2022-04-04, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Hur förklarar du då "döda" i Bucha som rör på sig på videon?

Den här videon är från en direkt sändning Ukrainska TV propaganda, kolla "kroppen" till höger under de första sekunderna, han rörde på armen

https://vk.com/video-75257834_456241278

Vilken also grandios fuck up för den ukrainska false flag va, tänk bara hur en liten detalj kan fucka up för hela falsa flag operationen

Det är en vattendroppe som rinner på vindrutan.

Du tror alltså att Ukraina spelar in en fejkvideo och råkar missa den "lilla" detaljen att en av de döda rör på sig, likt en B-film?

Stäng av datorn och ta lite frisk luft eller något.
Citera
2022-04-04, 23:49
Medlem
Karakateorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Är du nöjd nu när ryssar och Ryssland är paria bland alla människor?

Om du tror att det här blåser över inom kort är du mer lurad än det verkar och du verkar ordentligt lurad. När Butja avslöjades var det slut för apologeterna så nu är det Nürnberg 2 som kommer avsluta kriget, och inget annat.

Vad har deras paria med kriget att göra? Det är ju ni muppar som hävdar att Ukraina vinner. Vad är tecknet på detta? VAR?

Jag skiter väl i vad som händer med ryssen. Finner det mer skrattretande att era gelikar gömmer er för verkligheten.
Citera
2022-04-04, 23:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad håller Omni på med, sprider rysspropaganda...

Du fattar att av alla städer som är jämnade med marken av ryskt artilleri så ligger det tiotusentals döda ukrainare i ruinerna, tror du Buchy är det enda krigsbrottet är du mer än lovligt hämmad.

Har jag påstått att Butja är det enda stället????
Den ukrainska riksåklagsren hade, redan innan dess, samlat in mer än 4000 fall av krigsbrott, utförda av ryska trupper i Ukraina, och 2000 fall av medhjälp till krigsbrott. Putlers krig i Ukraina är ett utrotningskrig!
Citera
2022-04-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kommer dock aldrig att ske vad gäller 90 procent av de ryssar som nu lever i den Ryska Federationen, med mindre än att den cancersvulsten splittras i mindre stater och att två generationer av dem fått leva i, mindre civiliserade länder, typ: Rebubliken Kaliningrad, Stadsstaten St. Petersburg, Novgorod, Moskastaten, Novgorod, Kazan osv.

Nu spekulerar jag, men undrar om Putin skulle investerat miljarder av Ryska folkets pensionspengar i den här heroiska osjälviska 'polisiära insatsen i Ukraina för att undanröja nazister' ... om han inte hade stärkt FSB och OMON till en så god nivå att han nu enkelt kan stoppa 'terrorister som försöker splittra RF'. Kort sagt, Sovjet höll Ryssen i järngrepp rätt många år. Varför skulle inte Putin klara samma konststycke?
Citera
Medlem
Eastwings avatar
Är det inte dags för Ukraina att tåga över gränsen och trycka ryssjävlarna tillbaka bakom Uralbergen där de hemma.
Citera
Medlem
End game i Mariupol som redan konstaterats.
Det sorgliga nu är att vi bara sett början. Nu blir det ett blodigt ställningskrig i Donbass.

Citat:
@ThomasVLinge
#Ukraine 🇺🇦: after putting up an incredible defense for over a month around 270 Ukrainian soldiers has no choice but to surrender to the Russian invasion force in #Mariupol.
https://twitter.com/ThomasVLinge/status/1511086239780380672
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ojdå men hur kan en död person röra på armen som här på videon

Det finns ingen "död" person som rör armen. Det är en vattendroppe/ljusreflex.

Allt du behöver veta finns här:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-04-04, 23:52
Medlem
Smutzs avatar
Citat:

Den här videon är från en direkt sändning Ukrainska TV propaganda, kolla "kroppen" till höger under de första sekunderna, han rörde på armen

Vilken also grandios fuck up för den ukrainska false flag va, tänk bara hur en liten detalj kan fucka up för hela falsa flag operationen

VK vill ha mitt nummer för att titta på det där. Jag vill inte ge bort mitt nummer för det, får tillräckligt med spam. Finns videon någon annanstans du kan länka till?

Jag misstänker att det är tramset som blivit grundligt debunkat redan (vattendroppen i backspegeln) men jag vill ändå ge dig the benefit of the doubt.
Citera
2022-04-04, 23:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Primärt för att uppnå air superiority , men kan även uppträda i roller för ground attack, electronic warfare, and signals intelligence capabilities.

Vad den kostar att nyttja i kristider är ovidkommande.

F-22 har haft vissa problem med bl.a. korrosion och annat. De har ju andra mindre dyra plan att sätta in för rudimentära ground-attacks. Varför ”överinvestera” med Raptors?
Citera
2022-04-04, 23:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Tänka sig vad en vattendroppe kan ställa till med. Då ser de nyttiga idioterna det propagandan berättar för dem.

https://www.youtube.com/watch?v=xkXcex2Id4M
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns ingen "död" person som rör armen. Det är en vattendroppe/ljusreflex.

Allt du behöver veta finns här:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Det var som fan! Man kan faktisk se det på tverskoys länk också, om man kollar noga. Det är lätt att missa det eftersom videon är lågupplöst.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Nu spekulerar jag, men undrar om Putin skulle investerat miljarder av Ryska folkets pensionspengar i den här heroiska osjälviska 'polisiära insatsen i Ukraina för att undanröja nazister' ... om han inte hade stärkt FSB och OMON till en så god nivå att han nu enkelt kan stoppa 'terrorister som försöker splittra RF'. Kort sagt, Sovjet höll Ryssen i järngrepp rätt många år. Varför skulle inte Putin klara samma konststycke?

Därför att hans säkerhetstrupper, i allt högre grad tvingas tjänstgöra vid front(områdetna) i Ukraina. Och i och med att de är lättare beväpnade och har mindre skydd så åker de på de största förlusterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in