2022-04-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Visst, redan allmän kunskap nu:

https://omni.se/a/47AVOe

Vad håller Omni på med, sprider rysspropaganda...

Du fattar att av alla städer som är jämnade med marken av ryskt artilleri så ligger det tiotusentals döda ukrainare i ruinerna, tror du Buchy är det enda krigsbrottet är du mer än lovligt hämmad.
Citera
2022-04-04, 23:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Kom igen när du har bevis för det. Tills dess är det ryssarna som gjort detta och ryssarna som ska straffas.

Ingen av er har kunnat lägga fram någonting som ens antyder att det är någon annan än mongolhorderna som gjort detta.
Vad menar du med "ingen av er"? Om du tror att jag är på Rysslands sida bara för att jag nämner att det kan vara ukrainare har du nog lite tunnelseende. Du kan kolla mina tidigare inlägg i tråden om du tvivlar. Om det visar sig att det begicks av ukrainare kan du nog föreställa dig de obehagliga vibbarna i luften när man dömt Ryssland till helvetet för just detta. Ryssland är av mig dömt till helvetet pga kriget, eftersom jag vet att det är Ryssland som orsakat det. Avrättningarna har jag ingen aning om.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Hur förklarar du då "döda" i Bucha som rör på sig på videon?

Den här videon är från en direkt sändning Ukrainska TV propaganda, kolla "kroppen" till höger under de första sekunderna, han rörde på armen.

Det finns inga "döda" som rör på sig. Det är ett ryskt trollpåhitt. Här debunkas den lögnen:

Videosekvens 1:
Slow motion:
https://www.youtube.com/watch?v=xkXcex2Id4M
Inverterade färger:
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1510641101643919368

Videosekvens 2:
https://twitter.com/SPITFIREVA/status/1510650964293869583
Citera
Medlem
Karakateorus avatar
Med tanke på de 267 som nu gav upp, är det så här vinsten ser ut för Ukraina?

https://www.youtube.com/watch?v=ThUGelGTKFM

Ser tufft ut i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
F22 är byggt enbart för air superiority. En flygtimme brukar räknas till USD 40 000. Ett plan byggt för att härska och söndra i luftrummet. Amerikanerna behåller den tanken.

Primärt för att uppnå air superiority , men kan även uppträda i roller för ground attack, electronic warfare, and signals intelligence capabilities.

Citat:
After delivering some of the first strikes in the U.S. Coalition-led military action against ISIS, the F-22 began to shift its focus from an air-dominance mission to one more focused on supporting attacks on the ground

Vad den kostar att nyttja i kristider är ovidkommande.
Citera
2022-04-04, 23:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Biden har ju i sak haft ett lättare arbete.., en regelrätt invasion utav (den klassiska fienden) Ryssland mot nertippat Ukraina. Även Kamala skulle ha fixat det. Man har ju rådgivare.., goda skall sägas.

Är inte så mycket snack om inflation och "slips" ifrån munnen nu.
Jo, han har fått det serverat, sas. Han påminner mig om amerikanska presidenter i filmens värld. Han är lite stel och snackar i mungipan. God talare men sannolikt ingen briljant politiker. Kan se vissa likheter med George W Bush den äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Han lider lite av demens ,men jag tycker han är trots det en bra ledare.
Han är OK. Har som sagt vuxit en aning i mina ögon. Hanterar detta bra.

Jag pushade Trump stenhårt vid valet nu senast för att jag hoppades på att USA skulle slå in på en mer isolationistisk linje, men faktum är att det hade varit farligare i dag med en loose cannon som Trump i WH. USA hade ändå inte kunnat ställa sig utanför och se på.
Citera
2022-04-04, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Det börjar bli officielt nu :

Historisk vendepunkt: Venter Nato-søknad fra Finland før sommeren

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9KA8VW/historisk-vendepunkt-venter-nato-soeknad-fra-finland-foer-sommeren

Tidspunkten är passlig. Hur det än går är Putin upptagen med Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
På samma sätt som man stoppat Ivan alltsedan Sovjet skaffade kärnvapen 1949, genom att göra klart för ryssmongolerna att om de använder kärnvapen så kommer de dö, alla ryssar utan undantag, och genom att ha militärtekniskt övertag över dem avseende konventionella vapen, särskilt avseende flyg.

Putin har spenderat 15år att destabilisera europa för att kunna göra sitt drag, tålamodet själv, och sen på en månad har han lyckats ena EU till att hata Ryssland mer än dom gjorde för 15år sedan.
Ryssland är kört, Putin har inga mer kort att spela ut, Kina har inget annat val än att hålla sig på mattan.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det som många serber ännu förnekar. I landet är Mladic hjälte. Och varför Nato till slut bombade landet vägrar de inse. Serberna är bara offer.

En hint om hur lång tid det komma att ta för ryssarna att fatta något om "skuld".

Kommer dock aldrig att ske vad gäller 90 procent av de ryssar som nu lever i den Ryska Federationen, med mindre än att den cancersvulsten splittras i mindre stater och att två generationer av dem fått leva i, mindre civiliserade länder, typ: Rebubliken Kaliningrad, Stadsstaten St. Petersburg, Novgorod, Moskastaten, Novgorod, Kazan osv.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karakateoru
Med tanke på de 267 som nu gav upp, är det så här vinsten ser ut för Ukraina?

https://www.youtube.com/watch?v=ThUGelGTKFM

Ser tufft ut i så fall.

Är du nöjd nu när ryssar och Ryssland är paria bland alla människor?

Om du tror att det här blåser över inom kort är du mer lurad än det verkar och du verkar ordentligt lurad. När Butja avslöjades var det slut för apologeterna så nu är det Nürnberg 2 som kommer avsluta kriget, och inget annat.
Citera
2022-04-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad menar du med "ingen av er"? Om du tror att jag är på Rysslands sida bara för att jag nämner att det kan vara ukrainare har du nog lite tunnelseende. Du kan kolla mina tidigare inlägg i tråden om du tvivlar. Om det visar sig att det begicks av ukrainare kan du nog föreställa dig de obehagliga vibbarna i luften när man dömt Ryssland till helvetet för just detta. Ryssland är av mig dömt till helvetet pga kriget, eftersom jag vet att det är Ryssland som orsakat det. Avrättningarna har jag ingen aning om.

Du tror inte ryssarna dömt sig själva tlll helvetet för att dom bombat sönder varenda stad i Ukraina och invaderat landet?
Du får nog höja blicken lite för just nu är ditt omdöme rätt grumligt
Citera
2022-04-04, 23:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kolla gårdagens Agenda. Där intervjuas en person från krigstribunalen i Haag och han listar angreppskrig som krigsbrott. Detta för att komma åt anstiftare till krigen alltså Putin i detta fall. Inte bara soldater som kukar ur.
Ok. Förmodligen för att "startat anfallskrig" förekommit som åtalspunkt i tidigare krigstribunaler. Fyller sin funktion om man vill dryga ut listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in