2022-04-05, 00:16
Medlem
Baisers avatar
Käften rysstroll

Citat:
A 3-year old Arina (with signs of rape) on top of her 17-years old sister Veronica. Russia should be accountable for the genocide of Ukrainians #StopRussia #StandWithUkraine

Titta på egen risk att må dåligt

https://twitter.com/Mariana_Betsa/st...K2TR1fng-ughjw
Citera
2022-04-05, 00:16
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ssland-lamnade

Liken har legat där i minst 3 veckor. Det vill säga de hamnade där när staden var under rysk kontroll. De ryska råttorna är kända för att avrätta civila, de gjorde det Under WW2 i Afghanistan, Tjetjenien och nu i Ukraina.

Det Är tyvärr väntat att en sådan underlägsen ras mördar och våldtar. De är trotts allt bara djur.
Citera
2022-04-05, 00:17
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bra försök av dig att lura folk som inte kan språket, synd att det finns de som kan tolka vad som sägs.

Jasså, vad säger de då?

Det har redan bekräftats av flertalet ukrainsk-språkiga att detta är precis vad de säger.
Citera
2022-04-05, 00:18
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jasså, vad säger de då?

Det har redan bekräftats av flertalet ukrainsk-språkiga att detta är precis vad de säger.
Ja du ser, du vet det ju inte själv.
Jo jag vet eftersom jag har rysktalande vänner i Lettland, men tänker låta dig leva i ovisshet istället, eftersom du inte vet ett skit om vad du själv postar.
Citera
Medlem
Dom som bindsfast har plundrat och stulit.

https://www.mirror.co.uk/news/world-...rying-26415293

Finns flera klipp, bara söka, medborgargardet skyddar sina butiker.
Citera
Medlem
Citat:
Det är det inte, men om du hävdar detta så får du gärna lägga fram bevis som styrker din tes.
Tillsvidare kan jag säga att du enbart för fram ett resonemang som helt saknar substans, eftersom du helt enkelt saknar bevis för det du påstår.

Fast det finns ju massor av bevis om hur Ukrainas styrkor mördar krigsfångar, skjuter på civila, använder mänskliga sköldar m.m. Vi har inga bevis för att Ukraina är de skyldiga i detta fall ännu, men de ukrainska styrkorna har betett sig väldigt illa många gånger tidigare.

I Syrien så var det hela tiden nya massakrer och illdåd som USA och västmedia skyllde på Assad, men det var bara ljug och fejk alltihop, gång på gång. Antingen så var det CIA:s terrorister som själva hade slaktat massa civila eller så var hela storyn bara påhittad. Det är samma krafter som ligger bakom regimen I Ukraina som låg bakom terroristerna i Syrien.

Citat:
Återigen bevisa att det är ukrainarna själva som ligger bakom morden på sin egen befolkning.
Du får tills dess förklara hur en militärmakt mördar sina egna civila, samtidigt som man offrar livet för att försvara samma civila mot den ryska krigsmakten.

Vad som hänt här återstår att se men sannolikheten för att de som redan har gjort massa fula saker gör det igen är högre än att de som inte har gjort det tidigare plötsligt gör det.
Senast redigerad av Tumidanda 2022-04-05 kl. 00:23.
Citera
2022-04-05, 00:20
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Käften rysstroll

Vad är det för "signs of rape"? Kan inte se någonting på bilden.

Dessutom som jag redan nämnt verkar huden ha ett väldigt fint lyster om sig. Om det barnet är dött så har det inte varit dött speciellt länge (fem minuter?).
Citera
2022-04-05, 00:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Och här är video tagen av ukrainsk militär den 30:e mars, efter att staden lämnats av ryssarna. Soldaten frågar den andra soldaten: "Är det OK att skjuta de med armband på sig?" och då svarar han andra: "Ja".

Men liken som fastnat på satellitbilderna har dött innan 30:e mars:

Citat:
Satellite images show bodies lay in Bucha for weeks, despite Russian claims.

https://www.nytimes.com/2022/04/04/w...mid=tw-nytimes

Så det samtalet är inte relevant när det gäller dem.

En annan (rysktalande) flashbackare skrev så här om detta samtal:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-04-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Käften rysstroll

Väldigt typiska Bandera-aktiviteter.
Citera
2022-04-05, 00:22
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ja du ser, du vet det ju inte själv.
Jo jag vet eftersom jag har rysktalande vänner i Lettland, men tänker låta dig leva i ovisshet istället, eftersom du inte vet ett skit om vad du själv postar.

Jag har också ryskspråkiga vänner. Och de har bekräftat monologen.
Citera
2022-04-05, 00:23
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast det finns ju massor av bevis om hur Ukrainas styrkor mördar krigsfångar, skjuter på civila, använder mänskliga sköldar m.m. Vi har inga bevis för att Ukraina är de skyldiga i detta fall ännu, men de ukrainska styrkorna har betett sig väldigt illa många gånger tidigare.
Du skriver att det finns massor med bevis, samtidigt du i nästa mening skriver att det inte finns några bevis.
Jag förstår att du passar bra in i AfS led.

Citat:
I Syrien så var det hela tiden nya massakrer och illdåd som USA och västmedia skyllde på Assad, men det var bara ljug och fejk alltihop, gång på gång. Antingen så var det CIA:s terrorister som själva hade slaktat massa civila eller så var hela storyn bara påhittad. Det är samma krafter som ligger bakom regimen I Ukraina som låg bakom terroristerna i Syrien.
Ja du, dra fram vilka andra krig du vill, du har fortfarande inte kunnat presentera ett enda bevis för att ukrainska soldater ligger bakom massakern i Butja.

Citat:
Vad som hänt här årerstår att se men sannolikheten för att de som redan har gjort massa fula saker gör det igen är högre än att de som inte har gjort det tidigare plötsligt gör det.
Ja, och vilken nation är det som brukar invadera andra länder, Ryssland eller Ukraina?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...volving_Russia
Citera
2022-04-05, 00:25
Medlem
Citat:
Vad är det för "signs of rape"? Kan inte se någonting på bilden.

Dessutom som jag redan nämnt verkar huden ha ett väldigt fint lyster om sig. Om det barnet är dött så har det inte varit dött speciellt länge (fem minuter?).

Lik från bårhus? Det verkar vara lite olika skick och ålder (alltså hur långe de varit döda) på liken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in