2022-04-04, 21:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Personen var något otydlig och sa att fyra titlar skulle vara unikt. Jag passade då på att påpeka att detta i sig inte är unikt. City var häromåret stolta över att de lyckats ta ifrån United äran över att vara enda laget i PL som tagit fyra titlar under ett år. Men visst vore det unikt om Liverpool tog hem de fyra som de nu har chans på, och en CL-titel väger absolut tyngre än Community Shield.
Aha, men 4 titlar är starka papper även om community är lite ”utanför” säsong och bara 2 deltagande lag.
Citera
2022-04-04, 21:33
Medlem
Bye bye Gunners!! bara att välkomna in spurs och kulan in i fotbollens finrum igen!
Citera
2022-04-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Bye bye Gunners!! bara att välkomna in spurs och kulan in i fotbollens finrum igen!
Det är lite för tidigt att räkna ut Arsenal redan och alldeles för tidigt att räkna in Spurs. Det kommer hinna hända mycket på denna tabellen med de 8-9 omgångar som kvarstår. Som neutral i CL-fighten kan det bli intressanta omgångar (med tanke på att United inte kommer vara med i racet).
Citera
2022-04-04, 23:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Ja, tro det själv du

Men du har tydligen inte koll på att Arsenal har en match mindre spelad, och att vi har ett ngt lättare schema framför oss än vad våra rivaler har. Men om det är en sak som säkerligen samtliga här inne har lärt sig, så är du att du har noll koll på allt som har med fotboll att göra.
Citera
2022-04-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det är lite för tidigt att räkna ut Arsenal redan och alldeles för tidigt att räkna in Spurs. Det kommer hinna hända mycket på denna tabellen med de 8-9 omgångar som kvarstår. Som neutral i CL-fighten kan det bli intressanta omgångar (med tanke på att United inte kommer vara med i racet).
Inte alls tidigt tycker jag men visst många omgångar kvar!
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, tro det själv du

Men du har tydligen inte koll på att Arsenal har en match mindre spelad, och att vi har ett ngt lättare schema framför oss än vad våra rivaler har. Men om det är en sak som säkerligen samtliga här inne har lärt sig, så är du att du har noll koll på allt som har med fotboll att göra.
Hahaha gråt generalen!! lättare spelschema vetefan med tanke på att ni har torskat mot varenda storklubb...
Liverpool 1a och Spurs 4a.. bye bye med din tippning!
Citera
2022-04-04, 23:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ja, tro det själv du

Ganska säker han slog hårt på spiken för att liva upp tråden med glimten i ögat 😋
Ni möter skapligt motstånd kommande 5; Brighton (h) Southampton (b) Chelsea (b) Man U (h) West Ham (b) knappast lätta 15 p in på kontot.
Citera
2022-04-04, 23:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ganska säker han slog hårt på spiken för att liva upp tråden med glimten i ögat 😋
Ni möter skapligt motstånd kommande 5; Brighton (h) Southampton (b) Chelsea (b) Man U (h) West Ham (b) knappast lätta 15 p in på kontot.
Han är ju bara ett jävla litet troll.

Har väl aldrig påstått att vi har lätt motstånd framför oss, har jag? Men dock så har vi ett ngt lättare schema framför oss än vad de har. Och av matcherna som du ramsade upp, så tror jag att vi kommer att plocka minst 10p, samt att vi vinner mot Leeds, Newcastle, Everton och att vi får med oss minst 1p i matchen mot Bottenham.
Citera
2022-04-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ja, tro det själv du

Arsenal:
Brighton and Hove Albion (H), Southampton (B), Chelsea (H) , Manchester United (H), West Ham United (B), Leeds United (H), Tottenham Hotspur (B), Newcastle United (B), Everton (H)

Tottenham:
Aston Villa (B), Brighton and Hove Albion (H), Brentford (B), Leicester City (H), Liverpool (B), Arsenal (H), Burnley (H), Norwich City (B)

I mitt tycke är Arsenals schema tuffare. Spurs kan ha två matcher mot lag som redan är klara för Championship som avslutning om resultaten går deras väg. Ser lika stor möjlighet att båda lagen bara tar 12 av 24/27p som att man tar 22+ poäng.
Citera
2022-04-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, tro det själv du

Lättare? Håller inte med, West Ham, Chelsea och United är rätt svåra matcher på förhand. Vi har Liverpool som känns tuff, resten skall vara överkomliga.

Jag tror derbyt kan bli rätt avgörande, jag tror inget av lagen har råd att tappa speciellt många poäng under de avslutande omgångarna.
Citera
2022-04-05, 01:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Lättare? Håller inte med, West Ham, Chelsea och United är rätt svåra matcher på förhand. Vi har Liverpool som känns tuff, resten skall vara överkomliga.

Jag tror derbyt kan bli rätt avgörande, jag tror inget av lagen har råd att tappa speciellt många poäng under de avslutande omgångarna.
Allt är svårt på förhand. WHU & United borde vi vinna över, och Chelsea är inte alls lika starka längre vid det här skedet av säsongen. Innan kvällens match så hade vi vunnit 5 raka bortamatcher.

Tror du på fullaste allvar att Bottenham kommer att ta 3p i samtliga av deras resterande matcher förutom i mötet mot Liverpool? Själv så tror jag att vi har redan säkrat oss 4:e platsen innan derbyt.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-05 kl. 01:50.
Citera
2022-04-05, 02:04
Medlem
Citat:
Allt är svårt på förhand. WHU & United borde vi vinna över, och Chelsea är inte alls lika starka längre vid det här skedet av säsongen. Innan kvällens match så hade vi vunnit 5 raka bortamatcher.

Tror du på fullaste allvar att Bottenham kommer att ta 3p i samtliga av deras resterande matcher förutom i mötet mot Liverpool? Själv så tror jag att vi har redan säkrat oss 4:e platsen innan derbyt.

Precis som ni borde ha vunnit över CP? 3-0.
Ni kommer förlora matcher och tappa poäng.

Det kan absolut komma någon mina som laget går på, men som det är nu är Spurs det formstarkaste laget i ligan om man bortser från City, Liverpool och Chelsea, motståndet som kommer framöver är hanterbart, med ett undantag, där Liverpool kommer bli väldigt tufft, men någon/några poäng kommer säkert tappas, precis som det kommer bli för Arsenal.

1 Tottenham Hotspur 19:5 12
2 Liverpool FC 7:0 12
3 Manchester City 7:1 10
4 Brentford FC 10:6 9
5 Chelsea FC 9:5 9
6 West Ham United 6:6 9
7 Arsenal FC 6:7 9
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-04-05 kl. 02:08.
Citera
2022-04-05, 07:49
Moderator
zanteras avatar
Att Arsenal skulle få det svårt mot Palace var kanske inte oväntat men trodde inte de skulle bli krossade som de blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in