2022-04-03, 22:24
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad ska någon från division 6 göra som expertkommentator?
Precis.
Citera
2022-04-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4K
Kan någon förklara i vilket annat land man har två kvinnliga komentatorer i en manlig sport? Har man ens 1 endaste i länder som italien, spanien, grekland, tyskland?

Jag stängde av direkt. Jag stänger även av om det är 1 kvinnlig kommentator, och byter direkt till arabiska kanaler eftersom jag har iptv

Varför är det viktigt för dig att de som berättar om sport har kuk? Är du bög?
Citera
2022-04-03, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Deras röster är jobbiga, och det är pinsamt, det visar på nationell svaghet när 2 kvinnor ska kommentera en manlig sport, som dessutom i detta fallet har manliga kandidater. Det är redan nog när det finns 1 kvinna bredvid mannen.
Citera
2022-04-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4K
Ni skämmer ut er själva, ni har dålig mentalitet, ni klarar knappt av att bygga bostäder, man är inte ett föredöme om man med tvång och kvotering vill tvinga in kvinnor i yrken som traditionellt har varit manliga. Bygg, IT, industri, osv.
Börjar bli tröttsamt med kvinnliga inslag i tid och otid. I värvningsannonser för försvaret ex står nån kvinnlig officer och piper om beväpningen på en stridsvagn ( i en äldre video på Youtube) I fler inslag om försvaret nästan bara kvinnor i bild. Vad vill man ha sagt med detta?! Att Sverige ligger i nån jävla framkant med jämlikheten i försvaret..försvaret som social experimentverkstad. En sak är säker...med alltför stor del kvinnor i försvaret vinner man inga krig. Ledningen har tydligen missat poängen med ett militärt försvar.
Citera
2022-04-04, 00:02
Medlem
Hanna Marklund en av dom värsta. Fy fan vilken dialekt och käften går konstant på henne. Hellre Lotta isf..
Citera
2022-04-04, 00:23
Medlem
Jag tror det är väldigt medvetet i matriarkatets Sverige där gruppen män inte ska få ha något "för sig själva".
Vad bättre än att kofota in två kvinnor som pratar över det som tidigare varit en självklar manlig företeelse: fotboll?
Citera
2022-04-04, 00:27
Medlem
Kvinnor ska kommentera kvinno/trans idrott, män ska kommentera riktig sport. Svårare än så är det inte. Allt annat blir pannkaka.
Citera
2022-04-04, 10:01
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (ô_Ô)
Manlig sport? det är fotboll både kvinnor och männ spelar fotboll. Båda kvinnor och män kan ha förståelse för spelet.

Varför coachar många män kvinnliga lag? varför gnäller du inte på det eller att män kommeterar damfotboll.

bara löjligt faktiskt. De är anställda för att kommentera pga deras meriter inte för deras kön och de blir varken bättre eller sämre på att kommentera fotboll bara för de har en kuk eller fitta.
Ja herrfotboll är manlig sport.

Varför många män coachar damfotboll?
För att män är bättre.

Hur många kvinnor är tränare i herrlag?

Det är helt uppenbart att kvinnorna är inkvoterade och det är specifikt det som äcklar mig.
Citera
2022-04-04, 10:14
Medlem
Troublezzzs avatar
Irma Helin (Zibanejad) är ju Discoverys bästa expertkommentator och har på kort tid blivit en av de bästa vi har i Sverige. Ser ingenting i TS inlägg som överhuvudtaget tyder på att kvalitén är sämre utan denne byter direkt om den inte kan identifiera kommentatorn som penisbärare. Om man dömer kommentatorn utifrån vad denne har mellan benen ligger problemet inte hos kommentatorn utan hos den som dömer.
Citera
2022-04-04, 11:50
Medlem
Det är väl inget fel att ha kvinnliga kommentatorer om de är kunniga och funkar i etern. Men det blir uppenbart att annat styr numera. Carolina Klüft har definitivt kunskapen om friidrott men är inte bra röstmässigt. Det rår hon naturligtvis inte för men då får man välja andra arbeten.

Hanna Marklund har spelat själv men tillför ingenting som kommentator. Johanna Frisk funkar bättre. Fast det där gäller herrar också. Jag har sett Hamren i studion. Jösses säger jag. Snubbarna som kommenterade matchen mot Polen var inte de vassaste.
Citera
2022-04-04, 13:13
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Och du är uppenbarligen 14 år så vänta tills du är 18 och återkom då för mognare diskussion.

Ont tycker att det har gått för långt med kvoteringen och det blir så uppenbart ibland i brist på kunskap och talang.

Låt män kommentera män då i stort sett alla som kollar är män och ha kvinnliga kommentatorer till när kvinnor spelar så blir alla nöjda och glada 👍
Citera
2022-04-04, 13:28
Avslutad
Vissa röster går bara inte genom rutan/högtalaren, oavsett om de är manliga eller kvinnliga . Det är dock betydligt fler kvinnliga röster som har detta problem eftersom de inte har samma tyngd i rösten som männen.

Vet inte om det beror på hönan eller ägget, men de med jobbig röst brukar oftast ha sämre kompetens vad gäller kombinationen av kunskap och tajmingen när de ska hålla käften. Man kan aldrig kompensera värdelöshet genom att prata mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in