2022-04-04, 21:06
Medlem
Termos99s avatar
Fortsättning följer.

Fasansfulla scener mötte SVT:s utsända i Butja

– Människor med bakbundna händer som blivit skjutna i huvudet och nedgrävda i gropar. Och vem man än pratar med i Butja med så har de en historia – de har själva sett, blivit utsatta och förlorat nära och kära. Detta är krigsförbrytelser, säger SVT:s utrikesreporter Bengt Norborg.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fasansfulla-scener-motte-svt-s-utsanda-i-butja
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Vem än det är som är administratören som fortsätter att ta bort allas kommentarer i flera timmar. Du tar din hobby lite för seriös lille grabb.
Och du tror att ditt inlägg får stanna?
Du pratar inte om Putin eller Ryssland alltså är du OFF Topic?
Då tar han bort.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Något borde ju fastnat på film kan man tycka om man ser magnituden av påståendet från Ukraina. 2022 verkar vara året då mobilkameror försvann.
Ryssarna är som talibanerna, och beslagtar alla kameratelefoner i områden de besitter. Det är bland annat därför det bara finns några få bilder på de dagliga massmorden och övergreppen som Ukraina sägs ha begått i de rysskontrollerade områdena sedan 2014.
Citera
2022-04-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag förstår att media målat upp en viss bild på sistone. Såg du att vissa av offren hade vita armbindlar dock? Det är sådana som pro-ryssar har. Vilket talar för att de tagits av daga av ukrainska trupper.

Allt är inte vad det ger sken av i media.

De var bakbundna med vad som såg ut att ha varit vita armbindlar.
Citera
2022-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Inget man kan fuska? Skojar du med mig? Det tar inte ens en minut att ändra om man skulle vilja det. Nivå.

Du menar att Telegram har fejkat tid och datum?
Citera
2022-04-04, 21:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
De var bakbundna med vad som såg ut att ha varit vita armbindlar.
Länka bild.

De jag har sett har haft bindeln runt armen.
Citera
2022-04-04, 21:10
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Patrick Lancaster, är i centrum av Mariupol,
Russian Flag Raised In Center Mariupol,
En kort video 2,40min.
https://m.youtube.com/watch?v=v2CVUlojD80

Och ändå har ryssarna inte helt intagit staden, den som föll för flera veckor sedan….
Citera
2022-04-04, 21:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Allt vad Ryssland gör nu är till deras nackdel. Det finns inget de kan göra nu när krigsbrotten är så uppenbara. Om de skickligt och snabbt hade gått in och hålt Luhansk och Donetsk om nu dessa två områden vill tillhöra Ryssland så skulle det varit förhandlingsbart. Men all annan invation är krigsbrott (angrepsskrig). Zelensky skulle kunnat accepterat viss fakta som låg på bordet och spelat spelet bättre.

Zelenskys största misstag var att inte trodde att Putler skulle göra en storinvasion. Annars så tycker jag att han skött sig utmärkt!
Citera
2022-04-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på vad Ryssland har visat upp i konventionell förmåga och kvalitet spelar det troligen ingen roll hur stort Ryssland och Ukraina är.

Väst skulle nå luftherravälde inom något dygn tänker jag mig, särskilt nu när Ryssland är vingklippt.

Att hitta ryska förband och slå ut dem lär inte heller ta särskilt lång tid, antagligen har väst en närmast fullständig lägesbild redan i detta nu.

Ja det handlar ju om att befria Ukraina och inte försöka gå in i Ryssland så visst kan man göra det om bara viljan fanns. Att ryssarna visat sin inkompetens råder det ju inget tvivel om.
Senast redigerad av FiveLakes 2022-04-04 kl. 21:20.
Citera
2022-04-04, 21:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Inget man kan fuska? Skojar du med mig? Det tar inte ens en minut att ändra om man skulle vilja det. Nivå.

Datum och klockslag brukar man inte kunna ändra på sociala medier. Jag har dock inte använt Telegram, men det kvittar. Jag hittade samma video på YouTube, och där kan man inte ändra på datumet:

https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw

Videon är uppladdad 1:a april. Samma datum som i Telegram.
Citera
2022-04-04, 21:15
Medlem
Månsans avatar
Ryssarna förnekar sig inte. De barbariska asen är inte ett skvatt mer civilicerade än under WW2. Soldaterna våldtar och dödar hej vilt varhelst de drar fram. Barn skjuts med nackskott -- bara sådär för nöjes skull. Katynmassakern 1940 kör man i repris i var och varannan by.
Citera
2022-04-04, 21:16
Avstängd
Rysslands betalningsbalansöverskott kan nå en historisk topp i år, uppgående till 200-300 miljarder dollar, rapporterade affärstidningen RBC på måndagen. Ekonomer tillfrågade av RBC har förutspått rekordstora kapitalinflöden till landet, trots de skärpta västerländska sanktionerna.

De pekade på viktiga faktorer bakom inflödet, såsom ökningen av värdet på rysk energiexport och en minskning av varuimporten till Ryssland med upp till 50 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in