2022-04-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Har lite svårt att se hur det första du skriver skulle kunna vara förenligt med det sista? Frågan om att Ukraina inom någon snar framtid skulle bli ett Natoland är ju bara påhitt.

Om jag retar mig som faan på dig också ger det mig att slå dig på käften och döda din katt? Knappast! Och om jag ändå skulle göra det, menar du att det ändå är rätt eftersom du provocerat mig? Eller vad menar du.

Varför göra dåliga analogier med grannar och katter när du kan översätta till grannländer?

Säg att en större grupp svenskar bor i ett område på finska sidan gränsen. Dessa beskjuts regelbundet av finska nazister som har en egen bataljon i finska militären. 14000 människor har dött i stridigheterna under 8 år. Sveriges statsminister lägger fram ett erbjudande om fred till den finska knivministern som svarar: perkele, jag ska sära dig din svenska bög.

Vad ska Sveriges stadsminister göra? Låta de finska nazisterna fortsätta skjuta svenskar, eller försöka skydda sitt folk?
Citera
2022-04-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie

Putin har dock begått det största felet och han som bär storskulden.

Kan ju vara värt att tänka på då också när man skriver inlägg som till största del fokuserar på vad då Ukraina skulle eller inte skulle göra.
Citera
2022-04-05, 14:54
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
största del fokuserar på vad då Ukraina

Ja men skriker jag på stan "Snälla kom och döda mig!" och någon attackerar mig och näst intill dödar mig...

Hur tror du en ev tråd på flashback skulle se ut då? Även om allt till största del är angriparens fel, skulle fortfarande tråden handla i stort sett om "Han borde inte skrikit att han ville bli dödad".

Samma med Ukraina. Även om Putin gör det största felet, måste folk ändå få tänka i tankebanorna hur attacken kunnat undvikas helt och hållet, hur Ukraina kunde bidragit för att inte få sitt land orättfärdigen invaderat.
Citera
2022-04-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Ja men skriker jag på stan "Snälla kom och döda mig!" och någon attackerar mig och näst intill dödar mig...

Hur tror du en ev tråd på flashback skulle se ut då? Även om allt till största del är angriparens fel, skulle fortfarande tråden handla i stort sett om "Han borde inte skrikit att han ville bli dödad".

Samma med Ukraina. Även om Putin gör det största felet, måste folk ändå få tänka i tankebanorna hur attacken kunnat undvikas helt och hållet, hur Ukraina kunde bidragit för att inte få sitt land orättfärdigen invaderat.

Det enda som det bevisar är ju att det finns ett antal väldigt förvirrade och obegåvade idioter individer på Flashback och möjligtvis också att du är en jävla mes som inte klarar av att stå up för vad som är rätt bara för att andra beter sig som djur.

Med det den inställningen så hade du ju varit ”employe of the moths” i alla dagar i veckan i Auschwitz
Citera
2022-04-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ukraina låg dock i krig med ryska ukrainare..

Och då mrnar du att saken blev glasklar?
Citera
2022-04-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Varför göra dåliga analogier med grannar och katter när du kan översätta till grannländer?

Säg att en större grupp svenskar bor i ett område på finska sidan gränsen. Dessa beskjuts regelbundet av finska nazister som har en egen bataljon i finska militären. 14000 människor har dött i stridigheterna under 8 år. Sveriges statsminister lägger fram ett erbjudande om fred till den finska knivministern som svarar: perkele, jag ska sära dig din svenska bög.

Vad ska Sveriges stadsminister göra? Låta de finska nazisterna fortsätta skjuta svenskar, eller försöka skydda sitt folk?

Om du inte medvetet hade valt att utelämna de mest väsentliga delarna så hade vi såklart kunnat göra det men det som du skrev ovan är lika relevant som ett avsnitt av Svamp Bob Fyrkant.

Om du också lägger till i din historia att det finska folket långt innan det att din historia börjar, varit väldigt tydliga med att de inte var intresserade av något djupare samarbete med Maggan i Sverige eutan istället vill att Finland har mer samarbete med EU så kommer vi lite närmare verkligheten. Lägger du sedan också till att Maggan då blev lite sur och valde att skickade in stridande krigsförband på Finskt territorium så kommer vi ännu närmare sanningen.

Hade vi skickat in svenska stridande förband i Torenå så är jag rätt säker på att Finnarna hade blivit rätt förbannade.

