2022-04-05, 09:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Undra hur många gånger kreml har ljugit? Säger de sanningen någon gång? Nästan skrämmande hur man bara ljuger och förnekar allt. Jag visste inte att det var så omfattande lögner som kom från Ryssland hela tiden. Detta krig har förändrat min uppfattning om Ryssland.

Ja, de ljuger. Hela tiden. Om allt. Och det är på tiden att vi i väst nu en gång för alla fattar det och aldrig litar på det här bottenskrapet igen. Någonsin.

Se bara på de förvirrade små pruttler-pojkarna här i tråden. De kräks ut sina små infantila och totalt värdelösa lögner som alla med intelligens högre än en öronmanet skrattar sig fördärvade åt. De blir ägda i inlägg efter inlägg. Hela tiden. Ändå kommer de tillbaka och postar exakt samma lögner igen och igen som de förlorare de är. Hysteriskt kul och tragiskt på samma gång.

Riktigt, riktigt störda och värdelösa människor.

De här små figurerna är dock inte medvetna om hur värdelösa de är. De har nämligen varit värdelösa hela sina värdelösa liv, så de vet inte om något annat. Att vara värdelös är deras normaltillstånd.
Citera
2022-04-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magic64
Poland discussing entering conflict?

Länk?

Man hoppas att det stämmer
Citera
2022-04-05, 09:12
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vad var det stora skämtet? Att resultatet inte gick er väg?
Spännande det där att när Yanukovych flyr landet är det en kupp, men när beväpnade män stormar regionshögkvarteren och utropar en polisstat så är det inte det. Varför är det senare legitimt, men inte det förra?
Citera
2022-04-05, 09:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Omröstningen har inte godkänts av FNs generalförsamling. Dessutom:

5 maj 2014 postade Rysslands presidents råd för mänskliga rättigheter ett blogginlägg som dock snabbt drogs tillbaka, där man sa att "en klar majoritet av Sevastopols medborgare röstade i folkomröstningen för återföreningen med Ryssland (50–80 procent). Krim visar olika uppgifter att 50–60 procent röstade för en återförening med Ryssland, och totalt röstade där 30–50 procent av de röstberättigade." Detta antydde att endast 15–30 procent av de sammanlagt antal röstberättigade i realiteten röstade för Rysslands annektering av Krim (och Sevastopol).[39][40] Dokumentet finns fortfarande att läsa på Rysslands regerings webbplats i sin ryska version.[41]
Man kan inte räkna in de som inte röstar i ett val. Man kan anta att om alla röstberättigade röstat så hade resultatet blivit liknande procentmässigt.
Citera
2022-04-05, 09:15
Medlem
Jag skall erkänna att jag levt i tron att Ryssland var en underdog som försökte bli någonting bättre. I Donbasskonflikten stod jag på rebellernas sida och läste The Saker, Armchair general och allt det och tyckte Ukraina var agressor. Försökte hålla en - det är inte ens fel att två träter - linje.

I och med detta krig har Ryssland tappat all rätt till rimlig behandling, en bra ryss är en död ryss och dom förtjänar att bli europas nya zigenare.

Så fort dom förlorat kommer dom ändra strategi till att det finns många i Ryssland som är emot putin men om landet vill kan dom resa sig och kasta ut Putin imorgon, en revolution.

Så med mindre än att det blir en revolution i Ryssland ser jag gärna en soviet-style isolering som kastar dom tillbaka till kolchoser och kosackbyxor.
Citera
2022-04-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja precis därför ska vi sanktionera Ryssland tills de överlämnar sina kärnvapen och släpper fria de ca 300 nationaliteter som behöver egna länder inom den alldeles för stora nationen Ryssland.
Sedan ska Königsberg och de delar av Finland som ryssarna tagit återbördas.
Japanerna ska ha tillbaka de där öarna ryssarna stal.
Har jag glömt något?

Krim
Citera
2022-04-05, 09:17
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Undra hur många gånger kreml har ljugit? Säger de sanningen någon gång? Nästan skrämmande hur man bara ljuger och förnekar allt. Jag visste inte att det var så omfattande lögner som kom från Ryssland hela tiden. Detta krig har förändrat min uppfattning om Ryssland.

Min också. Jag tyckte att Ryssland var på rätt väg, om än med små steg förut. Jag hade även förståelse för deras Krim politik. Allt det är borta nu. Ryssar är barbarer och att ens lyssna på dem är meningslöst. Allt, precis allt, är lögner. Lavrov ljuger så kraftigt så man skäms å hans vägnar.
Citera
2022-04-05, 09:19
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Min också. Jag tyckte att Ryssland var på rätt väg, om än med små steg förut. Jag hade även förståelse för deras Krim politik. Allt det är borta nu. Ryssar är barbarer och att ens lyssna på dem är meningslöst. Allt, precis allt, är lögner. Lavrov ljuger så kraftigt så man skäms å hans vägnar.
Säger han annorlunda än det som står i Aftonbladet?
Citera
2022-04-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Man kan inte räkna in de som inte röstar i ett val. Man kan anta att om alla röstberättigade röstat så hade resultatet blivit liknande procentmässigt.

Nej, det kan man inte anta överhuvudtaget givet förutsättningarna. Särskilt inte som det inte fanns några övervakare av valet. Mitt råd är att du flyttar till Ryssland och lever i din egen fantasivärld. Och röstar på Putin, den ende.
Citera
2022-04-05, 09:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Miljontals ryssar offrade sina liv i kampen mot nazismen. Det finns minnesmärken överallt över detta i Ryssland. Ryssarna för ett heligt krig mot nazismen. Ukrainska nazisternas förebild är Stephan Bandera.

Är inte Wagner privata legosoldater? Mördar för pengar. Varsomhelst. Vad har Wagnergruppen för förebild? Rickard Wagner Hitlers favoritkompositör? Måste ha ett jäkla musikintresse för och sitta och lyssna på Wagner timme ut och timme in. Riktiga nördar.

Ledaren för- och grundaren av Wagner är nazist och står mycket nära Putin. Har fått medalj av honom. Så ja de kanske mördar för pengar men inte var som helst utan där Putin beordrar det. De har vapen från ryska armén. I praktiken är de en del av ryska armén.
Citera
2022-04-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita

Ja det är kul detta hur dom har lyckats tappa det lilla stöd dom hade på en månad. Jag var exakt samma som dig men sekunden invasionen startade var det borta.

Tänk också när dom slutar med sina psyops i EU, miljörörelsen, fredsrörelsen, kommunister, feminister, SD, NMR, V osv. Det kommer bli riktigt lugnt.
Citera
2022-04-05, 09:23
Medlem
Ukrainas säkerhetstjänst har sammanställt en lista över 2000 ryska krigsförbrytare. Kan dom ha haft hjälp av Anonymus?

Detta krig kommer att få stora verkningar efter krigsslutet.

Ryska ledningens storhetsvansinne förstörde Rysslands framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in