2022-04-05, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karakateoru
Säger du som gnäller om Ukraina som judar gnäller om förintelsen. "ÅÅH så synd om oss". Fast att du inte vet ett jävla skit om Ukraina och började bry dig om konflikten bara för att det var "the current thing". Dra åt helvete.

Och jag ska vara den med offerkoftan när det är dina gelikar som lipar varje gång en ukrainare åker på stryk.
Ännu ett bevis för att förintelseförnekarna/Hitlerkramarna är samma skrot och korn som de som nu blundar för Rysslands folkbrott. Skönt att ni satans lakejer alltid står på den förlorande sidan i slutändan, utan makt eller inflytande.
Citera
2022-04-05, 07:26
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Med din tolkning av den frågan så utesluter jag att din slutledningsförmåga är speciellt hög, och att du går på allt som kommer ut från Kreml.
Det är fastslaget sen länge att det inte varit nån etnisk rensing eller att 14000 civila ukrainska ryssar dött i den konflikten.
Däremot om man räknar ihop alla som dött p.g.a den är man uppe på de siffrorna, men då handlar det mest om Ukrinska och rysska militära styrkor. Samt civila på bägge sidor plus några 100 flygplanspassagerare som de ryssaka separatisterna roade sig med att ta död på.
Lär dig skaffa dig lite källkritik och för guds skull öva upp din läsförståelse på andra språk än Rysska.
Jag har hört vittnesmål som säger att bombningarna varit relativt ensidiga från Ukrainas sida under den här perioden. Så har det säkerligen inte varit överallt men många civila har drabbats. Samtidigt har staten infört lagar för begränsa det ryska språket mm, vilket förstärker bilden av att man försökt skrämma iväg etniska ryssar.

Personligen tror jag att krafterna bakom Zelensky-regimen medvetet gjort detta för att provocera fram en reaktion från Ryssland.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-04-05 kl. 07:28.
Citera
2022-04-05, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Lista med namn på de ryska krigsförbrytarna i Bucha. Hoppas de blir tillfångatagna o straffade.

Putin som är ytterst ansvarig borde också straffas. Hängning i direktsändning är det enda rimliga straffet.

War criminals directly involved in committing war crimes against the people of Ukraine in Bucha - servicemen of 64 separate motorized rifle brigades 35 OA VVO
April 4, 2022
List of personnel of
64 separate motorized infantry brigades
of the 35th All-Army

https://gur.gov.ua/content/voennye-prestupnyky-neposredstvenno-uchastvuiushchye-v-sovershenyy-voennykh-prestuplenyi-protyv-naro da-ukrayny-v-h-bucha-voennosluzhashchye-64-otdelnoi-motostrelkovoi-bryhady-35-oa-vvo.html

Inte alls säkert. Det verkar som ryssarnas tidiga intentioner var att inte ta till övervåld. Du måste bevisa att Putin visste om handlingar och gjorde inget för stoppa dem om han kunde. Eller ha beordrade dem.

Även armens dåliga disciplin kan han klara sig i från om det visar sig att Generaler mm har ljugit till Putin.

Men Putin har sagt och det är till hans nackdel att han är informerad och hans generaler inte ljuger till honom.

Olagligt anfallskrig? Den burken kommer USA troligen inte vilja öppna.
Citera
2022-04-05, 07:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag har hört vittnesmål som säger att bombningarna varit relativt ensidiga från Ukrainas sida under den här perioden. Så har det säkerligen inte varit överallt men många civila har drabbats. Samtidigt har staten infört lagar för begränsa det ryska språket mm, vilket förstärker bilden av att man försökt skrämma iväg etniska ryssar.

Personligen tror jag att krafterna bakom Zelensky-regimen medvetet gjort detta för att provocera fram en reaktion från Ryssland.

Det du lägger fram här gör inte att Rysslands invasion av Ukraina inte är ett olagligt angreppskrig.

Vart vill du komma med din argumentation?
Citera
2022-04-05, 07:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag är fortfarande tveksam till rapporterna ifrån Bucha.
12 mars ockuperade ryska trupper staden men först 3 veckor senare kommer dessa rapporter.
I en stad med 30 000 människor borde det ha läckt ut mängder med information om dessa systematiska våldtäkter, avrättningar osv på civila under dessa 3 veckor.
Dessutom har ju Ukrainska trupper varit nära staden under denna tid och haft både oculär bevakning av den och kontakt med civila inne i staden. Men inte ett pip.

