Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Jag har hört vittnesmål som säger att bombningarna varit relativt ensidiga från Ukrainas sida under den här perioden. Så har det säkerligen inte varit överallt men många civila har drabbats. Samtidigt har staten infört lagar för begränsa det ryska språket mm, vilket förstärker bilden av att man försökt skrämma iväg etniska ryssar.
Personligen tror jag att krafterna bakom Zelensky-regimen medvetet gjort detta för att provocera fram en reaktion från Ryssland.
Då du refererar till din idol i det här kriget och ensidigt tar hans dokumentation som den riktiga så förstår jag din ståndpunkt, nu har jag ett något bredare område där jag hämtar min information från.
Personer jag träffar media utanför ryssk kontrol och officiella organ som FN etc. och då får man en något mer nyanserad bild av hur den här konflikten sett ut.
Sen om man väljer att köpa Ryssk propaganda till 100% så gör man, men då skall man vara medveten om det och inte påstå att man tar in alternativa käller. Utan att vara sanningsenlig och redovia att men enbart läser käller som är 100% styrda och accepterade av en part.
Hur många personer med ett ursprung från regionen har du träffat personligen??