Citat:
Ursprungligen postat av
firmahasten
Gällande Bucha;
Såg precis en förklaring till en del av de döda civila på en pro-rysk kanal,Telgram. De menar att det är ukrainska styrkor som skjutit på premissen att det var "sabotörer" då många hade ryska MRE's ( De stora gröna lådorna)som, enligt ryssarna sjävla, de delat ut till alla civila.
Tittar man på bilderna noga så ser man att vid många lik ligger också dessa MRE's.
Jag känner endå att det kan finnas LITE substans i detta. Vad tror ni ?
Jag kan också givetvis ha totalt j*vla fel.
Nej jag är inget rysstroll, putinlover och allt vad ni nu vill kalla det. Jag är helt emot detta krig och står på Ukrainas sida. Med det sagt så vill jag också påminna er alla om att propaganda är inte något som endast ryssar håller på med, även resten av världen pumpar ut propaganda dag som natt.
Tack.
Det finns absolut ingenting konstigt eller fel i att ifrågasätta Ukraina, Zelensky eller väst. Tvärtom. Däremot i tråden märks det tydligt när det inte är en genuin fråga utan handlar om desinformation med länkar till Kreml trogen propaganda. Det är skillnad på saklig objektiv kritik och de som uppenbarligen talar direkt för Putin.
På din fråga, ingen aning. Därför skriver jag ofta och även nu att oberoende måste in så snabbt det bara går, saker ska dokumunteras, verifieras och utredas. Ryssarna har tyvärr ingen trovärdighet alls, kan det som de säger vara sant, ja. Men då de ljugit om så mycket finns ingen anledning att tro dem nu heller, därför måste oberoende in och utreda, människor det går att lita på.