Jag har svårt att tro i dessa internettider när i stort sett alla har en telefon att inget skulle läckt ut. Inget i denna konflikt har haft ett sådant långt glapp i information.

Kan nån hänvisa till artiklar, twitterinlägg ifrån Bucha från perioden 12-31 mars som påvisar dessa grymheter?

Det finns satellitbilder, vitnessmål från de som bor där och som blivit beordrade av ryska orcher att inte gå ut. Att det inte finns mycket bildbevis under det tidsintervallet du frågar efter är pga av att orcherna tvingat invånarna att lämna ifrån sig mobiler och datorer.

Här har du lite vitnessmål såhär långt

https://youtu.be/HaCD0XlxYgA

https://youtu.be/sEjt7eL6tZk
Citera
2022-04-05, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Vad fan säger du nu?! Det är ju det som är tanken att publiken ska fast inne i Bucha grejen medan Ryska Armen rensar ut östra Ukraina, visst ska du diskutera Bucha massakern

Hur menar du nu?
Citera
2022-04-05, 07:36
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det du lägger fram här gör inte att Rysslands invasion av Ukraina inte är ett olagligt angreppskrig.

Vart vill du komma med din argumentation?
Har inte Ryssland en smula moralisk rätt att ingripa mot etnisk rensning av ryssar i deras bakgård? Man kan åtminstone förstå varför de ingrep och slipper hitta på teorier om att Putin blivit vansinnig.
Citera
2022-04-05, 07:36
Medlem
Citat:

Då du refererar till din idol i det här kriget och ensidigt tar hans dokumentation som den riktiga så förstår jag din ståndpunkt, nu har jag ett något bredare område där jag hämtar min information från.
Personer jag träffar media utanför ryssk kontrol och officiella organ som FN etc. och då får man en något mer nyanserad bild av hur den här konflikten sett ut.
Sen om man väljer att köpa Ryssk propaganda till 100% så gör man, men då skall man vara medveten om det och inte påstå att man tar in alternativa käller. Utan att vara sanningsenlig och redovia att men enbart läser käller som är 100% styrda och accepterade av en part.
Hur många personer med ett ursprung från regionen har du träffat personligen??
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-04-05 kl. 07:41.
Citera
2022-04-05, 07:37
Medlem
Citat:
Kan man lita på att FN ser nyktert på det här nu när hela västvärlden gått bananas med ryssnoja? Jag tvivlar på det.

Jag får återigen länka till den här killen. Flera av de han intervjuar berättar om vad som pågått under åren. Har inte en specifik intervju att peka på just nu:
https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday

Vill du ha en nykter syn på krigsbrotten så kan du ta dig en titt på satellitbilderna som visar åtskilliga lik. Bllderna ljuger inte till skillnad från mytomanerna i Kreml.
Senast redigerad av Leland1979 2022-04-05 kl. 07:44.
Citera
2022-04-05, 07:40
Medlem
Citat:
Titta på kartan här från år 1900 så ser du att hela landområdet som nu är Ukraina då var en del av Ryssland:
https://i.redd.it/tuwsw7qznkd71.png

Var är lögnen? Ni stollar bara slänger ur er lögnanklagelser till höger och vänster utan någon som helst grund.

På vilket sätt är en 122 år gammal karta relevant?
Citera
2022-04-05, 07:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Då du refererar tilldin idaol i det här kriget och ensidigt tat hans dokumentation som den riktiga så förstår jag din ståndpunkt, nu har jag ett något bredare bredare område där jag hämtar min information från.
Personer jag träffar media utanför ryssk kontrol och officiella organ som FN etc. och då får man en något mer nyanserad bild av hur den här konflikten sett ut.
Sen om man väljer att köpa Ryssk propaganda till 100% så gör man, men då skall man vara medveten om det och inte påstå att man tar in alternativa käller. Utan att vara sanningsenlig och redovia att men enbart läser käller som är 100% styrda och accepterade av en part.
Hur många personer med ett ursprung från regionen har du träffat personligen??
Jag har tagit del av vittnesmål från 40-50 personer i området. Via the magic of the internetz.
Citera
2022-04-05, 07:44
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt är en 122 år gammal karta relevant?

Ska man ta fram gamla kartor så tillhör ju rySSland egentligen Mongoliet ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in