2022-04-04, 01:02
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det miljöfascister inte fattar är att om vi kan addera på CO2 på mänsklig väg så kan vi också sabba cykeln och då blir det snö i Sahara och Sverige blir som Svalbard.

Ja det är många faktorer som spelar in som de inte tar hänsyn till, de är oftast pro överbefolkning dessa skogsmullar
Citera
2022-04-04, 01:16
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Att tjäna pengar lagligt då staten lockar hit, snart 2 miljoner kräk utan asylskäl är varken fel eller omoraliskt i mina ögon.
Bert Karlsson har både före samt efter 2015 varit mot massinvandring.

Gällande topic så växer Jan Emanuel ännu mer i respekt som jag ser det.

Bert Karlsson älskade flyktingkrisen vadfan snackar du om, hur tror du han hamstrade miljoner av skattebetalarnas pengar?
Citera
2022-04-04, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Jan Emanuel gjorde precis det man ska göra, dra bort dem utan överdrivet våld. Tänk bara om blåljus behöver ta sig förbi och de blockerar gatan…

Ja, man ser ju klart och tydligt att han flyttar bort dom för att piketen ska kunna åka där 🤩👊😁
Konstigt dock att polisen själv inte varken ser vem det är eller vad han gör 😜🤣
Citera
2022-04-04, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Du tror inte pressen hittade dit utan Roidberts hjälp? Sen så är Roidbert en "alfa" vi som är alfa har ett rejält civilkurage och griper in vare sig vi vill eller inte.
Döm inte andra efter dig själv.
Vad dryg du är.
Då gjorde han som han gjorde med baktankar utan att kontakta pressen då med vetskap att pressen kommer kontakta honom. Han har en baktanke med allt han gör.

Nej, du är inte alfa. Inte JE heller. Hahaha, jävla tönt är du.
Senast redigerad av Abc5567 2022-04-04 kl. 06:30.
Citera
2022-04-04, 06:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Är det civil olydnad att inkräkta på andra människors frihet genom att sätta sig på vägen och hindra trafiken?
Är det civil olydnad att med hjälp av mutteravdragare slå ut tänderna på idioter som sitter på vägen och hindrar trafiken?

Jag menar, exakt hur definieras "civil olydnad"?

I London har dessa klimatextremister upprepade gånger blivit misshandlade av uppretad allmänhet. Hur hög är fallhöjden från Centralbron?
Jag är ganska säker på att vi inte har någon tydlig och klar juridisk definition av civil olydnad och dess gränser - inte i Sverige i alla fall. Det är i första hand ett *moraliskt* begrepp.

Många som viftar med kortet "civil olydnad" numera verkar dessutom tro att det för med sig rätt till straffrihet. Förr sågs det inte så: den som tog till civil olydnad måste vara beredd att underkasta sig straffet, såvida det inte var helt uppenbart omänskligt i förhållande till brottet. Det var så t ex Gandhi eller sovjetiska dissidenter såg på saken. Men idag ses det ofta som ett frikort, i alla fall av aktivisterna och deras advokater.

Jag håller med om att vanligt folk borde få lyfta bort de här ynglen när de sätter sig mitt på vägen,. eller likadant med den där tjejen Elin som ställde sig upp i ett flygplan när det skulle starta och sedan vägrade att sitta ner - i praktiken tog hon alla ombord som gisslan. Det är för fan ett allmänintresse att våra kommunikationer ska fungera, så det borde vara tillåtet för vanligt folk att ingripa och lyfta bort, eller kasta ut, den sortens "protestmakare" - men det är det inte, inte här i landet. Om personen gör motstånd så riskerar du att åka dit för typ misshandel eller grovt ofredande och ådömas grova böter.
Citera
2022-04-04, 07:15
Medlem
sunrays avatar
Fattar inte varför inte dom bilisterna längst fram inte ställer sig en decimeter bakom idioterna och hänger sig på tuten . Om inte annat för att det blir jävligt jobbigt för demonstranterna att sitta där
Citera
2022-04-04, 07:25
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Haha såna som dig som gör att landet ser ut som det gör, fan synd om dig att du har så lite stake.
Sätter de sig där så tänker åtminstone jag dra undan de. Blir jag dömd för det efter så får man ta det, knappast att varken polis eller nån annan kommer tycka att det man gjorde var fel egentligen, oavsett vad juridiken säger.

Att flytta på spensliga veganer för att man vill hinna till jobbet i tid ger inte så mycket "stake" i min bok. Men kanske annorlunda för nån som har nära till våld.
Citera
2022-04-04, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Fattar inte varför inte dom bilisterna längst fram inte ställer sig en decimeter bakom idioterna och hänger sig på tuten . Om inte annat för att det blir jävligt jobbigt för demonstranterna att sitta där

Spela inte idioters spel. De drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet.
Citera
2022-04-04, 07:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Är Jan Emanuel ambulansförare?

Skärp dig! Svara på frågan
Citera
2022-04-04, 09:37
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Skärp dig! Svara på frågan

Då måste du nog först lära dig formulera lite skarpare frågor. Diskussionen avser JE. Han körde inte ambulans och stod inte bredvid en ambulansbil. Eller hur? Om han hade gjort det, fine. Men nu ville han bara komma förbi och tog sig rätten att flytta på dem. Din fråga hade lika gärna kunnat vara "men tänk om Putin satt i kön, väntades på sin avrättning?" Det är ju bara rent hypotetiskt. Vi har en ordningsmakt som ska hantera dessa saker och som, om allt vill sig väl, kan göra en objektiv bedömning om människorna i kön eller protestanterna ska prioriteras. När folk som JE börjar ta sig rätten att efter eget tycke använda våld är vi ett steg närmare medborgargarden och allmän oordning. Det är tyvärr symptomatiskt för vår tid att alla är aktivister och ser det som sin självklara rätt att få som de själva vill. Och det är väl egentligen det som stör mig med denna händelse.
Citera
2022-04-04, 09:37
Medlem
Klimatet är viktigt men vafan, sitt inte och blockera vanliga arbetare påväg till jobbet!? hade det varit rimligt att ta bussen hade jag kanske gjort det. Tror knappast sånna här aktioner omvänder någon man blir ju bara sur när man drabbas.
Citera
2022-04-04, 09:57
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Det var förmodligen de resterande bilisterna också men J.E. är rikets hjälte och beskyddare, han ska göra något åt saken!
Han gjorde det som ingen annan vågade göra, då svensken generellt är en feg liten råtta.

Du är säkerligen en av de fega små råttorna som knyter näven i fickan samtidigt som du skriker för fullt i din bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in