2022-04-04, 20:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jisses vilken förödelse. Ukrainsk kolonn totalförstörd längs med en motorväg till Kiev. Datum okänt.
https://t.me/intelslava/24328

Hur vet du att det är en ukrainsk kolonn?
Citera
2022-04-04, 20:45
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det bästa vore nog om Polen gick in tror jag. Det ser bättre ut än att USA eller GB går in. Frankrike får absolut inte vara med i detta. Ingen tid för falsk diplomati a la Macron.

Det har gått för långt nu. Om inte man fullkomligt öser in vapen till ukrainarna måste Polen invadera och gärna då invadera vitryssland också när man är klar med Ukraina.

TYVÄRR!
Kärnvapenländer som USA, GB och Frankrike är de länder som ska gå in, för det är de länderna som kommer att avskräcka Putin från att använda kärnvapen.
Citera
2022-04-04, 20:47
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Om två dagar har vi sanningen i Borodyranka.

När skall Sverige börja rensa ut folk och göra persona non grata, ambassaden och konsulat? Vad är problemet med att markera hårdare?

Borde inte förbindelserna helt avbrytas, vi har inte mycket gemensamt idag, det går överhuvudtaget inte att tala med en rysk medborgare för hjärnorna har tvättats för länge.
Borodyanka, Ligger det också utanför Kiev?

Markeringar och sanktioner måste intensifieras.
Man kan dock inte bryta kontakten helt och hållet, det är mordor men de har kärnvapen, det måste finnas kontaktytor.
Citera
2022-04-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du förstod inte frågan….?
Det ligger civila döda med bakbundna händer. Stred de med bakbundna händer?
Inte i det klippet jag postade ursprungskällan till.
Citera
2022-04-04, 20:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bellingcat, seriöst? Ni bölar över precis allt annat som "proryskt" och "propaganda från Kreml" men du postar en bild från en twitter sida, från BC, år 2022 som inte säger ett piss.

Jag ger upp.

Bra försök. Men tyvärr.

Om du klickat lite i Twitter-tråden så hade du bland annat sett denna video från Bucha/Irpin som är postad 1:a april (se vänstra videon):

https://t.me/informatsia_obstanovka/11742

Datumet står ju i själva posten, så det är inget man kan fuska. Videon är uppladdad 1:a april.
Citera
2022-04-04, 20:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Inte i det klippet jag postade ursprungskällan till.

Men vi talar om samma plats.
Citera
2022-04-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på vad Ryssland har visat upp i konventionell förmåga och kvalitet spelar det troligen ingen roll hur stort Ryssland och Ukraina är.

Väst skulle nå luftherravälde inom något dygn tänker jag mig, särskilt nu när Ryssland är vingklippt.

Att hitta ryska förband och slå ut dem lär inte heller ta särskilt lång tid, antagligen har väst en närmast fullständig lägesbild redan i detta nu.

Problemet är väl ryska SAM-system på ryska sidan av gränsen och kanske även i Vitryssland. För att säkra totalt luftherravälde skulle man behöva bomba mål i Ryssland. Antagligen kan man lätt slå ut dessa men man verkar vara rädda för scenariot att bomba inne i Ryssland.
Citera
2022-04-04, 20:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det bästa vore nog om Polen gick in tror jag. Det ser bättre ut än att USA eller GB går in. Frankrike får absolut inte vara med i detta. Ingen tid för falsk diplomati a la Macron.

Det har gått för långt nu. Om inte man fullkomligt öser in vapen till ukrainarna måste Polen invadera och gärna då invadera vitryssland också när man är klar med Ukraina.

TYVÄRR!

Polen och närmsta baltländer har ju reagerat mer än andra länder hittills, och jag håller det inte alls omöjligt att tex Polen och Litauen bildar koalitionsstyrka och går in till slut.
Polen har väl allra redan godkänt idén med fredsbevarande styrkor?

Det ryska angreppets grund står ju på att närmsta baltländer de facto är hotade, och Putin har rent av verbalt uttalat det som så.
Därmed faller det sig rätt naturligt att dessa länder till slut reagerar.
Citera
2022-04-04, 20:50
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bellingcat, seriöst? Ni bölar över precis allt annat som "proryskt" och "propaganda från Kreml" men du postar en bild från en twitter sida, från BC, år 2022 som inte säger ett piss.

Jag ger upp.
Stämmer dock att bilderna postades redan under fredagen. De länkades många gånger i tråden utan någon egentlig kontext. Därefter började tidningarna spinna. Var inte förrän söndag det börjades uppdagas vad som nu kallas massakern i Butja. I början var jag tveksam, men det har publicerats allt för mycket material som pekar på att det finns starka indikationer på att krigsbrott begåtts. Men hur det ska gå att bevisa vette tusan. Vi i tråden kan mest stångas med varandra utan att lyssna. Håller med Arnstad vad han sa om att det borde finnas 2 trådar där man kan samlas beroende vilken historia (väljer att använda det ordet då ingen vet ett skvatt som försiggår där) man bestämt sig för att följa.
Citera
2022-04-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Menar du att Volkswagen VD ljuger när han säger att VW kommer att fortsätta bedriva sin verksamhet i Ryssland?

"According to a recent report, a source said that Volkswagen Group Russia (plants in Kaluga and Nizhny Novgorod) may resume production in June or July this year."

https://www.gizchina.com/2022/04/04/volkswagen-russia-plant-may-resume-production-in-june-july-this-year/

Ärligt talat så tror jag inte ens skit att tyska bilproducenterna kan dumpa ryska marknaden bara så där, det är ju som att ta en yxa och hugga av sitt egna ben

Sälja bilar och få betalt i rubel?

Ja de är säkert jättesugna på att komma igång med produktionen igen.
Citera
2022-04-04, 20:52
Medlem
Citat:
Hur vet du att det är en ukrainsk kolonn?
Åh så nu spelar detaljerna roll. Inte förut när ni postade videor av CNN som hävdade utan bra bevis att det är förstörda ryska fordon och att Ryssland attackerar civila i deras videon. Nej inte då. Men nu är det helt plötsligt viktigt.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-04-04 kl. 20:55.
Citera
2022-04-04, 20:53
Medlem
allegragellers avatar
Här syns banditerna på bild, när de skickar hem sitt stöldgods till mamma i ryssland:

https://motolko.help/en-news/hajun-project-published-the-data-of-russian-marauder-soldiers-who-may-be-involved-in-crimes-on-the-t erritory-of-ukraine/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in