2022-04-03, 21:16
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Jag tror Ryssland kommer ta hem detta militärt. Rättfärdigt är det inte, men jag förstår skälen till varför de invaderade.

Att jag förstår skälen betyder inte att jag sympatiserar med dem.

Ah, ok. Ja det har jag trott från början också. Men det går sämre och långsammare än de ,och jag, trodde.
Citera
2022-04-03, 21:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ukraina skapades av juden Lenin för 100 år sen, just för att splittra upp Europas länder i små satellitstater. Sen hittade man på ett eget språk för att snabba på processen.

Idag är Ukraina en fattig bordell, som västs oligarker plundrar, kidnappar fattiga kvinnor och barn som skickas till västs pedofilnätverk.

Hur som helst, så kommer Ryssland att ställa allt till rätta. Ni senila boomer och WT som härjar i dessa trådar under arbetstider, ni vet inget och kan inget. SVT och judisk media är era biblar.
Däremot du, o vise (i precis rätt ålder och av rätt kulör) verkar veta precis allt.
Känns tryggt att du är vår lärda ciceron för att visa oss andra dumskallar om hur Moder Ryssland kommer ställa allt till rätta!
Citera
Medlem
Citat:
De små pygméstaterna Polen, Ukraina och resten av satellitstaterna i hela Europa, inkluderat Sverige och Tyskland, bestämmer inget själva, utan är ockuperade av den judiska regimen som styr USA, NATO, EU och ligger bakom all dekadens som pågår i väst. De gör vad de blir tillsagda.

Du ser själv hur efterblivna polackerna är. De massmördades och torterades till döds av Azovnazisterna från västra Ukraina. Kvinnor och barn dödades på de mest avskydvärda sett. Ändå sitter dessa byfånar till polacker och hjälper dessa nazister att döda fler slaver.

Polackerna är förstås inte mer korkade än att de fattar vilken regim som är det stora hotet i Europa idag - trots vad som hände för 75 år sen, precis som resten av européerna minus serbpacket fattar.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Att regeringen ännu inte har tagit detta beslutet beror antagligen på att vissa delar av samhället är starkt beroende av någon eller några varor från Ryssland. Antagligen bedömer regeringen att de samhällsekonomiska konsekvenserna blir för stora helt enkelt. Annars hade det varit ett lätt beslut för regeringen att fatta oavsett om andra EU-länder gjort detta eller ej.
Man väntar på EU, samtidigt betalar EU Rysslands kostnader för kriget i Ukraina genom att köpa gas och olja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är ju du som söker info som bekräftar dina känslor.

Nej, känslor kan man ha om man har någon koppling till någon utav parterna i konflikten. Det har jag inte.

Av all info jag hittat om detta krig så har jag kommit fram till den ståndpunkten jag har.

Det är viktigt att se båda sidornas synvinkel i ett konflikt och inte bara rakt av anamma ena sidans narrativ för att man sympatiserar med dem.
Citera
2022-04-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ukraina skapades av juden Lenin för 100 år sen, just för att splittra upp Europas länder i små satellitstater. Sen hittade man på ett eget språk för att snabba på processen.

Idag är Ukraina en fattig bordell, som västs oligarker plundrar, kidnappar fattiga kvinnor och barn som skickas till västs pedofilnätverk.

Hur som helst, så kommer Ryssland att ställa allt till rätta. Ni senila boomer och WT som härjar i dessa trådar under arbetstider, ni vet inget och kan inget. SVT och judisk media är era biblar.

Alla länder är skapade. Ukraina erkändes av världen som en suverän stat 1991 även av Ryssland. Det spelar ingen roll vad Ukraina är nu. Det spelar ingen roll att styrs eller bildades av judar, Jesus, Muhammed eller Buddha. Det är fortfarande en suverän stat.
'
Du verkar också ha stora psykiska problem, men om det hjälper dig att må bättre tycker jag att du ska fortsätta skriva här.
Citera
2022-04-03, 21:18
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:

Det där är så överdrivet att du måste vara ett falseflagtroll. Hypotetiskt!

Historiskt sett så tillhör egentligen delar av nuvarande Ryssland Ukraina. Om man tänker hur kievan rus rike utbredde sig. Det var innan Moskva blev en vasall till mongolerna och sen tappade det här med frihet. Som ni hade innan. Innan var ju Moskva ganska nordiskt till sin kultur.

Nej ut med mongolvälde, kommunism och islam!
Citera
2022-04-03, 21:19
Medlem
Snapcounts avatar
Det talas ju om nya sanktioner ifrån EU efter "Butsja-massakern".

Vad finns det egentligen kvar att sanktionera ?
Citera
2022-04-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet med artilleri är att det är som effektivast mot trupp som är oskyddad och står upp, bara genom att slänga dig platt på marken sänks effekten av anslagsdetonerande granater. Ligger du i botten på en skyddsgrop så minskas effekten rejält. Ligger du i ett skyddat värn med förstärkt tak, väggar etc. så blir effekten bara knappt någon procent jmf att stå upp oskyddad.
I en stad är förutsättningarna ännu bättre då byggnader reducerar splitteeffekten rejält. Samtidigt ger ruiner en bättre miljö att bedriva försvarsstrid i genom att vägar blockeras och byggnader blir oregelbundna ruiner.
Har de bara mat, vatten och ammo så kan de hålla ut i veckor.

Helt rätt men TOS-1 är obehagligt mot statiska ställningar och fartygsartilleri och grövre kaliber flyttar enorma jordmassor som begraver personer.

Strid i ort är ett helvete om försvararna rör sig och på en hyfsat stor yta, ju mindre den ytan blir ju svårare blir det för försvararna.
Citera
2022-04-03, 21:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det talas ju om nya sanktioner ifrån EU efter "Butsja-massakern".
Vad finns det egentligen kvar att sanktionera ?

Stoppa gasen och oljan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Nej se det kunde du inte alls det nej.
För de frågorna var endast ett ickesvar det.
Och det här med guldfisk var visst inte ditt expertområde heller.
Kanske borde göra något vettigt med din fritid....🤣

Kan du inte svaret på de frågorna så visar det att du kan ens har koll på de grundläggande orsakerna till att kriget ens startade i första taget.

Det förklarar till att du framstår som smått mentalt retarderad.
Citera
Medlem
Alla trollen här inne kommer snart försvinna för inom nån månad har Ryssland förlorat detta krig.
Alla har rätt till sin åsikt i en demokrati men att stödja Rysslands etniska rensning i Ukraina är inte bara moraliskt fel utan ni kommer alla ha det riktigt trist den dagen era gärningar summeras och ni skall upp eller ned
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in