2022-04-04, 20:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
En sen tar du en titt på de 10-20 andra klippen där folk säger samma sak så kanske det börjar klarna. Kämpa vidare svenskbanan.

Känns inte riktigt nödvändigt, då det propageras mer än informeras.
Propaganda har noll värde när man vill försöka begripa sig på faktiska händelser.

Det som sker i Ukraina är ryska attacker på civila mål.
Intill det finns givetvis mindre kluster av omvända händelser, där ukrainska styrkor beskjutit civila mål. Men man får ju sätta det i en vågskål och väga av vad som är värt att fokusera på. Att förstora eller måla upp felaktiga bilder är inte intressant alls tycker jag.
Citera
2022-04-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Han är frilansjounalist och mottar donationer. Man får anta att en del kommer från ryssar men det är inget fel med det. Ryssar är också människor.

Tveksamt efter vad vi bevittnat de senaste dagarna
Citera
2022-04-04, 20:55
Medlem
Citat:
Här syns banditerna på bild, när de skickar hem sitt stöldgods till mamma i ryssland:

https://motolko.help/en-news/hajun-project-published-the-data-of-russian-marauder-soldiers-who-may-be-involved-in-crimes-on-the-t erritory-of-ukraine/
ser ut som ukrainare
Citera
2022-04-04, 20:56
Medlem
Enligt sajten "the Daily Unseen", som går att finna på youtube, har ukrainska styrkor idag slagit ut en retirerande rysk kolonn någonstans i Chernehiv oblast.
Citera
2022-04-04, 20:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
ser ut som ukrainare
Varför skulle ukrainare skicka stora mängder prylar till ryska mottagare?

"Thanks to this data, it became known that most of the Russian Armed Forces soldiers, who sent things from Mazyr, live in Rubtsovsk (Altai Krai, Russia), and that some of them also sent things to:

Gornyak (Altai Krai),
Chita (Zabaykalsky Krai),
Zheleznogorsk (Krasnoyarsky Krai),
Omsk,
Ulyanovsk,
Novosibirsk,
Moscow,
Angarsk (Irkutsk region),
Ussuriysk (Primorsky Krai)"
Citera
2022-04-04, 20:58
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bra försök. Men tyvärr.

Om du klickat lite i Twitter-tråden så hade du bland annat sett denna video från Bucha/Irpin som är postad 1:a april (se vänstra videon):

https://t.me/informatsia_obstanovka/11742

Datumet står ju i själva posten, så det är inget man kan fuska. Videon är uppladdad 1:a april.

Inget man kan fuska? Skojar du med mig? Det tar inte ens en minut att ändra om man skulle vilja det. Nivå.
Citera
2022-04-04, 20:59
Medlem
DDRTVs avatar
Ny by som verkar vara värre än dagens massmord av civila. Tror det kommer dyka upp över hela Ukraina, vilket iofs var väntat med tanke på ryssarnas historik. Mörda civila, massvåldtäkter av barn och tortyr är ryska specialiteter. Nån gång måste väst skicka in tunga vapen så Ukraina kan anfalla,också.
Nya muren längs hela väst måste resas där Ryssland isoleras i generationer.

Prosecutor General Iryna Venediktova said that the worst situation in terms of the number of victims in the Kyiv region is in Borodyanka.
She stated this in air of TV marathon, informs Censor.NЕТ.
"In fact, the situation with regard to the victims is worse in Borodyanka. I think that we will talk more separately about Borodyanka," she noted. Source: https://censor.net/en/n3331328

https://censor.net/en/news/3331328/worst_situation_in_borodyanka_venediktova_on_atroc ities_by_occupants_in_kyiv_region
Citera
2022-04-04, 21:00
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Tveksamt efter vad vi bevittnat de senaste dagarna
Jag förstår att media målat upp en viss bild på sistone. Såg du att vissa av offren hade vita armbindlar dock? Det är sådana som pro-ryssar har. Vilket talar för att de tagits av daga av ukrainska trupper.

Allt är inte vad det ger sken av i media.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-04-04 kl. 21:02.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Stämmer dock att bilderna postades redan under fredagen. De länkades många gånger i tråden utan någon egentlig kontext. Därefter började tidningarna spinna. Var inte förrän söndag det börjades uppdagas vad som nu kallas massakern i Butja. I början var jag tveksam, men det har publicerats allt för mycket material som pekar på att det finns starka indikationer på att krigsbrott begåtts. Men hur det ska gå att bevisa vette tusan. Vi i tråden kan mest stångas med varandra utan att lyssna. Håller med Arnstad vad han sa om att det borde finnas 2 trådar där man kan samlas beroende vilken historia (väljer att använda det ordet då ingen vet ett skvatt som försiggår där) man bestämt sig för att följa.

Absolut kan de skett krigsbrott. De är det väl inga tvivel om. Men fram tills dess drar jag inga slutsatser.

Något borde ju fastnat på film kan man tycka om man ser magnituden av påståendet från Ukraina. 2022 verkar vara året då mobilkameror försvann.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Inget man kan fuska? Skojar du med mig? Det tar inte ens en minut att ändra om man skulle vilja det. Nivå.
Finns fortfarande kvar människor som har "nivå", som inte fejkar nyheter, information, bilder etc. Har du funderat på det någon gång?
Citera
2022-04-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Borodyanka, Ligger det också utanför Kiev?

Markeringar och sanktioner måste intensifieras.
Man kan dock inte bryta kontakten helt och hållet, det är mordor men de har kärnvapen, det måste finnas kontaktytor.

Jag har för mig att Borodyranka ligger längre bort, lite åt öster till där Ryssland lämnade eller slogs ut något senare. Det var ett kraftigt rödmarkerat område och attackerna mot Kiev skulle ju komma även från nordöst.

Men jag kan ha villat bort mig något, detta kriget är inte bra för hjärnan. Borodyranka blev nyligen befriat.
Citera
2022-04-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
USA har invarderat ett 10-tals länder det senaste decenniet men då var det aldrig brott mot mänkligheten.
Ryssland gör ju bara vad USA gör.

Nämn ett land där man malt ned städer till grus med artilleri och avrättat och våldtog civil befolkningen.

10 länder och invasion är att ta i för de senaste 10 åren. Finns grisar i alla armér, men finns en anledning att tyskarna lät sig Tillfångatas av allierade och bet cyanidampuller om Ryssland kom.

Ryska armén kör samma gamla barbariska stil.

Döda våldta plundra och sätt skräck i civila.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sovjetiska_massv%C3%A5ldt%C3%A4kter_i_Tyskland_194 4%E2%80%931945

Funkar bra i skrämsel syfte och demoraliserande, Men bryter mot krigslagar tyvärr.
Senast redigerad av Shibaiji 2022-04-04 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in