2022-04-04, 10:04
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Svänga? På vilket sätt menar du?

Jag fattar att Ryssland känner sig hotade av Nato. NATO är en försvarsallians som snabbt kan ställas om till anfall, tro inget annat. Om delar av östra Ukraina känner sig ryskt så ser jag inga problem att de lämnar Ukraina, det borde dock kunna ha lösts diplomatiskt. Jag fattar att Putin vill ha mer kust vid svarta havet så jag har förståelse för att han agerar nu efter 20 år. Men eftersom Putin inte drar sig för att döda civila så måste världen helt enkelt agera mot Ryssland. Det kan vara värt en eskalering av kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vi har sett hur en rysk överste blev överkörd av eget pansar. Självklart var besättningen i stridsvagnen ordentligt påstrukna. Sen, precis som du säger, skenar ryska trupper i städer och byar i jakt på alkohol. Darrhänta, ymnigt svettande och virriga. Knappast en segerarmé att fira 9 maj

Fy fan vilket slödder.
Och detta är folket som kallar Väst "dekadent"
Vi ska iaf vara glada för ryssarnas inkompetens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vi har sett hur en rysk överste blev överkörd av eget pansar. Självklart var besättningen i stridsvagnen ordentligt påstrukna. Sen, precis som du säger, skenar ryska trupper i städer och byar i jakt på alkohol. Darrhänta, ymnigt svettande och virriga. Knappast en segerarmé att fira 9 maj
Glöm inte att de har rejält ont i stjärten efter allt bögande också: https://en.wikipedia.org/wiki/Dedovshchina
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Det skär sig mellan Ramzan Kadyrov och Rysslands högsta ledning, eller närmare bestämt Dmitry Peskov.

Google Translate:
"Jag visste inte, men det visar sig att för att bli en patriot i ditt land måste du kritisera Rysslands handlingar, åka utomlands och högt och patetiskt skapa ett surr runt personen, och sedan, när den politiska Graden av konfrontation sjunker, komma tillbaka som om ingenting aldrig hänt", konstaterade Tjetjeniens chef.

"Det är så lätt att vara patriot, eller hur? Det är inte för dig att springa runt med uniformer mellan tegelhögar och betongväggar. Och det är inte för dig att sitta i en kall dike i flera dagar. Tydligen gjorde vi inte det Lägg märke till hur själva begreppet ”patriotism” omvärderades”, skriver Kadyrov.

Chefen för Tjetjenien noterade att Peskov inte gillade hans verkliga patriotism, eftersom han "inte märkte dekretet" om att ge honom rang som generallöjtnant.
"Å andra sidan är en fegis som rymde i ett ögonblick av instabilitet, påstås ha semester, och återvände i ett ögonblick av lugn på den politiska scenen, påstås från semestern, en riktig patriot", skrev Kadyrov.”

https://www.pravda.ru/politics/1695545-peskov_kadyrov/
Citera
2022-04-04, 10:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det förändrar inte det faktum att ryska trupper hade varit ute ur staden i 48 timmar innan EN ENDA MÄNNISKA slog larm om att det låg mängder med döda människor längs med vägkanterna mitt inne i staden.
Inom ett par timmar skulle detta ha rapporterats på både Twitter och Telegram. Glappet är susp som fan i dessa tider på allt sprids som blixtsnabbt som en löpeld, speciellt om ryssarna skulle ha gjort nåt.
Det är väl iaf, fel årstid för att "gjort nåt" som att plocka svamp och bär
Om du sluter ögonen och inte ser det oerhörda lidandet galenpannan Putin orsakat är du inte mänsklig.
▪Ser du inte liken?
▪Ser du inte barnen som skriker efter sina föräldrar?
▪Ser du inte millioner på flykt som förlorat allt dom har.
▪Ser du inte alla splittrade förtvivlade och gråtande familjer.
▪Ser du inte fuktiga mörka källare fulla med hungrande gamlingar och barn.
▪Ser du inte alla urblåsta och brända bostäder.
▪ Hör du inte skriken som ekar över Europa?

