civila" som Zelensky tvingat ut i ett meningslöst krig som dödats vid konfrontation?

Det kan vara vad som helst. Vad jag vill ha sagt, att inga bevis om något framkommer alls någonstans, mer än västs ständiga lögner och manipulationer i form av "Wag the dogs", för att lägga skulden på Ryssland. Inte sagt att ryska trupper inte gjort det som påstås i västs narrativ som ingen får ifrågasätta, för det är också möjligt att sånt kan ha skett. Men inget tyder på det. Eftersom hade Ryssladn velat begå ett sånt dåd, så hade sopat allt under mattan snabbt. Detta är så uppenbart fejkat från Väst och dess lydregim i Kiev som inte drar sig för att massmörda civila för att få igenom sin agenda.
Citera
2022-04-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Tanken att man bara skjutit ner en hel gata känns inte som det troligaste scenariot?
Man har bakbundit en hel gata först och sedan avrättat dem?
Citera
2022-04-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Nyttiga idioter ger sig inte i första taget vilket du är ett strålande bevis på. Optimerade mot en NATO-fiende...som har tillgång till obegränsat med effektiva vapen och vältränade soldater? Eller menar du att ryska soldater är optimerade mot att våldta och nackskjuta natoländernas civilister?

Den är optimerad för att slåss mot NATO.... det betyder alltså att de suger mot stora mängder lätt infanteri då de inte har tillräckligt själva. Mot NATO har man inte det problemet då "obegränsat med soldater" knappast definierar NATO de senaste 20 åren. Om du inte tror att man har byggt upp sin armé för att möta NATO förstår jag inte vad du menar.

Nyttig idiot för att man hävdar något helt uppenbart..
Citera
2022-04-05, 16:28
Medlem
En artikel som handlar om Buchas, och att Ryssarn är villiga att utreda det som hänt.
https://southfront.org/russia-willing-to-investigate-buchas-tragedy/
Citera
2022-04-05, 16:29
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Man har bakbundit en hel gata först och sedan avrättat dem?
Om du testar läsa artikeln så står det att 1 person var bakbunden. Sen att alla var skjutna i bakhuvudet betyder inte att man avrättat dem man kan ha tryckt en kula i varje huvud för att vara säker. Det är ryska armen ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in