Att 14000 har dött i stridigheterna i Donbass är ju endast på grund av Putin valde att 2014 gå in med militär och att starta ett krig i ett annat land från första början. Du får ju det att låta som att man dödade ryssar på löpande band innan invasionen 2014 vilket är en direkt lögn.

Om ett land väljer att gå in med militären i ett annat land så blir det krig. Det måste ju ett uppenbart obildat mongo som du även begripa.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_i_Donbass
https://sv.wikipedia.org/wiki/Euromajdan
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-04-05 kl. 15:53.
Citera
2022-04-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Larvigt exempel då Ryssland aktivt tagit över delar av Ukraina samt driver ett krig där man försöker att ta större delar av Ukraina i Donbass. Dessutom förföljer och dödar man Ukrainare. Nazist snacket är bara påhitt från Ryssland för att försöka skapa opinion, dock finns det säkert antiryska element i Ukraina, men kanske inte så konstigt med tanke på hur Ryssland beter sig mot Ukraina.
Citera
2022-04-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De områdena i östra Ukraina som har valt självständighet, sådana som du är ju okej med att Zelensky tvingar dem till underkastelse. Ni PK-demokrater talar bara fint om självbestämmande när det passar era egna ändamål. I själva verket vill ni skänka bort allt sådant till EU, FN, WEF och andra.

Har valt självständighet? Det är snarare så att några i östra Ukraina tog till vapen för att slippa vara en del av Ukraina och Ryssland backade upp det. Om några extrema i Skåne bestämmer sig för att ta till vapen och deklarera sig själva som självständiga samtidigt som de stöttas av t.ex. Danmark, skulle du då stödja detta med motiveringen att skåningarna har valt självständighet?
Citera
2022-04-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Larvigt exempel då Ryssland aktivt tagit över delar av Ukraina samt driver ett krig där man försöker att ta större delar av Ukraina i Donbass. Dessutom förföljer och dödar man Ukrainare. Nazist snacket är bara påhitt från Ryssland för att försöka skapa opinion, dock finns det säkert antiryska element i Ukraina, men kanske inte så konstigt med tanke på hur Ryssland beter sig mot Ukraina.

Azov är inte något påhitt från Ryssland. Finns gott om reportage från flera medier om det på YT. Dessa verkar vara ultra-nationalister varav för många i alla fall verkar vara nazister.
Citera
2022-04-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
För att problemet redan fanns och Ryssland redan brutit mot avtal. Du ignorerar åter igen verkligheten och historien. Dina pacifist ska ideal, hur ädla de än är krockar gång på gång med verkligheten. Har du någon diagnos som gör det svårt för dig att ta in det?
Du har en diagnos som kallas för "Idiotens dilemma" avseende vad som tycks rätt och fel efter att något hänt.

Verkligheten är ett namn på det som hänt enligt DINA sinnen och andra har synpunkter enligt sina sinnen. Vi lever alltså i olika världar och bara idioter är idiotsäkra på vad som hänt.

Du tycker kanske det är bättre att Z är stolt som Stoltenberg och lämnar död och förintelse bakom sig i sitt skyddsrum samt en vapenarsenal i bakfickan medan anhöriga och bekanta till offren nog har en annan åsikt. Du är Pinsamt LIK uppkäftiga Stoltenberg, tycker jag.

Att svälja sin stolthet är större än att vara ansvarig för tusentals döda för ingenting
Senast redigerad av shivashambo 2022-04-05 kl. 16:18.
Citera
2022-04-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Azov är inte något påhitt från Ryssland. Finns gott om reportage från flera medier om det på YT. Dessa verkar vara ultra-nationalister varav för många i alla fall verkar vara nazister.

Blir bara löjligt att kalla Ukrainare för nazister när man dödar andra människor/ryssar som i praktiken ser likadana ut. Kalla det för Ukrainska ultranationalister isåfall. Egentligen handlar det bara om att ryssarna är sura för man har fått hårt Ukrainskt motstånd och tidigare drivits tillbaka i Donbass.
Citera
2022-04-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Blir bara löjligt att kalla Ukrainare för nazister när man dödar andra människor/ryssar som i praktiken ser likadana ut. Kalla det för Ukrainska ultranationalister isåfall. Egentligen handlar det bara om att ryssarna är sura för man har fått hårt Ukrainskt motstånd och tidigare drivits tillbaka i Donbass.

Ingen har kallat ukrainare för nazister. Jag håller med om att rysslands grej med att "avnazifiera" Ukraina verkar larvigt, men faktum är att azov existerar och åtminstone delar av dessa verkar vara nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in