Du måste lida av ett emotionellt handikapp då du skyddar mördarpacket Vladimir Putin
Citera
2022-04-04, 10:08
Medlem
Väst måste nu tyvärr till varje pris stoppa den ryska brutaliteten en gång för alla och sedan låta Putin o Lavrov hängas på röda torget...det är oacceptabelt det som sker massmord av barn, oskyldiga kvinnor, tortyr rena terror angreppen...
Citera
2022-04-04, 10:08
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Glöm inte att de har rejält ont i stjärten efter allt bögande också: https://en.wikipedia.org/wiki/Dedovshchina

Svårt att styra en stridsvagn sittande på ena skinkan + dragen bortom dimman. Putin borde skicka sitt patrask på rehab och sig själv till radiumkliniken.
Citera
2022-04-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag fattar att Ryssland känner sig hotade av Nato. NATO är en försvarsallians som snabbt kan ställas om till anfall, tro inget annat. Om delar av östra Ukraina känner sig ryskt så ser jag inga problem att de lämnar Ukraina, det borde dock kunna ha lösts diplomatiskt. Jag fattar att Putin vill ha mer kust vid svarta havet så jag har förståelse för att han agerar nu efter 20 år. Men eftersom Putin inte drar sig för att döda civila så måste världen helt enkelt agera mot Ryssland. Det kan vara värt en eskalering av kriget.
Jag håller INTE med dig om grundpremissen att NATO skulle kunna komma att utkämpa anfallskrig.

Av lätt insedda skäl.
Citera
2022-04-04, 10:09
Medlem
okok1s avatar
Läste lite om "Blokhin and the Katyn Massacre". Dvs ryssar binder människor och skjuter dem i nacken så kulan går ut genom mun/öga. Tydligen gjorde man detta för att det knappt kommer blod.

Det var nog det man gjorde i massakern i Bucha.
Citera
2022-04-04, 10:12
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Väldigt kort: När Ryssland invaderade krim och östra Ukraina så bildades det olika hemvärnsmiliser. En av dem var Azov vars toppskikt hade högerextrema åsikter. De "vanliga" soldaterna i denna milisen är det dock högst oklart om de även var politiskt engagerade på detta vis. De var dock relativt få och är utan politiskt inflytande så de tilläts fortsätta som förband och införlivades senare i den "officiella" ukrainska försvarsmakten. Det finns inga indikationer på att Ukraina på något sätt är nazististiskt utan det är som i många andra demokratier, dvs att en försvinnande liten minoritet är nazister eller har nazist sympatier.

In Memory Volynien 1942 - UPA.
Citera
2022-04-04, 10:18
Medlem
Jag hinner inte med detta. Men jag såg två saker på Aftonhoran:

1) Mackaronen i Frankrike kräver ännu hårdare sanktioner på grund av dom konstaterade krigsbrotten i Bucha.

2) Ryssarna kidnappade en borgmästare vid namn Olga Sukhenko tillsammans med man och barn. Hon var borgmästare för staden Motyzhyn. Hela familjen hittades skjutna i en grop.

Mina egna reflexioner är att Mackaronen snackar men kommer aldrig till skott med någonting.

Ryssland är ett genomruttet land. Det finns inget att förhandla om, ett land som aldrig håller överenskommelser och bara har gjort oss ledsna.
Citera
2022-04-04, 10:19
Medlem
Lavrov har begärt att FN:s säkerhetsråd sammankallas för att reda ut vad som har hänt i Butja.
Rysslanads linje kommer naturligtvis att vara att det är fejk eller iscensatt av Ukraina.
Ingen kommer att tro på det utom det ryska folket och en del putinfans.

I vilket fall tycker jag det är dags att FN på allvar går in i denna konflikt. De har varit märkligt frånvarande. Troligen mest beroende på Rysslands inflytande. Men FN måste skicka observatörer och helst trupper. FN kan inte låta sig styras av ett land. Övriga världen kan strunta i deras veto. Det värsta som kan hända är att Ryssland lämnar FN och det skulle bara vara en fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in