2022-04-04, 08:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nato är inte beredda att slåss för Ukraina. Som väl är.

Jodå, det kommer snart att hända.
Citera
2022-04-04, 08:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Är nog en fråga om när och inte om så mycket skit som ryssarna ställer till med.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nu vet hela världen att ryssen sköt bakbundna civila fångar i ryggen. Utom Putin förtås. FN vet, nu blir det väl politidkt tjafs om morden. Mette i Dsnmark går ut hårt, klart och tydligt mot dessa mördare och deras massgravar. Fy fan för ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Om Ryssland använder kärnvapen förändras detta snabbt.

NATO tillåter inte att någon använder kärnvapen i Europa.
Citera
2022-04-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jodå, det kommer snart att hända.
Det beror isf på Putin.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Han har håret kvar, ingen strålbehandling eller cellgifter i alla fall. Men det är många andra saker som kan hända med sköldkörteln.

Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ja, det har jag också noterat. Innan en nära vän till mig gick bort i sviterna av cancer fick han bl.a. steroid- och kortisonbehandling. Då blev han rund och plufsig i ansiktet på samma vis som Putin varit emellanåt, men det påverkade inte håret som cellgiftsbehandlingen gjorde.

Sen kan man ju tänka sig att Putin hade kunnat köra med någon form av hair piece också, någon som ser tillräckligt bra ut på lite avstånd men som man gärna inte vill visa upp på närmre håll. Samt att de sminkar honom när han ser lite väl sliten ut.

Det är uppenbart att han använt botox och gjort ansiktslyft om man jämför nya och äldre bilder, så det är tydligt att han är mån om sitt utseende. Då vill man kanske inte heller visa sig gråblek och ådrig för de man vill dominera.
Har sett Vladimir Putin le ( jodå jag lovar han log!!!) vilket avslöjade två så fillerssprängda kinder att dom skymde grisögonen. Tänk Ebba Busch. Man bör inte önska andra olycka men Putins mördande och raserande av ofattbart många liv sätter verkligen ens humana sidor på prov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är nog en fråga om när och inte om så mycket skit som ryssarna ställer till med.

Det skulle betyda slutet för civilisationen så som vi känner den.
Citera
2022-04-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssarna roar sig med att tortera och mörda kvinnor, inbränt hakkors.

https://mobile.twitter.com/ze_hypnotoad/status/1510778703927783431
Är det klarlagt att det är Ryssar?

Det är mer muselmaners modus operandi. Mina misstankar faller på Tjetjenerna.
Citera
Medlem
Citat:
Det skulle betyda slutet för civilisationen så som vi känner den.
Skulle det vara dåligt, tycker du?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Staden är liten, 36 000 invånare på 25 kvadratkilometer så jag förmodar att saker sprids rätt fort.
Dessutom har ju Elon Musk försett Ukraina med fritt satellitinternet. Hur den egna infrastrukturen kring telefoni och internet i staden sett ut vet jag inte men jag har ju sett videos ifrån Bucha både från proryska och proukrainska Twitterkonton sedan ryssarna belägrade den.

Förmodar?

Vet jag inte?

De bilder du har sett, är de tidsstämplade och dessutom verifierat filmat eller fotat i Bucha?
Citera
2022-04-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nu vet hela världen att ryssen sköt bakbundna civila fångar i ryggen. Utom Putin förtås. FN vet, nu blir det väl politidkt tjafs om morden. Mette i Dsnmark går ut hårt, klart och tydligt mot dessa mördare och deras massgravar. Fy fan för ryssen.

https://twitter.com/InnaSovsun/status/1510734179494998016?s=20&t=yBwXvhKepdec5YQSWwgNog

Journalist Yevhen Spirin:
Some of killed children have tied hands. Yes, children were tied up and then killed. Women killed. Girls under 10 with torn vaginas. #Irpin, #Bucha.
Citera
2022-04-04, 08:57
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Staden är liten, 36 000 invånare på 25 kvadratkilometer så jag förmodar att saker sprids rätt fort.
Dessutom har ju Elon Musk försett Ukraina med fritt satellitinternet. Hur den egna infrastrukturen kring telefoni och internet i staden sett ut vet jag inte men jag har ju sett videos ifrån Bucha både från proryska och proukrainska Twitterkonton sedan ryssarna belägrade den.

Staden är på ca 27kvadratkilometer. Även om ryska styrkor lämnat den så hade om jag var en ukrainsk befälhavare inte bara låtit mina trupper storma in hur som helst för det finns risk för att fiendens reträtt bara var en skenmanöver samt att det kan finnas minor eller andra fällor och dylikt placerade genom staden. Det sistnämnda är ju något ryssarna blivit kända för senaste tiden.

Sammantaget hade jag gått försiktigt fram för att hålla mina styrkor samlade och vara beredd på strid eller reträtt. Vi vet ju inte hur stor styrka ukrainarna gick in med så det blir svårt att uppskatta hur lång tid det tar att söka av hela staden på ett säkert och effektivt sätt. Dock är ett par dagar inte särskilt överdrivet om du frågar mig.

Sen får man hoppas att de ukrainska styrkorna har någon form av mobildisciplin vid det här laget och inte streamar eller lägger ut filmer och bilder i samma stund som de tas då detta kan användas av fienden för att rikta artilleri eller dylikt mot ens positioner. Något ukrainarna blivit varse om innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in